חלקים מהאצטרובל ברוויה עדיף היה לצלם במהירות צמצם גבוה יותר (אני מקווה ש"צלמת מוכשרת כמוך" לא משתמשת באוטומט).
ט"ז באייר תשע"ה, 21:51
לא הבנתי את ההערות שלך..הן יותר מידי מקצועיות,ידוסית גאה!י
תוכל להסביר? מה ז"א רוויה? אני מצלמת במצלמה יחסית מעפנה...את יכול להסתכל בEXIF.. לא יודעת מה זה צמצם ואוטומט...
ט"ז באייר תשע"ה, 23:59
טוב השתדליאנונימיי
רוויה זה שהגלאי של המ צלמה מקבל יותר מידי אור ואז אותם פיקסלים הופכים ללבן - ואומר התמונ ה באותם פיקסלים שרופה אם תביטי באיצטרובל יש בו כתמים לבנים של שנובעים מאור
בכל מצלמה כמעט יש אפשרות צילום באופן ידני (לא אוטומטי)- במצב שלא מצלמים משהו משטנה כל הזמן - לדוגמה רצים חיות רצות... אזי כדראי לעבוד עם מצב זה. ישנם 3 פרמטרים לכיוון 1.מהירות תריס-קובע את זמן החשיפה שבו גלאי המצלמה מקבל אור ככל שהזמן ארוך יותר שטף האור הנכנס למצלמה גדול יותר 2.F#--זוית שבה הגלאי מקבל אור - מושפע מהצמצם משמעות גודל האפקטיבי של העדשה שבשימוש ( משפיע על עומק שדה) 3.ISO -מידת ההגבר במצלמה (ככול ש הזרם לגלאי (ISO נמוך)קטן יותר כך איכות התמונה טובה יותר (במידה ויש כמות אור מספיקה בגלאי).
על קצה מזלג חושב שראיתי משהו כותב באחת התגובות משהו יותר מפורט חושב שזה הבחור עם הצילומים של הציפורים לילה טוב
י"ז באייר תשע"ה, 19:55
אממ..נניח שהבנתי..:\ידוסית גאה!י
תודה בכ"א על הניסיון..
כ' באייר תשע"ה, 21:55
נסיון שנייאנונימיי
תפתחי את התמוטנה עם Picasa ותסתכלי על ההיסטגרמה ותשחקי קצת עם הפרמטרים שם כשהתמונה בהירה מידי זה אומר שאותו פיקסל ברוויה כך שאם מחשיכים את התמונה אותו מקום נישאר לבן.
ההסטוגרמה מראה את מידת הבהירות של התמונה - כמה מאוד בהירים כמה בהירים ... כמה כהים וכמה חשוכים לגמרי.
בין שתי הנק הקיצוניות יש טווח דינמי שאותו הגלאי מסוגל לתרגם לאות אמיתי רוויה פרושה יותר מידי אור הגיע לפיקסל חשוך לגמרי(בצד 0מול של ההסתוגרמה -= משמע ה0מולנים חשוכים והימנים = אור) אומר שלא הגיע לפיקסל בכלל אור. רוויה = פרושה סינוור כמו שקורבהשמביטים לשמש
בהצלחה
כ"ב באייר תשע"ה, 19:17
יותר מובן... 0מולנים..חח...ידוסית גאה!יהודעה אחרונה
תגובות
עדיף היה לצלם במהירות צמצם גבוה יותר
(אני מקווה ש"צלמת מוכשרת כמוך" לא משתמשת באוטומט).
מה ז"א רוויה?
אני מצלמת במצלמה יחסית מעפנה...את יכול להסתכל בEXIF..
לא יודעת מה זה צמצם ואוטומט...
ואז אותם פיקסלים הופכים ללבן - ואומר התמונ ה באותם פיקסלים שרופה
אם תביטי באיצטרובל יש בו כתמים לבנים של שנובעים מאור
בכל מצלמה כמעט יש אפשרות צילום באופן ידני (לא אוטומטי)- במצב שלא מצלמים משהו משטנה כל הזמן - לדוגמה רצים חיות רצות...
אזי כדראי לעבוד עם מצב זה.
ישנם 3 פרמטרים לכיוון
1.מהירות תריס-קובע את זמן החשיפה שבו גלאי המצלמה מקבל אור
ככל שהזמן ארוך יותר שטף האור הנכנס למצלמה גדול יותר
2.F#--זוית שבה הגלאי מקבל אור - מושפע מהצמצם משמעות גודל האפקטיבי של העדשה שבשימוש ( משפיע על עומק שדה)
3.ISO -מידת ההגבר במצלמה (ככול ש הזרם לגלאי (ISO נמוך)קטן יותר כך איכות התמונה טובה יותר (במידה ויש כמות אור מספיקה בגלאי).
על קצה מזלג
חושב שראיתי משהו כותב באחת התגובות משהו יותר מפורט חושב שזה הבחור עם הצילומים של הציפורים
לילה טוב
ותסתכלי על ההיסטגרמה
ותשחקי קצת עם הפרמטרים שם
כשהתמונה בהירה מידי זה אומר שאותו פיקסל ברוויה
כך שאם מחשיכים את התמונה אותו מקום נישאר לבן.
ההסטוגרמה מראה את מידת הבהירות של התמונה - כמה מאוד בהירים כמה בהירים ... כמה כהים וכמה חשוכים לגמרי.
בין שתי הנק הקיצוניות יש טווח דינמי שאותו הגלאי מסוגל לתרגם לאות אמיתי
רוויה פרושה יותר מידי אור הגיע לפיקסל
חשוך לגמרי(בצד 0מול של ההסתוגרמה -= משמע ה0מולנים חשוכים והימנים = אור) אומר שלא הגיע לפיקסל בכלל אור.
רוויה = פרושה סינוור
כמו שקורבהשמביטים לשמש
בהצלחה