
ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (שלישי) את התקנות המסדירות את הגבלת השיווק והפרסומות של משקאות אלכוהוליים, ואשר קובעות את סימון האזהרה על המשקאות.
התקנות קובעות כי על מיכל משקה משכר חזק – ששיעור האלכוהול בו עולה על 15.5% תופיע "אזהרה: צריכה מופרזת של אלכוהול מסכנת חיים ומזיקה לבריאות!".
על מכלי משקאות משכרים ששיעור האלכוהול בהם הוא עד 15.5% (בעיקר יינות לסוגיהם ומשקאות בירה) יופיע הכיתוב: "אזהרה: מכיל אלכוהול – מומלץ להימנע משתיה מופרזת".
כמו כן אישרה הוועדה את הסעיפים הנוגעים לפרסום אלכוהול. התקנות קובעות כי בפרסומות בכתב האזהרה תופיע בצבע בולט בנוגד את רקע הפרסומת, וגודלה יהיה לפחות 5% משטח הפרסומת.
בפרסום בעל פה תושמע האזהרה, בהתאם לנוסח המתאים למשקה, בעוצמת קול שאינה נמוכה מעוצמת הקול של הפרסומת ובהקראה ברורה.
בפרסום באמצעים אלקטרוניים ניתן יהיה לכלול את האזהרה בכתב או בעל פה, לפרק זמן של 5 שניות לפחות בזמן שידור הפרסומת.