לֵךְ

פורסם בתאריך ה' בתמוז תשס"ז, 21.6.2007

 

לֵךְ לְךָ

בֶּן אָדָם

וַאֲדָמָה, כְּלִי

לְקַבָּלַת חַיִּים

לִמְשִׁיכַת מִלִּים

לְשָׁרְשָׁן.

 

לֵךְ

צֵא מֵרְשׁוּתְךָ

מֵרִשְׁתְּךָ שֶׁרָקְמוּ לְךָ

שָׁנִים

מְלֵאוֹת רֵיקָן

מְכֻסּוֹת עָפָר

מַחְלִיד.

 

בֹּא

כַּנֵס כָּאן

עוֹלָם שֶׁיִּבְנוּ לְךָ

שָׁנִים

שֶׁרָדְפוּ אוֹתְךָ

תָּמִים.

 

כַּנֵּס

הִתְכַּנֵּס אֶל

עוֹלָם שֶׁיִּבָּנֶה לְךָ.

שֶׁיִּבְנֶה לְךָ

חַיִּים.

תגובות

ה' בתמוז תשס"ז, 18:03
השיר טוב, י אנונימי י

כתיבה מעולה.

אני לא סגורה על עצמי לגבי האמירה..

מה שכן, היה חסר לי הענין שאדם הוא בונה עולם לעצמו, ולא אחרים בשבילו.

ה' בתמוז תשס"ז, 19:56
יפה! י שירה חדשה י

בס"ד.

כתיבה מעולה,
אני די מסכימה עם עוגית.

ואם אפשר-
תקטין את הכתב.

ה' בתמוז תשס"ז, 20:16
התגובה לתמיהתכן י שמעון_ י

היא מילה אחת. כותרת השיר.

 

בברכה

שמעון

ה' בתמוז תשס"ז, 20:26
ללכת זה לא בעיה י אנונימי י

השאלה לאן אתה רוצה להגיע, ומה את העושה שם.

שאדם לא נגידר לעצמו מטרה בכל דבר, הוא יאבד בסופו של דבר.

חוץ מזה, אם זו כוונתך, אולי היה כדאי להוסיף מזה עוד קצת גם בתוך השיר..

אולי.

ה' בתמוז תשס"ז, 20:30
זה לא הדגש י שמעון_ י
של השיר. הדגש הוא על יציאה מדמיונות, ממחוזות גאווה עצמית. כמובן שחשובה הדרך, אבל גם אם יש דרך, בלי ענווה ויציאה ממסגרות שקריות- היא תוביל ח"ו לאבדון.
ה' בתמוז תשס"ז, 20:33
על זה י אנונימי י

דברת בעיקר בבית הראשון והשני..

השלשי והרביעי [ככה אני הבנתי..] דברו על העולם שהאדם יבנה לעצמו..

אלא אם כן לא הבנתי נכון, ואשמח להסבר..

כמובן שיכולה להיות דרך מצוינת וברורה, אך כמו שאמרת- צריך ענווה ואמת.

ה' בתמוז תשס"ז, 20:43
השיר מדבר י שמעון_ י

על עיצוב אישיות, ולא על סלילת דרך מחשבתית.

על בקיעת מחיצות בנפש, היפתחות להקשבה לעולם, לדבר ה'.

בברכה

שמעון

ה' בתמוז תשס"ז, 20:48
גם עיצוב אישיות- י אנונימי י

אך הבנתי שבהתחלה אתה מדבר על זה שצריך לצאת משיקריות, הבנתי, מסכימה, סבבה.

בוא נשאל ככה- מה רצית לאמור ב-2 הבתים האחרונים? [או שאפילו החלוקה שלי לא נכונה.. ]

מבולבלת קצת. =/

ה' בתמוז תשס"ז, 20:52
מחילה על הקיצור י שמעון_ י

אך התשובה היא, שהם תוצאה של השניים הראשונים.

פשוט עדיין, מדובר בשיר. וצריך להשאירו עם אפשרות לעורר מחשבה. לא לפרש הכל.

 

בברכה

שמעון

ה' בתמוז תשס"ז, 21:01
אוקיי, י אנונימי י

הבנתי שזה כניסה לעולם-שזה תוצאה של היציאה מהשקר בבתים הראשונים,
אבל מה שעדין לא הולך לי בשיר, זה שמדובר על עולם/אישיות- איך שתרצה, שכאילו כבר בנוי, והאדם לא עשה כלום
בשביל זה, אלא פשוט נכנס.. המילים שהשתמשת הם "עולם שיבנו לך" "עולם שיבנה לך"

למה שמישהו אחר יבנה לו?

תן לאדם לבנות לעצמו את עולמו, אישיותו.
כך זה הטוב והנכון לטמעי.

מצטערת אם הארכתי, חפרתי, הצקתי.

ה' בתמוז תשס"ז, 21:07
לא הצקת י שמעון_ י

שמח על ההערות, והבירור.

ככה. אני לא מסכים לגישתך. ואולי אנחנו מדברים על רובדים שונים.

העולם קיים. האור נמצא. רק צריך לפתוח פתח ולקבל. האדם הוא לא בורא. הוא יכול לעשות פעולת בריאה (למשל לידה) רק מכוח קישורו לבורא העולם.

העולם קיים. לא באים אנו לחדש דברים. רק לפתוח. לפתוח עולמות טמונים, שע"י כח חידוש נשמתנו ע"י הבורא, ייקראו הם חידושים.

מקווה שהובנתי

בברכה

שמעון

 

ה' בתמוז תשס"ז, 21:09
אה.. זה כבר משו אחר. י אנונימי י

כי אני דברתי יותר על הקטע של השקפת העולם של האדם, האישיות שלו [נדמה לי שאמרת באחת התגובות
שלזה התכונת, לא? ] , וזה דבר שאדם חייב לבנות לעצמו.

 

ו' בתמוז תשס"ז, 00:23
יפה! מבנה פנימי אחיד זה מוצר נדיר י אנונימי י
הנוקשות המשובחת של כפילות השורשים, ושימוש בהם כל פעם לשתי מטרות משיגה את המטרה, ויוצרת רושם רב.
שיר חזק.
ט' בתמוז תשס"ז, 20:43
מלא אמונה י שמיניסטית123 י    הודעה אחרונה

שיהיה טוב.

מלא באומץ למרות הקושי.

בהצלחה רבה. :)