מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק קידום התחרות בענף המזון ואת הצעת חוק פרסום מחירי מוצרים ברשתות שיווק. לפי הצעת החוק הממשלתית, ייקבעו כללים חדשים להתנהגות בשווקים בתחום מוצרי המזון והצריכה. כמו כן, מוצעות הוראות בדבר חיוב הקמעונאים להגביר את שקיפות המחירים ולפרסם את מחירי כל המצרכים שהם מציעים למכירה באופן שיאפשר השוואה עדכנית שוטפת של מחירי סלי מצרכים, באמצעות יישומים שיפותחו לשם כך. הצעת החוק של ח"כ שקד, נועדה לחייב את רשתות השיווק לפרסם באופן פומבי ברשת האינטרנט מידע לגבי כלל המוצרים שהן מוכרות, תוך עדכון שוטף של מחיר כל מוצר והמבצעים החלים עליו. על בסיס נתונים אלה, ניתן יהיה לפתח, באופן חופשי וללא כל תמורה, אפליקציות או אתרים שיעבדו את הנתונים בהתאם לדרישות המשתמש. בדברי ההסבר להצעת החוק הממשלתית, נכתב כי "מטרתו של החוק המוצע היא לקדם ולהגביר את התחרותיות בענף המזון ומוצרי הצריכה, לשם הפחתת מחירי המצרכים לצרכן, בעקבות המלצות הצוות בראשות מר שרון קדמי. הצוות מצא כי שוק מוצרי המזון והצריכה נשלט בידי מספר מצומצם של ספקים בעלי נתח שוק גדול. נמצא, בין השאר, כי בין מקטע האספקה למקטע השיווק מתקיימים קשרים, הסדרים ונהגים שונים, העלולים לחזק את מעמדם של הגורמים הדומיננטיים בענפים השונים, ולהפחית את התחרות ברמת הספקים או הקמעונאים. פגיעה בתחרות בשווקים אלה מביאה באופן ישיר להעלאת המחירים לצרכן ולפגיעה במגוון העומד לבחירתו. נוכח האמור, מוצע לקבוע בחוק זה כללים חדשים להתנהגות בשווקים אלה. עוד מצא הצוות כי השונות ברמת המחירים בכל סניף וסניף ברשתות השיווק והסיבוך הנובע משיטת התמחור והמבצעים השונים מקשים מאוד על הצרכן להבין את המחירים ולהשוות את רמת המחירים בין קמעונאים שונים. לפיכך מוצעות הוראות בדבר חיוב הקמעונאים להגביר את שקיפות המחירים ולפרסם את מחירי כל המצרכים שהם מציעים למכירה באופן שיאפשר השוואה עדכנית שוטפת של מחירי סלי מצרכים, באמצעות יישומים שיפותחו לשם כך." 78 ח"כים תמכו בהצעה הממשלתית בקריאה הראשונה ושניים התנגדו לה. 72 ח"כים תמכו בהצעת החוק של ח"כ שקד ושניים התנגדו לה.