בצהרי יום השואה האחרון, "צייץ" חבר הכנסת איימן עודה את הדבר הבא ברשת החברתית: "אין פשע גדול יותר מפשעי הנאציזם. מוכרחים לזכור לאן תהומות שנאת האחר ורדיפת מיעוטים יכולה להוביל". אין זו הפעם הראשונה שחבר הכנסת עודה מתייחס בדבריו לשואה. לפני כשלושה חודשים, צוטטו בתקשורת דברים שנשא לרגל יום השואה הבינלאומי: "יום השואה הבינ"ל זה זמן ללמוד על גזענות, שנאת זרים ורדיפת מיעוטים. אין פשע גדול יותר בהיסטוריה מפשעי הנאציזם. זה זמן לזכור את עוולות העבר ולחשוב על העתיד שאנחנו רוצים לייצר". לפני ארבע שנים, לאחר שהשתתף בטקס "לכל איש יש שם" לזכר נספי השואה שנערך בכנסת ישראל ביום 16/04/2015, אמר ח"כ עודה כי "השואה היא אחד הפשעים הגדולים בהיסטוריה. אנו צריכים ללמוד את לקח השואה בנושא הגזענות ורדיפת מיעוטים. מדובר באירוע שהוא מעבר ללאום ודת וכבן אנוש צריך להכיר את הפרק הזה בהיסטוריה". במסגרת כתבתה של עפרה אידלמן, שהתפרסמה בעיתון "הארץ" מיום 24/04/2015, נמצאת עדות לכוונותיו האמיתיות של עודה אשר צוטט כך: "כשאני צריך לשמוע על השואה מנתניהו. אז אני אומר: זה? שמחוקק עוד חוק גזעני ועוד חוק גזעני, ועוד חוק לחסל את הדמוקרטיה, ועוד חוק לפגוע באוכלוסייה הערבית - זה מדבר על השואה? אני צריך לדבר על השואה - אני, איימן, יש לי קרדיביליטי לדבר על השואה יותר מלנתניהו. בגלל שאני נאבק נגד הגזענות, בגלל שאני מייצג את המיעוט שרוצה חיים משותפים שבנויים על כבוד, בגלל שאני רוצה שיתוף בין ערבים ליהודים למען דמוקרטיה במדינה, בגלל שאני נאבק נגד החוקים הגזעניים שממשלת נתניהו חוקקה בקדנציה שעברה... הגזענות של נתניהו וממשלות ישראל נגדנו לא תצליח לעוות את ההזדהות המוסרית שלי עם לקחי השואה". ההבדל בין לקח להמלצה חבר הכנסת איימן עודה נוקט בדבריו אלו בלשון מניפולטיבית לכאורה, המכוונת לקורא ולשומע היהודי בפרט. בדבריו עושה הוא שימוש בטכניקות השלכה, עת לוקח הוא את לקחי השואה ומשליכם על יחסה של החברה הישראלית לערבים המכונים ערביי ישראל בפינו (אך ערבים פלסטינים אם ישאלו את חלקם המכריע). באמירותיו יש הרי הרבה יותר מאשר רק רמיזה קלה וביקורת סמויה על התנהלות החברה היהודית, ממשלת ישראל ומוסדות המדינה. חבר הכנסת עודה הינו פוליטיקאי מיומן, חד לשון ומחשבה, המטיב להכיר את החברה הישראלית על תורפותיה ורגישויותיה. ביודעו את אלו, עושה הוא שימוש בשואה כדי להשיג תשומת לב תקשורתית רבה תוך תשלום מס שפתיים מועט, כביכול. מסיט הוא את השיח באופן מתוחכם משהו לעיסוק בעניין הלאומי- פלסטיני הבוער בקרבו יותר מכל בסופו של יום (ולא רק יום השואה). עודה הרי יודע כי דברים היוצאים מפיו ומזכירים את השואה, המצויה בקונצנזוס היהודי והישראלי, יגרמו לקורא ולשומע היהודי הממוצע באשר הוא, לחדד את אוזניו, להקשיב לדבריו ואולי אף להשתכנע בכנות כוונותיו ותמימותו, ביחס לעתידה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית בשטחי ארץ ישראל, אילו זו רק תדע כיצד לנהוג במיעוט הערבי שבקרבה, לכאורה. ניכר כי חבר הכנסת עודה עושה שימוש מיטבי בכישוריו כמשפטן ועורך דין, בכדי להעביר מסרים לקוראים הישראלים ככלל והיהודים בפרט, השופטים את דבריו. בכך מעורר הוא ספק סביר בלבם בנוגע לצדקת הדרך וטיב המדיניות הישראלית כלפי הערבים מחד, לצד ערעור התדמית השלילית שלו ושל חבריו למפלגה שנטמעה בקרב רוב האזרחים היהודים לאורך השנים, מאידך. איימן עודה הינו אדם פיקח ומלומד, משיא הוא המלצות