רגע אחד

פורסם בתאריך כ"ז בשבט תש"ע, 11.2.2010

מִצְּהָלוֹת הָעַצְבוּת רוֹקְעֽים בָסַך

 

לְקּוֹל דְפֽיקּוֹתֶיךָ,

 

גוֹנְבֽים אֶת זִּיו הַנְשָמַה הָיוֹקֶד.

 

בָּלַאט, בָּחַשַאי, יוֹֹדְעֽים אוֹפַקֶיךָ

שִֹיר אוֹ תְפִילָה – בָּמֶה אָשַמְחֵךְ?

 

מְנַסִים לְנָפֵּץ לֵב שָׂבוּר וְשָׂלֵם

זָדוֹן וְגוֹפְרִית, גַם הֶם מְנָת חֶלְקוֹ.

וּלְמֶלֵך מָלְכֵי הָמְלַכִים, אָדוֹנֵנוּ הָתַּם

מְשָוְועִים הֶם – בִּרְצוֹנוֹ.

תגובות

ל' בשבט תש"ע, 17:46
~ י הסנה-בוער י
בס"ד
"בלט"-"בלאט".
הבית הראשון- בכוונה הרווחים כ"כ גדולים בין השורות? זה די מציק בעין.
הדימויים והשפה עשירים ומוסיפים המון :).
בהצ'!
ל' בשבט תש"ע, 23:05
מעט מבולבל לי י אומרת שירה י
מי הדובר? מי הנמען? (נמענת?)
ניתן היה לעבוד מעט על הקצב, כדי שישמע "שירי" יותר.

מחכה... :)
א' באדר תש"ע, 14:34
עודך... י אריאוש י
עודך בודקת הדובר וכבר ברגע יש סיפור
בשיר ישיר ומיוחד, לפעמים, הקול דובר
מדבר אל כל אדם
גם מפה וגם משם
אל האיש, אל האישה
אל אריאוש, ואליך
אז שיר הוא לא תמיד חרוז
הוא לא תמיד משאת נפשך
אך שיר הוא שיר וכמו תמיד
שיר יחיד - "מסביר קולך"

מקווה שהבנת.. :-)
ב' באדר תש"ע, 11:58
סוג של... י אומרת שירה י
תודה.:)
ב' באדר תש"ע, 10:47
הערות טכניות. י יעקב רובין י

א. אשמח לראות שמרווחי השורות יהיו עביים, מה שלא נראה כרגע. [כן- זה יכול להיות תוצאה של טעות טכנית שאת לא מודעת אליה, אבל בכל זאת זה יעזור לקורא להבין יותר טוב.]
לצורך העניין אתמקד בזה כביכול היו אלה 2 בתים.

מִצְּהָלוֹת הָעַצְבוּת רוֹקְעֽים בָסַך
לְקּוֹל דְפֽיקּוֹתֶיךָ,
גוֹנְבֽים אֶת זִּיו הַנְשָמַה הָיוֹקֶד.
בָּלַאט, בָּחַשַאי, יוֹֹדְעֽים אוֹפַקֶיךָ
שִֹיר אוֹ תְפִילָה – בָּמֶה אָשַמְחֵךְ?

מְנַסִים לְנָפֵּץ לֵב שָׂבוּר וְשָׂלֵם
זָדוֹן וְגוֹפְרִית, גַם הֶם מְנָת חֶלְקוֹ.
וּלְמֶלֵך מָלְכֵי הָמְלַכִים, אָדוֹנֵנוּ הָתַּם
מְשָוְועִים הֶם – בִּרְצוֹנוֹ.

--> השיר כשיר יפהפה, אם אני מבין את אומרת שירה הבעיה במנגינה של השיר מתרחשת בבית השני שם המשקל מאוד חורק לאוזן. ולא מדובר בהכרח במשקל של מספר קבוע לתנועות ועיצורים :).

אולי שם גם מתרחש בלבול של הדובר כיוון שהעצבות תמיד מתוארת כמי שמרחיקה או כגורם שנובע מחוסר הרצון להתרחק. בשיר הזה אני לא בטוח כל כך מי נגד מי למרות שכתבת שהשיר ברור. תוך כדי ניפוץ הלב בזדון הם משוועים? את מתארת חורבן סדום וזה אותי לפחות זורק לאו דווקא לבקשת האני עצמי לצורך העניין.

תשובות יתקבלו בשמחה :).
ב' באדר תש"ע, 23:09
תגובה מהכותב..לא הכותבת י אריאוש י
ובכן..
אסביר זאת כך:
מדובר כאן בהתמודדות.
היא קשה, היא כואבת, היא פנימית.
נכתב מהר מבפנים. לתפוס את הרגע.
דפיקות...של הצלה ל'קול' העצבות המגיע לפתח הדלת,
שבינתיים גונבים
מכירים כל פינה בנשמה
ותוך כדי אני שואל- מהי הדרך לשמוח?
הלב כבר שבור אך גם שלם במהותו יש לו גם כוחות של רוע ואופל
והסוף- הישועה- הוא די ברור.
מקווה שבזה עזרתי.
שיר חשוף וגלוי.
ותודה לכולם על ההערות ההארות והמילים המיוחדות.
נעמתם לי..
ה' באדר תש"ע, 17:15
נקוד השיר י אנונימי י
הנקוד בשיר מתחת לכל רמה. רצוי לפני שמעלים שיר לתת להגהה
חיים
כ"ג באדר תש"ע, 16:21
עמוק מאד...וואו י אנונימי י
ממש התחברתי מהמקום שלי.הלוואי והייתי יודעת למה התכוון המשורר.
פשוט מקסים!
כ"ו באדר תש"ע, 02:20
תסלח לי י אנונימי י
אם אמצא אותך כקוקניק? זיו הנשמה היוקד, ביטוי יפיפה ואומר המון. לדעתי יש פה שיר במלוא מובן המילה. מאוד נהניתי לקרוא, אם כי גם לי המשקל בסוף קצת צרם.
כ"ז באדר תש"ע, 22:56
ח ח ח י אריאוש י
העלית לי חיוך גדול. קוקניק...? לא אוהב הגדרות. :-)
אבל כן מעריץ גדול-הן את הדרך והן את הרעיונות וגם כמובן שלומד את הרב.
אולי זה הגיע משם?אולי.
אבל מה שהכי משמח זה שאתה מעריך את השיר, ועל כך אני מודה לך.מכל הנשמה.
כ"ז בתשרי תשע"א, 14:23
שיר מרקד ויוקד ואברי באש להבה ממקד לנקד י חנן.לב י    הודעה אחרונה