שוני

פורסם בתאריך כ"א בתמוז תשס"ח, 24.7.2008


לא אחד,
כבר טעה לחשוב
שאני מיוחדת.
שאני שונה.

לא אחד
כבר תהה,
ממה נובע הייחוד הזה, השוני הזה.

לא אחד
כבר גילה,
שאין בי שום שוני.
שאני צפה עם הזרם,
ושומעת את אותה המוסיקה כמו כולם,
ואוכלת את אותו האוכל כמו כולם,
ונושמת את האוויר שכולם נושמים.

ובזה
הייחוד שלי-
אני מודה
שהוא אינו.

תגובות

כ"ד בתמוז תשס"ח, 14:38
את מתכוונת ליקיר שלך ,שלא תדעי עוד דאווה וצער י אנונימי י
כ"ד בתמוז תשס"ח, 15:35
אני לא מסכימה עם האמירה בשיר, כל אחד הוא מיוחד י הסהר האיתן י
לך יש את היחודיות שלך שאין לאחרים.
כ"ד בתמוז תשס"ח, 15:41
מנו, את לא צודקת צר לי לומר י בדולח י
כ"ד בתמוז תשס"ח, 15:50
לעניות דעתי... י אנונימי י

אם אומרים שכול אחד הוא מיוחד, זה אומר

שאף אחד לא מיוחד...

כ"ד בתמוז תשס"ח, 15:50
וואי אנשים צאו מהציניות,עובדה שאין אדם שדומה לרעהו י הסהר האיתן י
כ"ד בתמוז תשס"ח, 15:52
אם ככה, י מעיי'ן י
אז כל אחד שונה מהשני. לא בהכרח מיוחד.
כ"ד בתמוז תשס"ח, 15:55
אררררררררררררר י הסהר האיתן י
אתם מעצבנים!

כל אחד הוא מיוחד בגלל שלכל אחד יש תכונות ששונות מאחרים.
לכל אחד יש נשמה אחרת,אהבות שונות ועדיפויות שונות.

אלוקים ברא את כולנו מיוחדים ושונים אחד מהשני.

וזאת עובדה מוגמרת.

אז אין מה להתווכח על זה אפילו.
כ"ד בתמוז תשס"ח, 15:58
שוב, אותו הטעות. י מעיי'ן י
שוני וייחוד הם דברים שונים לגמרי.

תפוח ואגס נם דברים שונים
האם זה הופך אותם למיוחדים?

עצם העובדה שאנחנו שונים זה מזה לא הופך אותנו למיוחדים.

כמובן שיש,
ברגע שאת מקבלת את העובדה שאת לא דווקא צודקת
כ"ד בתמוז תשס"ח, 15:59
כולם מיוחדים ואת טועה במקרה הזה י הסהר האיתן י
כ"ד בתמוז תשס"ח, 16:01
את לא מסבירה מדוע אני טועה, י מעיי'ן י
ואין לך מה לענות כשאני מקשה על הטענות שלך

מבחינתי אני עדיין צודקת, עד שיוכח או תוכיחי אחרת
כ"ד בתמוז תשס"ח, 16:04
למה את טועה ,כי עובדה שכל בני האדם שונים לגמרי, י הסהר האיתן י
ולכל אחד יש תכונות שהופכות אותו למיוחד למשל:
מישהי נולדה עם קול מדהים ובגלל זה היא מיוחדת.
ומישהו הוא איש עסקים מלידה לכן הוא מיוחד.

לכן כולנו מיוחדים כי לכולנו יש תכונה שמייחדת אותנו.

(בתכונות דומות כמו שירה וציור שימי לב שלכל אחד שמוכשר בשירה יש לו גוון קול אחר ויחודי לו. וגם בציור כל צייר היה לו את הביטויי האישי היחודי שלו)

לכן כולנו מיוחדים.
כ"ד בתמוז תשס"ח, 16:08
וזה אומר י מעיי'ן י
שמי שאין לו כשרון טכני מסויים הוא לא מיוחד ?

אז הטענה שלך לא סותרת את שלי .

