סגנית שר התחבורה, ח"כ ציפי חוטובלי, צופה כי במהלך השנה הבאה יהיה ניסיון להגיע עם הפלשתינים להסדר ביניים שיכלול את הפקרתם של ישובים רבים ביו"ש. "המשא ומתן שמתנהל עכשיו, צריך להדאיג את הימין . כוחות איסלמים מתחזקים בכל מקום, וכאן מתנהל שיח מנותק, כאילו הכוחות המתונים מנהלים את המשא ומתן", אמרה לערוץ 7. לדבריה הסדר ביניים לא פחות חמור מהסדר קבע, "אנשי השמאל התייאשו ממודל הקבע, אז הם עברו לתכנית של הסדר ביניים זה דבר שראש הממשלה מדבר עליו. צריך ממש להיזהר מכך". חוטובלי שולחת מסר ברור לראש הממשלה, "אם תהיה היתכנות להסדר ביניים, יהיה פיצול בליכוד. אנחנו כל סגני השרים, עובדים בכובעים כפולים, גם מצד אחד נבחרי ציבור אבל גם מחויבים לארץ ישראל ונמשיך להציב אלטרנטיבה מדינית וגם מהלכים פוליטיים כדי להסב את תשומת ליבו של ראש הממשלה, שהמפלגה לא תהיה מאחוריו, במקרה שכזה". לדבריה האגף הימני בכנסת חייב לשנס מותניים ולהתארגן, "שדולת ארץ ישראל בכנסת, לא הייתה כל כך פעילה. אחרי החגים נארגן מחדש קבוצות של ח"כים. כי חשוב לדעת שגם אם הקואליציה נשענת כרגע על אגף ימני הרי שבמידה ובוז'י הרצוג ינצח, יש סיכוי שהעבודה יכנסו לקואליציה והבית היהודי לא יהיה חשוב יותר. מבחינתו של ראש הממשלה מפלגת הליכוד היא החשובה, ולנו יש קאדר משמעותי של אנשים כמו רובי ריבלין, יריב לוין, דני דנון ועוד שמתנגדים להמשך התהליך ולשחרור המחבלים". חוטבולי סבורה שחשוב שהמהלך מדיני ייבלם כבר בכנסת, "אני לא תולה תקוות בחוק משאל עם, צריך להיערך שכבר בשורות הכנסת יהיו מספיק מתנגדים שיקראו תגר על הסדר לחלוקת מדינת ישראל. קראתי בראיון עם צביקה האוזר, שהחשיבה היום היא לא על עקירת יישובים אלא על נסיגה לקו הגדר, גדר ההפרדה. ינסו לשווק את התכנית כאילו שלא עוקרים אף יישוב, לא יהיו בולדוזרים, אלא פשוט יפקירו אותם לאט לאט. ינסו לשווק את זה שכאילו יהודים ימשיכו לחיות במציאות מדומה, אבל צריך להיזהר שלא לקנות את זה". חוטובלי מספרת על תכניותיה כסגנית שר התחבורה בשנה הבאה, "בחרנו שלושה תחומים במאבק בבטיחות בדרכים, בכל מה שקשור להיסח הדעת בנהיגה, ההתעסקות עם הסמרטפונים, הקמפיין המרכזי יעסוק בסכנה בשימוש בטלפון בזמן הנהיגה, ובעיקר בשליחת האס אם אסים. יהיה כאן שיתוף פעולה עם משטרת התנועה בדגש על עבירות סלולר. נעבוד גם על קורס חוויתי לתלמידי כיתות י' וי"א', קורסים חווייתיים שיכללו סימולאטורים כדי שתהיה מעורבות רגשית יותר. והגברה של נוכחות של מצלמות תנועה לא כאמצעי הענשה וקנס, אלא משהו מוחשי יותר, שאנשים ידעו שכאן זה כביש מסוכן ויורידו את הדוושה מהגז, זה יהיה משהו גלוי ויהיה כתוב שזה כביש עם שטח אכיפה מוגבר".