ח"כ אורלי לוי-אבקסיס משחזרת את הצעת החוק מהכנסת הקודמת של ח"כ יעקב כץ (כצל'ה) לחייב התקנת אמצעים טכנולוגיים שיתריעו על שכחת ילד ברכב. כמעט כל שבוע נשכח או מושאר ילד ברכב נעול, כך עולה מנתוני ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים, כפי שנחשפו בישיבת הוועדה לזכויות הילד בכנסת. בשנה האחרונה לבדה (2012) היו 50 מקרים של שכחת ילדים ברכב, 10 מהם תינוקות והשאר ילדים. שנים מהם נספו. יו"ר הוועדה, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, בקשה בימים-אלו מהיועצת המשפטית של הוועדה, להכין הצעת-חוק שתגדיר מוות או פגיעה שנגרמו משכחת ילד ברכב כתאונת דרכים. מטרת ההצעה, להניע את חברות הביטוח לדרוש התקנת אמצעים טכנולוגיים שיתריעו על שכחת ילד ברכב. אמצעים כאלו כבר מפותחים בארץ אך טרם קיבלו תו-תקן ממשרד התחבורה. הצעת החוק תכניס מקרים של ילדים שנשכחו בכלי רכב לגדר "תאונת דרכים" לפי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל"ה-1975. במקביל, ולאור חוות הדעת בעניין שנתנה היועצת המשפטית בוועדה, הצעת החוק תנסה להציע פתרון לבעיה של פטור מאחריות לנזק של מזיקים אחרים - ולאפשר לתבוע מזיקים פוטנציאליים כחברות הסעה. גלית גלעד, מארגון "בטרם", מסרה כי ישנן בארץ ובארה"ב מספר טכנולוגיות כאלו, וישראל היא בין הארצות המתקדמת בעולם בפיתוח בעניין. גלעד תמכה בחקיקה המחייבת רכבי הסעה בהתקנת טכנולוגיה כמו זו שלא מאפשרת כיבוי הרכב והוצאת המפתח ללא לחיצה על לחצן נוסף בסוף הרכב. הדבר מכריח את נהג ההסעות לעבור את כל הרכב וכך הוא יגלה ילד שנשכח או נרדם. עלות המכשיר כולל ההתקנה - כאלף ₪. גלעד הוסיפה כי מרבית התאונות מתרחשות ברכב פרטי ולא בהסעות ולכן יש להשקיע גם בהסברה. המדען הראשי של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, שי סופר, הוסיף כי לרכב פרטי מוצע גלאי משקל ונפח, הדומה לבייבי-סנס, ויש גם אפליקציה מתאימה ופשוטה לתפעול. קמאל קייס, האחראי על התקינה במשרד התחבורה, ציין כי המערכת לרכבי הסעות נבדקת בימים אלו, ולאחר שיפורים ניתן יהיה להעניק לה תו-תקן בתוך חודשים. הערב כתב כצל'ה בעמוד הפייסבוק "כמה פעמים התרענו מעל דוכן הכנסת, כמה פעמים העלינו את הצעת החוק להתקין חיישן ברכב, כמה פעמים ישבנו עם הנהלת משרד התחבורה. אני שב וקורא, להתחיל מיד במסע פרסום נרחב בתקשורת המתריע וקורא להורים: שימו לב עוד פעם ועוד פעם. לא לשקוע בשגרת נהיגה וחניית הרכב. יתכן שהילד שלך נמצא ברכב שלך. שים לב ועוד פעם שים לב"