גם ליסנג. לימוד נהיגה
גם ליסנג. לימוד נהיגהפלאש 90

חברי ההנהגה הצעירה של הבית היהודי יחד עם ח"כ יוני שטבון פנו לשר התחבורה במטרה למצוא את הדרכים להוזיל את מחירי לימודי הנהיגה בישראל, ולהחזירם לשפיות.

נציין כי המחירים זינקו במידה רבה לאחר שבוטל הפיקוח על מחירי הנהיגה ומחירי הטסטים לפני עשור שנים.

במכתב ביקשו חברי ההנהגה הצעירה התייחסות לארבעה דברים: 1. החמרת יתר של מבחני הנהיגה שכתוצאה מכך תלמידים לא עוברים, ולא כי הם לא טובים מספיק.

2. בשנת 2001 הורידו את הפיקוח על מחירי לימוד הנהיגה וזאת מתוך מטרה שהמורים יתחרו בניהם על המחיר הנמוך ויוזילו את מחירי הנהיגה. זה כשל ומחירי הטסטים עלו במאות אחוזים. גם מחיר שיעור בודד עלה מסכום שנע בין 70 ל90 שקלים לפני חמש שנים ל-130 שקלים כיום.

3. ביטול הטסט הפנימי, שכן תועלתו לא ברורה והתלמיד נאלץ לשלם על 10 דקות טסט פנימי במקרה הטוב (שאין לו קריטריונים ברורים או זמן קבוע) מחיר של שני שיעורים שלמים.

4.  הורדת מיסים על רכבי המורים והכרה בהם כרכבי עבודה.

מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי השיב לחברי ההנהגה הצעירה שובה מפורטת, בה כפר בטענה הראשונה שהטסטרים מכשילים בכוונה. הוא מסביר כי רק האגרה בפיקוח אך כעת הם מתכוונים להטיל פיקוח על העמדת הרכב לטסט וזאת מפאת מחירים מופקעים מצד מורי הנהיגה. עוד הוא מציין כי הם בוחנים את האפשרות לבטל את הטסט הפנימי שהדעות המקצועיות לגביו חלוקות.

חברי ההנהגה הצעירה מברכים על השינוי החדש ואומרים "מדובר בשינוי חשוב ביותר שאנו מצליחים לקדם. החזרת הפיקוח על הטסטים תוזיל בצורה משמעותית את מחירי הלימוד. לדוגמה, אדם שעבר רק בטסט חמישי יחסוך אלפיים שקלים! זה סכום לא מבוטל לאדם צעיר, וגם לאדם מבוגר מדובר בלא מעט כסף. אנו נמשיך לפעול להוזלת המחירים כמו גם להוזלת האגרה על חידוש הרישיון".