כדי להיות מיוחד אתה צריך לעבור השוואה ומדידה , ומכך מבינים שלא כל אחד דווקא מיוחד, אלא רק כל בעל כשרון כלשהו.

אני שמחה שאת מסכימה איתי
כ"ד בתמוז תשס"ח, 16:10
לכל אחד יש כשרון שמיייחד אותו לכן כולם מיוחדים י הסהר האיתן י
מה לא מובן בזה?
כ"ד בתמוז תשס"ח, 16:13
כן י מעיי'ן י
אם את מדברת על כשרון טכני כמו כתיבה או ציור או שירה אז אין שום בעיה .

אני חושבת שהכותבת התכוונה מעבר לזה
אולי הבנת ואולי לא הצלחת להבין

אבל כמו ש-א-ת מגדירה כשרון אני מסכימה איתך .
כ"ד בתמוז תשס"ח, 16:14
באוי נמשיך את הדיון בשיחה אישית. י הסהר האיתן י
כ"ד בתמוז תשס"ח, 16:00
השיר מאד יפה י מעיי'ן י
אבל לך ולכותבת יש את אותה טעות והיא מהותית מבחינתי

אני חושבת שאפשר לסווג את השיר הזה ק'קטע' או 'הרהור' או 'מונולוג' כי שיר הוא לא .
כ"ד בתמוז תשס"ח, 15:55
יפה.. י אנונימי י
כולנו אולי שווים אך כל אחד הוא משהו אחר,
כל אחד יש את היחודיות שלו..
ואני בטוחה שאת מיוחדת בפני עצמך ואת לא
כמו כולם!
זאת דעתי..
כ"ד בתמוז תשס"ח, 16:02
זהו נכון יאללה דיון י בדולח י
כ"ד בתמוז תשס"ח, 16:03
תאומים: י בדולח י
אותם תכונות אותו מזל .

והם שונים מנסיון
כ"ד בתמוז תשס"ח, 16:05
יש להם אותו מידע גנטי אבל הם בוחרים איך לבטא אותו י הסהר האיתן י
ולכן כל תאום אפילותאום זהה יש לו יחוד משלו.
כ"ד בתמוז תשס"ח, 16:13
מעולה (: י בדולח י
כ"ד בתמוז תשס"ח, 16:14
(אביטל יש רק לך אחות תאומה) מתלוצץ י בדולח י
כ"ד בתמוז תשס"ח, 16:15
ברור.. י אנונימי י
אפילו תואמים הם שונים באופי..
זה נכון שהם מאוד דומים ויש להם תכונות דומות..
והם בדרך כלל הולכים על אותו קוי חיים..
קחו לדוגמא תאומים שהם לא חיים ביחד הם הופרדו
אחרי כמה שנים שבודקים איפה כל אחד מהם נמצא רואים
שהם בחרו כמעט באותם דברים..
אם זה בבעל הוא עבודה דומה וכו'..
אבל כל אחד הוא מיוחד בעצמו יש לו יופי מסוים שמייחד רק אותו!!!
כ"ד בתמוז תשס"ח, 16:16
לא נכון י בדולח י
כ"ד בתמוז תשס"ח, 16:17
אני ואחותי נפרדנו לגמרי ממש י בדולח י
כ"ד בתמוז תשס"ח, 16:33
אה אוקי.. י אנונימי י
ואתם לא באותם תחומי חיים טוב זה יכול לקרות וכמו שאת אומרת קרה..
אבל ברוב המקרים תאומים שנפרדים אחרי כמה שנים רואים שהם בחרו כמעט באותם תחומי חיים..
אבל בכל אופן זה לא דברי אני שמעתי זאת..
כ"ד בתמוז תשס"ח, 16:44
חבר'ה, די לריב. באמת. י בת שמש י
אף אחד מכם לא עלה על הכוונה שלי, כך שאני אל רואה סיבה שתמשיכו להתווכח על משמעויות נסתרות שאולי יש כאן.
כ"ד בתמוז תשס"ח, 16:45
אנחנו לא רבים.. י אנונימי י
כ"ד בתמוז תשס"ח, 16:52
מנו, מצטערת שאת רבה ... (אהמ אהמ ) י בדולח י
כ"ד בתמוז תשס"ח, 17:14
- י בת שמש י
תפסיקי לקרוא לי מנו!!!
כ"ה בתמוז תשס"ח, 14:04
(: בת שמש סליחה י בדולח י    הודעה אחרונה
כ"ד בתמוז תשס"ח, 17:40
אני מסכימה איתך. י ארגמן י

