ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ פרופ' אבישי ברוורמן, ציינה את יום השלטון המקומי בכנסת ודנה בתוכניות להעתקה והקמת שדות תעופה ברחבי הארץ . בין ההצעות קיימות התוכניות לפינוי שדה דב שבצפון תל אביב, הקמת שדה תעופה בתמנע ומימון התוכנית, והדרישה להקמת שדה תעופה משלים לנתב"ג בנבטים – שעלתה בעבר בדיוני הוועדה. כמו כן קיבלה הוועדה סקירה מפי שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, על פעולות משרדו. השר כץ התייחס בפתח דבריו לתוכניות להעתקת שדות תעופה ואמר כי כשנכנס לתפקידו, לפני 4 שנים, המצב בנתב"ג לא היה תקין. הוא הסביר כי במשך שנים נדחו תכניות השיפוץ, אך ציין כי בשנה הבאה העבודות יסתיימו וישנו מהיסוד את המצב מבחינת הבטיחות התעופתית. עם זאת הוא הסביר כי התפוסה המרבית בנתב"ג היא של עד 16 מיליון נוסעים בשנה, וכיום עוברים בשדה יותר מ-13 מיליון נוסעים בשנה. לכן, הסביר השר, יש צורך מידי להקים שדה משלים. הוא ציין כי נבחנו מספר חלופות, אולם "כל מפקד של חיל האוויר התנגד לרוב החלופות בזמן שלבש מדים, אך לאחר הפרישה, עם אותה גישה מקצועית, תמך בחלופות". הוא הזכיר כי המשרד תומך בחלופת נבטים. "אם לא רוצים להיקלע למצב שאין איפה לנחות ולהמריא צריך לקבל את ההכרעה בחודשים הקרובים", אמר. הוא הוסיף כי המדינה התחייבה לפנות את שדה דב ואת השדה בהרצליה ולכן חייבים להקים שדות תעופה . מנכ"ל רשות שדות התעופה (רש"ת), יעקב גנות, אמר כי לגבי שדה התעופה רמון בתמנע הוסרו כל המגבלות והעבודות החלו. לדבריו, שדה דב יפונה מפעילות אזרחית עד 30 ביוני 2016 ומפעילות צבאית עד סוף 2018. לדבריו, נמשכת הערכות לקליטת הפעילות של שדב דב בנתב"ג. באשר לשדה בהרצליה אמר גנות כי המדינה התחייבה בפני בית המשפט לפנותו עד 15 באפריל 2015, אולם כרגע אין פתרון לפעילות השדה. ראש עיריית הרצליה, יונתן יסעור, אמר כי העירייה עומדת על כך שהשדה אכן יפונה. מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א), גיורא רום, אמר כי עיריית הרצליה הציגה את השדה בעיר כמפגע בהצגה שגויה לחלוטין. ראש עיריית הרצליה ענה לו ודרש לדעת האם העירייה שיקרה. רום הגיב ואמר: "הצגתם הצגת כזב של מצב הבטיחות בשדה". יסעור האשים מצידו כי "רת"א לא מספקת שקיפות באשר למצב הבטיחות". רום התייחס גם לפינוי שדה דב ואמר: "לי זה נראה תמוה שהמערכת האזרחית נערכת לפינוי כשהמערכת הצבאית בכלל לא חולמת על זה". הוא ביקש להצמיד את הפינוי של הפעילות האזרחית למועד הפינוי של הפעילות הצבאית. מנהל רת"א הסביר כי פינוי שדה דה יפגע גם בארקיע וישראייר, שיצטרכו להחליף את המטוסים הקטנים שלהם, וגם בתעופה הפנים ארצית ובתעופה ליעדים קרובים כמו אנטליה וקפריסין. השר כץ ציין כי חברות התעופה תצטרכנה בכל מקרה לשדרג את צי המטוסים, מאחר שהכוונה היא לחייב אותן להתקין מגן רקיע – אותו אפשר להתקין רק במטוסי סילון. באשר לחלופה להרצליה אמר רום כי עין שמר אינה אופציה. הוא ציין כי מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, יקים בימים הקרובים ועדה, שרום יעמוד בראשה, לבחינת החלופות בכל הקשור לשדות התעופה הפנים ארציים. השר כץ סקר גם את פעולות משרדו והתייחס לחוק שירותי רכב, שאמור לעבור היום בקריאה ראשונה במליאת הכנסת ולעבור לאישור הוועדה. לדבריו, החוק נועד להסיר כל חסם תחרותי בשוק הרכב. "מצב שבו זכיין אחד מביא דגם אחד או יותר וגם מטפל בוא הוא לא תחרותי", הסביר השר כץ. "הדבר הזה נוגע לכל משפחה בישראל". יו"ר הוועדה, פרופ' ברוורמן, הבהיר כי בכוונתו לטפל באישור החקיקה בצורה עניינית ולעשות מה שטוב לאזרחים. באשר לנמלים אמר השר כץ כי בתחילת החודש הבא יפורסם מכרז להקמת והפעלת שני נמלים, בחיפה ובאשדוד. הוא הוסיף כי אין הכוונה לפגוע בעובדים ואמר שהכוונה לחייב את היזמים כי 90% מהעובדים יהיו ישראלים. היו"ר פרופ' ברוורמן דרש מהשר להעביר לוועדה את דוחות ריבה, הבקרה על התחבורה הציבורית. השר כץ דרש בתגובה מאנשי משרדו להעביר את הדוחות לוועדה ולפרסם אותם באינטרנט. מנכ"ל משרדו יצחקי אמר כי הדוחות פורסמו באינטרנט. פרופ' ברוורמן סיכם את הדיון ואמר כי הוועדה קוראת לממשלה לקדם את הקמת השדה המשלים בנבטים ואף תקיים דיון בנושא. כמו כן קראה הוועדה למשרד התחבורה לפעול יחד עם הרשויות המקומיות למצוא חלופה ראויה לשדה התעופה בהרצליה. כמו כן קראה הוועדה לבחון את השלכות המהלך של הפסקת הפעילות בשדה דב, ולתאם את המועד עם חברות התעופה.