אַבָּא

פורסם בתאריך י"ג בסיוון תש"ע, 26.5.2010

                                  

רָצֹוא וָשׁוֹב,

מְכוֹנֵן אֵת יֵשׁוּתִי

מְאַיֵּים  עַל עַצְמוּתִי.

 

רָצֹוא וָשׁוֹב,

מַעֲרִיץ וּמְפַחֵד

שׂוֹנֵא וּמְכַבֵּד.

*

אַבָּא,

הֲלִי אַתָּה

אוֹ לְצַרָיי?

תגובות

י"ז בסיוון תש"ע, 13:56
מה מסמל לך רצוא ושוב? |???| י יעקב רובין י

במיוחד בבית השני ששם הבית סתום להבנה על ידי קורא חיצוני מפאת קוצר התמונה.

או לצריי- אויבים מבחוץ או מבפנים?
[חוזר בצורה טבעית לשאלה שבכותרת]

השיר כאן לעניות דעתי עושה עוול בקיצור שלו.

{כן, אני מורגל מידי בסמיילים של כיפה, עוונותי רבים מנשוא]
י"ח בסיוון תש"ע, 16:44
השיר דורש ממך לחשוב י גון דו י
רצוא ושוב זו תנועה דיאלקטית- התרחקות והתקרבות.
אתה וודאי יודע את זה מצויין ואין לך צורך בי:)

צריי- לא הקדשתי לכך מחשבה במהלך הכתיבה- הכוונה היתה: אבא, האם אתה אתי או נגדי?

איפה ראית פה אויבים מבפנים?
י"ח בסיוון תש"ע, 23:23
צריי - א. לשון רבים ב. השיוכיות. י יעקב רובין י

טיפש [נאמר בחיוך כמובן].
אני רוצה לדעת מה רצוא ושוב אומר לך ולא מה לתורות החסידיות יש לומר על זה.
כ"ד בתמוז תש"ע, 20:46
שני דברים י גון דו י
1 למה לגנוב מיחזקאל את מה שמגיע לו.
הביטוי נמצא במקור אצלו,
אחרי זה בפנימיות ורק אחרי זה בחסידות

2. צריי- הכוונה כאן כמובן לאויבים מבפנים. אבל אני לא רוצה להרחיב יותר מזה כי השיר אמור להישאר וד משמעי, כמו השאלה מיהו האבא אליו אני מתייחס בשיר
כ"ד בתמוז תש"ע, 21:28
1. לא ענית דבר :). י יעקב רובין י    הודעה אחרונה
י"ח בסיוון תש"ע, 23:24
ועוד מילה. י יעקב רובין י

השיר[?!] לא דורש ממני לחשוב,
הכותב מצפה ממני לידע מוקדם.
ישאל עצמו תמיד כותב כלשהוא עם הוא מחפש חידון לקורא החיצוני או דיאלוג חי.

[רק בגלל הנימה האובייקטיבית של הכותרת,
אין במילים האלו נימה אישית כהוא זה]
כ"ד בסיוון תש"ע, 23:02
מסכימה עם יעקב רוביןן י אנונימי י
ד' בתמוז תש"ע, 10:40
תרשו לי להיות שונה י גדול וקטן י
מצויין.

גם אם זה לא "שירה" קלאסית, (ומי אמר שזה לא?)
זה עדיין מצויין.

הבית השני פשוט ומורכב בו-זמנית, וזה היופי שלו. הראשון אולי קצת מסורבל. ועדיף היה להוסיף וד בית, שנספיק גם לעכל משהו.

הכל רק לענ"ד כמובן :).

בהצלחה בהמשך!
אסף.