99.9% מהאנשים בעולם הם כל-כך רגילים... אבל זה לא עושה אותם פחות טובים. את יכולה לבחור בגישה פסימיסטית, להיטמע בשאר, ואת יכולה להיות יוצאת מן הכלל. זו בחירה רק שלך, ולא לגמרי ברורה מאליה. יש משהו בלהיות כמו כולם שהוא פשוט יותר. תסתכלי על להקות ציפורים, שעפות במבנה של חץ. אחד נמצא מקדימה וחותך את האוויר בשביל כולם. לשאר הרבה יותר קל לעוף, כי יש להם פחות רוח להיאבק איתה. את יכולה להיות הציפור שבראש המבנה, אבל יש לזה מחיר גדול.
אפשר גם להסתפק בלהיות רגיל, ובכ"ז להיות בן-אדם טוב, מוצלח, מוכשר ואהוב. יש אנשים שזה מספיק להם, יש כאלה שלא, וצריך לבחון ברצינות מאיזה סוג אתה.

זו רק בחירה שלך אם להיות מיוחדת או לא. ואין תשובה לא נכונה.
בהצלחה.

נ.ב.
לתאומים אין את אותו מידע גנטי.

כ"ד בתמוז תשס"ח, 17:42
סליחה ????????????. י בדולח י
כ"ד בתמוז תשס"ח, 19:25
לתאומים זהים יש את אותו מידע גנטי,איפה היית בשיעור י הסהר האיתן י
ביולוגיה?
ואל זה אין לך על מה להתווכח כי כל השנים הייתי טובה בביולוגיה.
(אני לא אסביר למה יש להם אותו מטען גנטי,אני מדברת רק על תאומים זהים,לא זהים זה סיפור אחר לגמרי)
כ"ד בתמוז תשס"ח, 20:05
תקשיבי. י בת שמש י
נמאס לי מהשחצנות שלך.
את כל הזמן מדברת על כמה את טובה בציור, וכמה שנים את לומדת ציור, וכמה את מקצועית לעומת האחרים, ועכשיו זה- "כל השנים הייתי טובה בביולוגיה." די. נמאס ממך. תפסיקי להשתחצן. תאמיני לי שיש כאן עוד הרבה שלומדים ציור והם הרבה יותר טובים ממך, ועוד הרבה שמן הסתם יותר חכמים ממך בהמון תחומים. מספיק.
כ"ד בתמוז תשס"ח, 20:08
מי משתחצן זה סתם נראה לך כי זה בתגובה י הסהר האיתן י
כתבתי זאת רק כדי שלא אתחיל להתווכח איתה כי אני שונאת ויכוחים.

ולא אכפת לי באמת מי טוב יותר.

אין לי שום סיבה שבעולם להתחיל להתווכח איתכם.

כ"ד בתמוז תשס"ח, 20:12
לא עושים פה תחרות מי הכי טוב י הסהר האיתן י
וחץ מזה אף פעם לא ראית ציור שלי שאת יכולה לקבוע עובדות.

כן בציור אני פי אלף יותר חלשה ממכם.

אבל זה ידוע לכל אחד בערך שלתאומים זהים יש את אותו מטען גנטי,לא צריך להיות חכמים במיוחד כדי לדעת זה.

