נשיא המדינה, שמעון פרס, קיים אתמול (שלישי) מפגש מיוחד עם כ-60 בחורי ישיבות מהעולם החרדי, ביניהן, ישיבות מיר, חברון, ועטרת ישראל בירושלים, וישיבת פונוביז' בבני ברק. תלמידי הישיבות הגיעו אל הנשיא בעקבות מיזם ההידברות: פורום 'ליל שישי אקטואלי'. מטרת המפגש הייתה להציג את עמדותיהם לפני הנשיא ולשמוע את דעת הנשיא לגבי הנושאים העומדים על סדר יומו של המגזר החרדי בישראל. הצעירים החרדים חלקו עם הנשיא את רחשי ליבם ואמרו כי הם רואים במדינת ישראל המדינה שלהם, וכואבים מאד את שיח השנאה שהתפתח בחודשים האחרונים בין הציבור החרדי והציבור הלא חרדי במדינת ישראל. הצעירים ציינו כי לתחושתם, נפגע האמון והכבוד שרחשו המגזרים השונים האחד כלפי השני סביב תהליך הרכבת הממשלה וסוגיית השוויון בנטל, ולמעשה התפתח תהליך דה-לגיטימציה של הציבור החרדי. הנשיא שהקשיב ברצינות רבה לדברי הצעירים, חיזק בדבריו את המגמה של הצעירים החרדים המשתלבים בשוק התעסוקה בישראל והבהיר כי חשוב להמשיך ולעודד את הצעירים החרדים לפנות ללימודים אקדמיים ולשרות צבאי או אזרחי בקהילה ואמר: "אין סתירה בין שמירה על תרי"ג מצוות לבין תואר אקדמי. השכלה גבוהה היא תנאי להשתכרות גבוהה שמאפשרת לחיות ברווחה לצד שמירה על מצוות. דוגמא ומופת לכך הוא הרמב"ם שהיה רב גדול ורופא מבריק". הנשיא הוסיף כי גם על המעסיקים והעובדים בישראל מוטלת האחריות לפעול לעידוד השתלבות החרדים במעגל התעסוקה: "החרדים צריכים לעבוד, והלא חרדים צריכים לאפשר להם לעבוד. עלינו להתחשב בצרכים של המגזר החרדי ולספק את התנאים הדרושים לקיום אורח חיים חרדי לצד המסירות לעבודה". הנשיא הביע את מחאתו בנוגע להפליה כלפי חרדים, והבהיר כי הוא מתנגד לפגיעה בחרדים בשל היותם חרדים: "אנחנו מוכרחים לחזור לדרך ארץ. היהדות העניקה לציביליזציה את היסוד הערכי החשוב ביותר והוא כבוד האדם." הנשיא הדגיש כי הוא רוכש כבוד רב לתלמידי הישיבות המשמרים את עולם התורה ואת נכסי התרבות היהודית העתיקה והמופלאה בעיניו. "הספרים היהודיים הבסיסיים כגון המשנה והתלמוד הם ספרים דמוקרטיים במהותם. תכליתם היא דיון רוחני מעמיק בנוגע למהות היהדות, הם מרשים ויכוח, ונותנים מקום גם לדעת המיעוט". בסיכום דבריו אמר הנשיא כי "הציבור החרדי הוא חלק חשוב בעם היהודי ובמדינת ישראל", והדגיש את הצורך בהדברות בין כל חלקי העם ומציאת מכנה משותף שכולם יכולים לחיות איתו: "בחברה הישראלית אין מקום לכפיה דתית וגם לא לכפיה אנטי דתית".