גם חרדים רוצים לעבוד
גם חרדים רוצים לעבודאילוסטרציה. פלאש 90

השדולה לשוויון הזדמנויות לציבור החרדי התכנסה היום (שלישי) לראשונה בכנסת. 

השדולה הוקמה על ידי חברי הכנסת פרופ' מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני) ורועי פולקמן (יו"ר סיעת כולנו) וחברים בה חברי כנסת מהסיעות החרדיות. 

השדולה הוקמה מתוך מטרה לשים במוקד את השיח הציבורי המאחד מול הציבור החרדי בנושאים כגון תעסוקה, חינוך, תרבות ופנאי.

הדיון הראשון עסק בנושא שכר שוויוני לציבור החרדי בעקבות נתוני הלמ"ס שהתפרסמו לאחרונה ומתוכם עלה כי בעוד הציבור החרדי ממשיך להצטרף למעגל התעסוקה, ניתן עדיין לראות פערים גדולים בתחום השכר. 

במהלך הכנס הציגו טרכטנברג ופולקמן את הצעת החוק לעידוד גיוון תעסוקתי, שתעניק מענקים ותמריצים לגופים שיעסיקו אוכלוסיות  מגוונות באותו מקום עבודה, בכל שדרת תפקידי הארגון.

ח"כ פרופ' מנואל טרכטנברג ציין כי "היו אנשים סקפטיים לגבי היכולת שלנו להקים את השדולה ולמצוא את הגורם המאחד – אבל הכנס הזה מפיג את החששות".

"קורים בשטח ובממשלה תהליכים משמעותיים, אבל עלינו להביט פנימה, לציבור החילוני והמסורתי, ולשאול מה עלינו לעשות ואילו דעות קדומות עלינו להשיל כדי לקחת את הנושא הזה עוד צעד אחד קדימה. המכנה המשותף רחב הרבה יותר כבר היום, וניתן לבצע שינויים קלים בשוק התעסוקה שיאפשרו את המשך התהליך שהחל באופן טוב יותר", הצהיר טרכטנברג.

ח"כ פולקמן הוסיף, "מעסיקים שירצו עובדים יוכלו למצוא אותם גם במגזר החרדי. ש כיום חסמים מבניים הבולמים את השתלבות הציבור החרדי בעולם התעסוקה, אחד מהם הוא תארים אקדמאיים מתוך מטרה לאפשר תעסוקה במקומות עבודה איכותיים עם שכר גבוה וראוי". 

"החסם השני שעלינו לקדם הוא נושא החינוך, בדגש על החינוך הבלתי פורמאלי לילדים מתחת לגיל 14, על מנת ליצור בסיס טוב לפיתוח הכישורים הנדרשים לשוק העבודה. כמובן שפתרון החסמים הללו ואחרים צריך להיעשות בהסכמות ובשיתוף פעולה. יצירת שוויון הזדמנויות לציבור החרדי חשובה לא רק למגזר מסוים אלא לכלכלה הישראלית כולה", אמר פולקמן.