לרוב אך לקחים אינו מפנים בהכרח. אילו היה מבין את ההבדל הפשוט בין לקח להמלצה, היה מבין הוא שעל אדם המציג לקחים חלה גם החובה להטמיעם, להפנימם ולבצעם בעצמו ובעבורו, בהיותם של אלו מצויים באחריותו! זאת להבדיל מהשאת המלצות, המופנות כלפי גורמי חוץ המתבקשים לבחון את התנהלותם, דרכם ועשייתם עד כה, בכדי לתקנם בהתאם למען יטיבו בעתיד גם עם משיאן של ההמלצות, שאין ביכולתו לעשות רבות למען מימושן בכוחותיו הוא. המלצה לח"כ עודה חבר הכנסת עודה שוכח כי מוטב שהערבים ילמדו לקבל את עצם היותה של מדינת ישראל ביתו הבלעדי של העם היהודי, מיעוט במזרח התיכון ובעולם כולו. מיעוט, אבל חזק! מוטב שיפנימו כי אין רודפים יהודים ומציירים אותם בדמות הסטריאוטיפ האנטישמי באמצעי התקשורת וברשתות החברתיות. לא עושים יד אחת עם אויבינו, כפי שעשו בעבר חבריו עזמי בשארה וחנין זועבי, תומכים בהם ומתירים את דמנו בארצנו. חבר הכנסת עודה נקרא ללמד את לקחי השואה בקרב הערבים הפלסטינים שאת שלומם הוא דורש. מוטב שישכנע אותם תחילה שאין הבדל בין דקירת יהודי רק בשל היותו יהודי בארץ ישראל על רקע המכונה פעילות חבלנית עוינת, לבין ירי על יהודים בכל מקום ותקופה בעולם, רק משום יהדותם, דבר המכונה פשע שנאה או אנטישמיות צרופה. מוטב כי ישכנע את הערבים הפלסטינים שפיצוץ מטעני חבלה באוטובוס, אולם אירועים או מסעדה, ורצח טף, נשים וגברים בני כל הגילאים, אינו רק פשע לאומני דווקא כי אם פשע נגד יהודים רק משום יהדותם, בדיוק כמו שהנאצים ביצעו לאחר שנים של חינוך לשנאה עיוורת ומכהת חושים, שהביאה לרצח יהודים באשר הם יהודים ללא חשש, ללא בושה וללא חרטה! כשיבין חבר הכנסת הנכבד שלערבים יש לאן ללכת- משום שערבים מקורם בערב, ולנו היהודים אין לאן ללכת כי הגענו הביתה ל"יהודה". אולי אז יפרצו להם השלום, השלווה והאחווה במזרח התיכון. חבר הכנסת עודה, אם אתה דואג דאגת אמת לאוכלוסיות חלשות או נרדפות במדינת ישראל- תתחיל מהבית! תדאג לערבים אזרחי המדינה אשר בחרו בך יותר מאשר לפלסטינים בשטחי הרשות. תדאג לכך שנשים יפסיקו להירצח במגזר שלך! תדאג שערבים חברי קהילת הלהט"ב יזכו ליחס קצת יותר אנושי, תדאג לכך שערבים יתאמצו ויתרמו לחברה בה הם חיים ולא רק יתאמצו להיבדל ממנה, יפגעו בה ויבכו על "מר גורלם", שבמקרה שפר עליהם יותר מרוב אחיהם הנמצאים מהצד השני של הגדר שהוקמה כדי להגן על העם היהודי מפשיעה, פגיעה ורדיפה מצד השכנים ה"תמימים ורודפי שלום". שים לב חבר הכנסת עודה, שמשום מה אין אף ישוב ערבי המוקף גדר או חומה עם מצלמות אבטחה (למעט אותם מתחמי פשע ורשע המטילים את אימתם על שכניהם הערבים דווקא), אך סביב לישובים יהודים רבים, בכל רחבי המדינה, יש יותר מאשר סתם גדר, חומה ושאר אמצעי אבטחה. האם זוהי מידת החופש והביטחון הרצויה של הרוב מפני נרדפות ופגיעה, אולי מצד המיעוט דווקא?! סיכום הלקח הינו שלא להתפתות וללכת שבי אחרי דבריו הפופוליסטיים של חבר הכנסת עודה וחבריו, שאולי נשמעים טוב לחלקינו ונעימים לאוזננו המחפשת נחמה ואמפתיה גם אחרי יותר מ- 70 שנה. עלינו להיות ערניים וקשובים למסרים הנסתרים או המרומזים, שכוונתם האמיתית והכנה חייבת להיות פשוטה, ברורה ונהירה למי שמבין כיצד בנוי קרחון למרות היותנו חיים במזרח התיכון. עלינו לזכור שגם מטען חבלה העטוף בצלופן יישאר מטען חבלה מסוכן, שמי שיתפתה לנצנוציו ורשרושיו עלול בסופו של יום לקפד את ראשו ושאר אבריו, שהרי כבר נאמר בעבר: היהפוך כושי עורו ונמר חברבורתיו?