כאשר בתו בת העשר של איתי עשת מחדרה ביקשה ממנו לפתוח לה חשבון בפייסבוק הוא הבין שהוא בבעיה. עשת, מודע היטב לסיכונים האורבים לילדים ברשת החברתית ניסה להניא את בתו מהבקשה אבל היא יצאה חוצץ עם הטיעון המנצח "אבל לכולם יש", ומול הטיעון הזה הבין עשת שהבעיה הופכת מורכבת הרבה יותר. בעקבות הבקשה החל עשת בפיתוח רשת חברתית מוגנת שתוכל לשמש ילדי בית ספר ובה, כך הוא מקווה ומאמין, ירוכזו יתרונותיה של הרשת החברתית ללא סכנות סיכונים ואיומים. ביומן ערוץ 7 שוחחנו עמו על הפיתוח החדש שכבר הוכיח את עצמו וכעת מופץ ברחבי העולם. בעקבות בקשתה של הבת יצא עשת לבחון את צרכיהם האמיתיים של הילדים בני גילה של בתו ולאחר שיחות עם הבת ועם חבריה לכיתה ניתח את הביקוש מול ההיצע וגילה שאין בעולם מערכת שתפקח על הרשת החברתית עבור ילדי בית ספר. עיקרה של המערכת שפיתח, 'ניפגש' שמה, הוא רשת חברתית שהכניסה אליה עוברת דרך בית הספר. מי שאינו חלק מבית הספר לא יוכל להיות חבר בה וכך נמנעת למעשה כניסתם בזהות בדויה של מבוגרים העשויים לארוב לילדים. כמו כן מדובר בשימוש מפוקח הן על ידי הורים והן על ידי מורים של המתרחש ברשת המוגנת. תלמיד שחורג מהכללים מקבל כרטיס צהוב ובמידה והוא חוזר על העברה הוא מקבל כרטיס אדום ומוצא מהרשת לתקופת מה. את כללי הכניסה, ההיגיינה האינטרנטית שבה נדרשים הילדים להשתמש, מנסחת הרשת המוגנת באופן קל וברור גם לגיל הצעיר יותר וכך המעוניינים יכולים לשתף טקסטים, סרטונים ותמונות במגבלות מסוימות ותחת פיקוח. במידה והתגלתה חריגה מקבל ההורה של הילד המשתמש מייל התראה ובנוסף יכולים מורי בית הספר לקיים דיון על החריגה, להציף אותה בכיתה ולהביא לשימוש מושכל ומונחה ברשת. "המטרה היא לקחת את היתרונות של השרתות החברתיות, למזער את הרע ולהתאים את היתרונות לילדי בית הספר היסודי", מספר עשת ומציין כי היוזמה שלו קיבלה כבר את ברכת משרד החינוך ועברה פיילוט באזור הצפון בהצלחה. עוד הוא מוסיף ומספר כי מעגלי הפיקוח מתרחבים ומעבר לשיתוף הכיתתי הבסיסי קיים מעגל של שיתוף בית ספרי, מעגל של שיתוף בין בתי ספר ואף בין מדינות ללמידה משותפת. את המהלך כולו מגדיר עשת כהכנה של הילד לשימוש נכון וזהיר ברשתות החברתיות בעתיד. "כפי שילד עד גיל 9 לא חוצה כביש כך גם ילד עד גיל 13 לא נכנס לבד לרשת החברתית". ומה באשר לאותם ילדים שריבוי המגבלות והכללים ישלח אותם לזרועות הפייסבוק? עשת משוכנע שרובם המוחלט של הילדים מבקש להנות מהרשת ולא לנצל אותה למטרות שליליות כך שעבורם מדובר במענה ראוי בהחלט. עוד מוסיף עשת ומציין כי את הכללים עבור כל בית ספר קובע בית הספר עצמו, כך שממילא ההתאמה הופכת גם מגזרית וערכיו של כל מגזר באים לידי ביטוי בהיתרים ובהגבלות הניתנים לילדים המשתתפים בכל מקום ומקום.