בעקבות האירוע בו נאלצו נוסעי טיסת שכר של של שתי חברות התעופה "אייר דולומיטי" ו"קורס אייר" ללון על רצפת אולם הנוסעים בנתב"ג מאיים מנהל נתב"ג לנקוט סנקציות נגד חברות שיזלזלו בנוסעים . "לא אאפשר פגיעה בנוסעים דוגמת האירועים שחווינו בשבועיים האחרונים", כתב מנהל נתב"ג שמואל זכאי במכתב לחברות התעופה הפועלות מנמל התעופה בן גוריון, "חברות תעופה אשר לא תקפדנה על הסטנדרטים המקובלים לא תתאפשר המשך פעילותן מנתב"ג על כל המשתמע מכך". הפנייה במכתב לחברות התעופה הינה בהמשך לזימון חברות ההנדלינג ומנהליהן של שתי חברות התעופה "אייר דולומיטי" ו"קורס אייר", בעקבות האירוע שבו כ- 150 נוסעים של שתי חברות התעופה נשארו ללון על רצפת בית הנתיבות בנתב"ג לאחר שטיסתם אשר הייתה אמורה לצאת ב 01:00 לפנות בוקר נדחתה. מנהל נתב"ג דרש במכתבו מחברות התעופה לעמוד בדיוק המבצעי על פי לוחות הזמנים שהוקצו להם ביציאה מנתב"ג. במכתבו ציין כי, "אי עמידה בדיוק המבצעי גוררת אחריה פגיעה בנוסעים ובחברות תעופה אחרות ומצופה מחברות התעופה לעמוד בדיוק מבצעי כאשר טובת הנוסע לנגד עיניה". במכתבו מדגיש מנהל השדה לחברות תעופה את סגירת השדה בלילה בקיץ ובחורף וכי חברת תעופה אשר תתאחר להגיע לא יתאפשר לה לפתוח עמדות צ'ק אין אלא שלוש שעות לפני זמן ההמראה החדש. חברות תעופה אשר לא תעמודנה בהנחיות של מנהל נמל התעופה תאבד את חלונות הזמן שלה (SLOTS) שהוקצו להם בעונה הרלוונטית. שמואל זכאי, מנהל נתב"ג, זימן נציג חברת התעופה נוספת לשיחת הבהרה, לאור העובדה שהחברה מכרה לנוסעים כרטיסי טיסה בהם זמני ההמראה מנמל התעופה בן גוריון אינם חופפים כלל את חלונות הזמן (SLOTS) אשר נתנו להם להמראה מישראל. מנהל נתב"ג הדגיש בפני החברה שתוצאה ישירה מכך שביצועי הטיסות אשר קיימה החברה אינם תואמים את לוחות הזמנים ( SLOTS) אשר השדה אישר להם ועל פיו הם מחויבים לפעול הן פגיעה קשה בנוסעים ובתכנון המבצעי של נמל התעופה בהקצאת המשאבים. הובהר לחברה שבאם עד יום ו' 2.8.2013 לא תספק החברה הסבר סביר לתופעה תבוטלנה כל טיסות החברה המתוכננות החל מיום א' 4.8.13.