מיכאל פואה, ראש מחלקת מחקר ופיתוח ב'מנהיגות יהודית' מציג סרטון וממנו עולה כי את ההנחיה למנוע ממנו נטילת לולב בהר הבית קיבלו השוטרים באופן ישיר מהוואקף. בסרטון נשמע השוטר העוצר את פואה כשהוא מדווח לממונים עליו על לכידתו של פואה שנטל לולב במתחם ההר יחד עם בניו, ובהמשך הדברים, במענה לשאלתו של הגורם עימו שוחח, במכשיר הקשר הוא מבהיר כי הוואקף הוא שביקש לעצור את פואה ולמנוע ממנו את המעשה. (צילום: שלמה פואה) בתגובה לדברים מזכיר פואה כי הביטוי "הר הבית בידנו" יחד עם חוק יסוד ירושלים הקובע כי "כי לא תועבר לגורם זר, מדיני או שלטוני... כל סמכות הנתונה על פי דין למדינת ישראל" משאירה, כלשונו, מרווח חוקי מצומצם מאוד לממשלת ישראל בהתנהלותה בהר הבית. "הפחד הגלותי מפני מימוש הריבונות בהר, ומתן זכות חופשית ליהודים לעלות להר לעבודת ה', הביא לפתרון בו משטרת ישראל נשלחה לעמוד בחזית הסירוב בשם השיקול הביטחוני ושלום הציבור". פואה ממשיך ומציג את השאלה העולה באחרונה שוב ושוב הן בזירה הפרלמנטארית והן בזירה התקשורתית: "מי נתן את ההוראה שחה"כ פייגלין וועדת הפנים של הכנסת בראשות חה"כ מירי רגב לא יעלו להר כבר למעלה משלשה חודשים, משטרת ישראל משיקולים ביטחוניים או מלך ירדן? מי קובע מי יעלה להר ומתי? מי קובע באלו ימים ההר יהיה סגור לעליית יהודים, משטרת ישראל או מלך ירדן?" פואה מזכיר כי "כאשר הודיע קצין המשטרה לחה"כ פייגלין על האיסור לעלות להר הוא הודה שמדובר בהחלטה של ראש הממשלה, קרי החלטה מדינית ולא מבצעית. במסכת מכתבים שבין סגן יו"ר הכנסת חבר הכנסת פייגלין לבין משטרת ישראל הודתה המשטרה כי את הסדרים הניהוליים בהר, כולל מי יכנס ומתי, קובע למעשה הווקף המוסלמי. עתה מתברר באופן מפורש כי מדובר לא רק בהחלטה כללית, אלא במציאות הזויה בה סדרני הווקף פשוט נותנים פקודות לשוטרי משטרת ישראל". כאמור דבריו אלה מקבלים גיבוי מהסרטון אותו מציג פואה עצמו, סרטון רגעי המעצר שלו שניות לאחר נטילת הלולב במתחם ההר. יצוין כי לאחר שפואה נטל את ארבעת המינים הוא החזיר אותם לתוך חולצתו ולא התחוללה שום מהומה ממנה חששו לכאורה שוטרי המקום. לדברי פואה ההסבר היחיד להוצאתו מההר ולעיכובו לחקירה נמצא בדברי השוטר "הווקף ביקש".