אז אין לי שום כוונה להשתחצן,
אם זה מה שהובן אז אני מצטערת ומתנצלת,
במיוחד אם פגעתי ברגשותייך.
כ"ד בתמוז תשס"ח, 20:19
לא פגעת ברגשותיי. י בת שמש י
את לא עד כדי כך מוכשרת, אל תחמיאי לעצמך.
---
את כל הזמן מדברת על זה שאת לומדת ציור, אני לא יודעת איך את מציירת אבל אני יודעת מנסיון שאלה שיכולים להשתחצן ולהתגאות אף פעם לא עושים את זה, כי העבודות שלהם מדברות בעד עצמן. מי שמשתחצן הוא מי שאין לו כשרון ואין לו מה להראות חוץ מהדעה העצמית שלו על עצמו. אם בציור את פי אלף חלשה מאיתנו (מאיתנו? מי זה אנחנו? אף פעם לא העליתי לפה ציור או אמרתי שאני טובה בזה. אין כאן אנחנו, וגם לא "הם" כי "הם"-יוצרים אחרים- לא קשורים לוויכוח הזה.) אז למה את כל הזמן מדברת על ה"כישרון" שלך בציור?!

זה שכתבת שכל השנים היית טובה בביולוגיה לא יגרום למניעת ויכוח, אולי אם היית מביאה משהו מויקיפדיה זה היה עוזר. בטח לא זה שאני אומר לך "אני יותר מבינה ממך, אז עדיף שתסתמי וזהו". (הקצנתי, כן? אבל זה על אותו הגל.)

בקיצור, די.
יצאת אהבלה.
כ"ה בתמוז תשס"ח, 00:14
אין שני אנשים עם אותו דנ"א. י ארגמן י
אלא אם כן משבטים אותם.
כ"ה בתמוז תשס"ח, 00:21
לתאומים זהים יש אותו דנא ;ואל תכריחי אותי להסביר י הסהר האיתן י
למה כי ההסבר לא מתאים לגוף היצירה.
כ"ד בתמוז תשס"ח, 17:48
גם אם אינך מרגישה- יש בך יחוד! י אהובה קליין י
כל אחד מיוחד ושונה מחברו.
כ"ד בתמוז תשס"ח, 21:19
אז אני חייב להסכים עם כך שלא הבנתי כלום. י יעקב רובין י

אבל עדיין על פני השטח בולט לו רובד שאני מאוד חולק עליו.
אבל בלי קשר לזה שלא הבנתי למה חתרת.

למה בני אדם מחפשים שוני ולא גוונים שונים?

כ"ד בתמוז תשס"ח, 21:20
כי הם בני אדם. י בת שמש י
לא הבנת כלום? לא נורא. גם האחרים לא. הנה פעם ראשונה בה אני שמה משהו ולא מצליחים לראות את זה לעומת כל השאר כשאני לא שמה כלום וממציאים לי דברים.
כ"ה בתמוז תשס"ח, 09:39
גם אני לא (: י בדולח י
כ"ה בתמוז תשס"ח, 00:27
לבת שמש י אדרת י
חבל ששפכת את קיתונך על הסהר האיתן, כאן בעמוד התגובות.
דברים כאלה כותבים במסרשים, או לא כותבים בכלל.
לא כל היוצרים/ות שקראו את יצירתך זו, צריכים להיות חשופים לזה.
זו הלבנת פנים...
כ"ה בתמוז תשס"ח, 07:44
יכול להיות. י בת שמש י
זו הלבנת פנים, ו?
כ"ה בתמוז תשס"ח, 09:33
לא היית רוצה שילבינו את פנייך ברבים. נכון? י אדרת י
כ"ה בתמוז תשס"ח, 11:27
מנו אני מתה עלייך!! י מילים נסתרות. י
כ"ה בתמוז תשס"ח, 12:46
לא באמת אכפת לי... י בת שמש י
מלכוש- למה?
כ"ה בתמוז תשס"ח, 13:24
"לא פגעת ברגשותי. י מילים נסתרות. י
את לא עד כדי כך מוכשרת, אל תחמיאי לעצמך."
כ"ה בתמוז תשס"ח, 13:27
שמחה שאהבת... י בת שמש י
תודי זה מצחיק... אבל תכל'ס, זה נכון... לא העליבו אותי כבר... כמה? יותר משנה! ותאמיני לי שניסו....