האגדה המפורסמת (מסכת שבת דף ל"א) מספרת על הנכרי שבא להתגייר על מנת ללמוד את כל התורה על רגל אחת. את תגובתם של שמאי ושל הלל מכיר כל ילד בגן, אולם הדחף עצמו ללמוד ולהכיר את היהדות היכרות ראשונית ממצה ואמתית לא פג עד לימינו אלה. אחד המכשולים הקשים ביותר העומד בפני מי שמבקש להכיר לעומק מושגים יסודיים ביהדות הוא הדרך שבה מוסברים ומובהרים מושגי היסוד של היהדות בספרות היהודית הקלאסית. הכתיבה של מרבית הספרים העוסקים בנושאים הללו היא כתיבה גבוהה, במקרים רבים ימי-בניימית, ובעיקר כזו המיועדת לקורא ה"מקצוען" או הקורא המודרך בידי "מקצוענים" בתחום. הספר "הפיזיקה של הקבלה" הוא אחד הנסיונות המרשימים ביותר שנעשו בשנים האחרונות על מנת להנגיש את אבני הבניין המשמעותיות ביותר של היהדות לקורא המשכיל, בן המאה ה-21, אשר מעוניין לפתוח לעצמו צהר ראשוני לעולם קסום זה. יחודו של הספר הוא בניסיון להתמודד עם קשיים מכמה סוגים בלי לסגת ובלי "לעקוף" בעיות באמצעות אפולוגטיקה פשטנית. דוגמה טובה לכך היא העיסוק בסוגיית מעמד האישה ביהדות, תוך הזדקקות לעולם מושגים פילוסופי-קבלי עמוק, תוך מתן דגש על העמקה בשאלות הקשות ביותר. מדוע תפקידי האיש והאישה שונים? במה שונים האיש והאישה בטבע בריאתם ומה גוזר השוני בטבע על השוני באופי הרוחני? המחבר איננו מפחד להתעמת עם הגישה הרווחת בעולם המודרני, הגישה הפמיניסטית, ולהציב מולה גישה יהודית שונה. למרות זאת, המחבר איננו מתעלם מהפמיניזם ואף לא מתעמת איתו, אלא מנסה לברר גם את תפקידו בעולמנו. דוגמה שניה, מרכזית עוד יותר, היא הדיון הנרחב לו מוקדש כל החלק השני של הספר, סוגיית ההשקה בין דת למדע. מחד המחבר איננו זונח את הצורך לדון בהתנגשויות הנראות לעיין בין היהדות לרבדיה השונים ובין הידע המדעי הרחב אותו אנו מכירים. באמצעו חלוקה אנליטית של ה"בעיות" לשלוש קבוצות הוא נותן מענה ראשוני וברור לכל סוגי ההתנגשויות המוכרות לנו בין דת למדע. אולם, גם כאן לא נותר המחבר ברובד הראשוני ומאפיין את נקודות החיבור העמוקות בין הישגי המדע המודרני ובין רבדיה העמוקים ביותר של היהדות הבאים לידי ביטוי בקבלה. כאן תוכלו למצוא נקודות השקה מעניינות בין מכניקת הקוואנטים ובין מאפייניה של ההתגלות הרוחנית בעולם, בין עיקרון אי הוודאות הפיזיקלי ובין עיקרון הבחירה החופשית בלבושו הקבלי. מדובר בצהר קטן לעולם רחב מיני ים, אולם המחבר בעיקר מבקש לגרות את סקרנותנו להעמיק ולחקור באותם המושגים. הספר איננו מניח כמעט שום ידע מוקדם ביהדות, ועל כן הוא מתאים כמעט לכל קןרא אינטיליגנטי, אולם אין בכך כדי להפחית מהעניין שימצאו בו גם בוגרי שנות לימוד רבות במערכת החינוך הדתית והישיבתית.