ראש הממשלה עונה לשאלות הגולשים ברשת
ראש הממשלה עונה לשאלות הגולשים ברשתצילום: הדף הרשמי של בנימין נתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו ענה הערב (שלישי) לשאלות גולשים בדף הפייסבוק שלו. עם זאת הוא נמנע מלענות למי שמתחו עליו ביקורת או שאלו שאלות בנוגע לנושאים כמו הר הבית.

נתניהו נשאל מדוע חברי כנסת מהמגזר הערבי המסיתים נגד ישראל מכהנים בכנסת וענה, "קודם כל שיהיה ברור: אני מכבד את כל אזרחי ישראל, יהודים וערבים כאחד. אני רוצה בהשתלבותם של אזרחי ישראל הערבים בכלכלת ישראל ובמקצועות העתיד. באותה מידה, אינני מוכן לקבל מצב שבו ח"כים בישראל, באשר הם, יביעו תמיכה או הזדהות במחבלים שמבקשים להשמיד את מדינת ישראל. לכן אני מקדם חקיקה להשעות את מי שנוהג כך".

שאלה אחרת שעלתה עסקה באמצעים אותם מפעילה מדינת ישראל כדי להילחם בהסתה ברשת. "אנחנו עוצרים מסיתים מדי שבוע, מורידים ערוצי הסתה מהאוויר, פועלים גם ברשתות החברתיות (לא ארחיב כאן). נלחמים בהסתה ונמשיך להילחם".

נתניהו נשאל על ידי אחד הגולשים, "מה התכנון הממשלתי בדבר השתלטות האיחוד האירופאי על מסדרון אדומים ולמה לא נוהגים במבנים הלא חוקיים האלו כמו במבנים הלא חוקיים שנבנים בישובים היהודים ביו"ש?".

ראש הממשלה ענה כי "צה"ל פועל בעניין הזה כל הזמן והבהרנו לאיחוד האירופי בצורה ברורה שכל בנייה צריכה לעבור את האישורים המקובלים. כשהדבר לא נעשה בדרך זו - צה"ל פועל להסיר את המבנים הללו".

הוא התייחס גם למצב הבטחוני ולשאלות הרבות לגבי הדרכים לשיפורו. "אנחנו נמצאים בעיצומו של גל טרור ואנחנו מפעילים את כל האמצעים כדי לנצח אותו. מדינת ישראל נאבקת מול גלי טרור חוזרים ונשנים מאז הקמתה. הגל הנוכחי ניזון מהמפגש בין האיסלאם הקיצוני והרשתות החברתיות". 

"במאבק הזה אנחנו מפעילים אמצעים מגוונים, רובם חסרי תקדים: אנחנו סוגרים ערוצי תקשורת שעוסקים בהסתה ומעמידים לדין - כל שבוע - מסיתים ברשת, אנחנו מתגברים באופן מאסיבי את הכוחות בשטח, חידדנו את הוראות הפתיחה באש, אנחנו הורסים בתי מחבלים, חוקקנו אתמול חקיקת בזק להענשת מעסיקים של שוהים בלתי חוקיים, הקצנו תקציב לסגירת הפרצות בגדר, שוללים היתרי עבודה בהיקף נרחב ממשפחות המחבלים, אנו מטילים סגרים כתרים ומבצעים בדיקות על הצירים במקומות שמהם יוצאים מפגעים. אלה רק חלק מהדברים שאני יכול לספר עליהם באופן פומבי", כתב ראש הממשלה. 

הוא הוסיף, "אנחנו מגבים באופן מלא את צה"ל, השב"כ ומשטרת ישראל, ואני מעריך גם את העמידה האיתנה של אזרחי ישראל שנותנים דוגמה לעולם לכיצד עם אמיץ עומד מול הטרור. זה המפתח - אומץ לב, נחישות ואורך רוח, כפי שהתגברנו על הגלים הקודמים של הטרור נתגבר גם על הגל הזה".

נתניהו התייחס גם לשאלות בנוגע ליוקר הדיור - ומדוע מתווה הדיור אינו מקודם באותו להט כפי שקודם מתווה הגז. "זו בעיה אמיתית", הוא ענה. "לכל זוג בישראל מגיעה הזכות לקורת גג במחיר סביר. אני רוצה שתדע שאנחנו עושים מאמץ אדיר וחסר תקדים, יחד עם שרי האוצר והשיכון, כדי להגדיל את היצע הדירות על מנת להוריד מחירים. אנחנו בונים עכשיו מעל 75,000 יחידות דיור בתוכניות ממשלתיות, הרבה מעבר לביקוש השנתי. אנחנו מורידים חסמים לבנייה ומאיצים את תהליכי התכנון. בסופו של דבר המפתח להורדת מחירי הדיור זה להמשיך ולהגדיל את מספר הדירות בשוק וזה בדיוק מה שאנחנו עושים".