מכירות ה-PC ממשיכות לרדת, ובצורה חדה. לפי חברת מחקרי השוק גרטנר זה קורה כבר מזה חמישה רבעונים ברציפות. זו התקופה הארוכה ביותר של ירידות רצופות מציינת החברה. ברבעון השני של 2013, לפני נתוניה, ירדו המכירות בכמעט 11% נוספים לעומת הרבעון הראשון של השנה. עם זאת, לאור התמונה העגומה הכללית, לפחות בחברה אחת יכולים לחכך כפיים. בגוגל ראו כיצד נתח השוק של המחשבים המבוססים על ChromeOS, מערכת ההפעלה מבוססת הענן שלה, צומח ביותר ממאה אחוזים במונחים של שנה לשנה. הוא עלה מקצת יותר מ-2% ברבעון השני של 2012 לכמעט 5% באותו רבעון, אבל השנה. בגוגל טענו כבר ב-2012 שכל מחשב עשירי שנמכר מצויד במערכת ההפעלה שלה. אולי הם קצת הגזימו, אבל דוח נוסף של חברת NPD קובע שבארצות הברית, בבדיקת שוק המחשבים הניידים שעולה פחות מ-300 דולרים, הם תופסים כבר כרבע מהשוק. החברה אף צופה צמיחה של עוד 10% בחלק הזה עד סוף השנה. גם כיום, כשנתיים לאחר השקת ChromeOS, הצע המחשבים שמבוסס עליה קטן במיוחד. רק אייסר וסמסונג מציעות מחשבים כאלה מתחילת הדרך. לאחרונה השיקה גם HP מחשב בסדרת ה-Pavilion הביתית שלה שמציע את ChromeOS. חוץ מזה ניתן למצוא רק את ה-Pixel, מחשב יוקרתי במיוחד שמציעה גוגל בעצמה. "מחשבי הכרומבוק בהחלט תפסו נישה בשוק. כל השוק עובר שינויים קיצוניים, ואני חושב שלגוגל יש חלק בשינוי הזה", אמר סטפן בייקר, אנליסט ב-NPD.