משרד התחבורה פרסם היום (ראשון) את דו"ח החקירה של תאונת הדרכים הטרגית, בה נהרגו שמונת בני משפחת אטיאס, בכביש מספר 77 בכניסה לטבריה, בחודש מאי 2012. דו"ח חקירת התאונה בוצע על ידי המעבדה להנדסת רכב ומכונות במכון המתכות הישראלי שבטכניון. הדו"ח הוזמן על ידי צוות מומחים טכני שמונו על ידי מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, ומנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, רון מוסקוביץ'. "מדובר בדו"ח תאונת דרכים, המקיף והמעמיק ביותר שנעשה עד כה בישראל", ציינו במשרד התחבורה, "והוא כולל בין השאר, את תוצאות ניסוי שחזור האירוע באתר התאונה, דו"ח מיוחד של ייצרן הרכב ובדיקות מעבדה מיוחדות שנעשו בישראל ובאנגליה". מהדו"ח עולה כי כאשר נתקבלה שיחת הטלפון למוקד המשטרתי, הרכב היה במצב של האצה בלתי נשלטת והוכח כי בלמי הרכב פעלו, אך לא גרמו לעצירת הרכב. עוד עולה מהדו"ח כי שימוש ממושך בבלמים, גרם לכשל מוחלט של מערכת הבלימה, כולל בלם היד, בעקבות שחיקה, חימום והתפוררות של הרפידות. לא נמצאו עדויות על פגם גורף בדגם מיצובישי גרנדיס, אשר יכול להיות גורם להאצה בלתי נשלטת. מאידך, התקבלו תלונות ממספר נהגים, על הגעת הרכב למצב של תאוצה בלתי נשלטת תוך כדי נהיגה. בדו"ח מציינים כי כל התלונות הועברו דרך יבואן הרכב ליצרן הרכב, חברת מיצובישי. יצרן הרכב ביצע בדיקה מקיפה לכלי הרכב וכי תשובת היצרן מציינת כי לא נמצאה תקלה שגרמה להאצה בלתי נשלטת. במשרד מציינים כי עם קבלת הממצאים הנחה אגף הרישוי במשרד התחבורה את כל המרצים בקורסים לנהיגה מונעת (נהיגה נכונה) ולימודי התיאוריה להדגיש בפני התלמידים כיצד יש לפעול במקרים דומים של איבוד בלמים. הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים פרסמה באינטרנט מידע מפורט בנושא. לדו"ח המלא לחצו כאן .