ריבליןן מתקבל על ידי נציגי הממשל הרוסי
ריבליןן מתקבל על ידי נציגי הממשל הרוסיצילום: לע"מ

נשיא המדינה ראובן ריבלין נחת הערב (שלישי) במוסקבה לקראת פגישתו עם הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין.

טרם צאתו שוחח ריבלין עם ראש הממשלה נתניהו ועם הרמטכ"ל גדי איזנקוט - קיבל מהם עדכונים ותיאם איתם את העמדות שיוצגו בפגישה. 

ריבלין אמר בשיחה עם כתבים במטוסו, "יש צורך בתיאום עם רוסיה במצב שבו אנחנו נמצאים. יש הבנה של כולם שארגון המדינה האסלאמית הוא סכנה לעולם כולו אבל האסלאם הפונדמנטליסטי השיעי האיראני הוא עבורנו סכנה לא פחותה".

גורמים מדיניים אמרו הערב כי בישראל עדיין לא מבינים לגמרי מה עומד מאחורי החלטתו של הנשיא פוטין להוציא את כוחותיו מסוריה. הם הדגישו כי אחת המטרות של הפגישה בין ריבלין לפוטין היא להבין מה עומד להתרחש ביום שאחרי מלחמת האזרחים בסוריה - ומה מתכננת רוסיה בנושא.

"המטרה המרכזית בשיחה עם פוטין תהיה לדון ביום שאחרי מלחמת האזרחים בסוריה ובמו״מ הבינלאומי שיתקיים בז׳נבה לגבי הסדר לסיום הקרבות ולמציאת פתרון פוליטי בסוריה. אנחנו רוצים שאיראן וחיזבאללה לא יצאו מחוזקות מכל התהליך הזה", אמרו הגורמים.

הם ציינו כי נשיא ידגיש את הנקודות הללו וינהל שיח על הדרכים שימנעו את חיזוק הטרור והאלימות. "ישראל מבינה היטב את האינטרסים הרוסיים באיזור אבל גם הרוסים מבינים את האינטרסים של ישראל. זה לא משחק סכום אפס. גם לרוסים יש אינטרסים שדומים לאינטרס שלנו. גם הם לא רוצים לראות איראן חזקה שתפיץ טרור בגבול הדרומי של רוסיה. גם הרוסים מבינים שזה לא יהיה טוב אם חיזבאללה יישאר בסוריה ויתבסס שם".

כזכור, פוטין התחייב בשם רוסיה בשנת 2012 לבטחונה של ישראל - התחייבות שחזר עליה מספר פעמים מאז.