הזמן ההוא

מאת
מיטל!
פורסם בתאריך ח' בניסן תשס"ח, 13.4.2008
והשמיים,
נושקים לים.
והשמש,
אט שוקעת.

והעצים,
שוב מלבלבים,
ברוח הנוגעת.

כן, בזמן ההוא,
כשהלילות התארכו,
והחברה' שם ישבו,
על הדשא.

והחול,
חודר בין הסדקים.
והלב,
פועם בעצמה.

והשמיים,
מכחילים מעט,
נושקים לאדמה.

כן, בזמן ההוא,
כשהלילה מתקצר,
והם ישבו שם,
על הדשא.

תגובות

ט' בניסן תשס"ח, 00:12
על אישור אנומימי את/ה הקסמת אותי. י יעקב רובין י
ט' בניסן תשס"ח, 00:14
תודה רבה!!.. י מיטל! י
פשוט כיף לי להכניס לפה דברים שלי..
זה נותן לי כוח כל פעם מחדש..
ט' בניסן תשס"ח, 00:20
מגיעה לך המלצה בדין, סליחה על האיחור. י יעקב רובין י
זה היה אמור לבוא ישירות עם האישור, העייפות שלי...
ט' בניסן תשס"ח, 00:22
מה זה אומר ההמלצה הזו?! י מיטל! י
ט' בניסן תשס"ח, 00:23
תסתכלי חמש שניות על מסך דף הבית. י יעקב רובין י
ט' בניסן תשס"ח, 00:24
וואי... תודה רבה!!!! י מיטל! י
ט' בניסן תשס"ח, 08:08
את מדהימה, מיטל. מ-ד-ה-י-מ-ה. י הביצה שהתחפשה י

בס"ד

שכוייח לך על ההמלצה!

כל הכבוד!

ט' בניסן תשס"ח, 09:23
באמת מצטערת, י בת שמש י

אבל אני לא רואה משהו בשיר הזה.

תיאור מדהים של שעת שקיעה רגועה, זה כן.

אבל לעשות דבר כזה זו לא באמת בעיה.

בזמן ההוא... מה קרה בזמן ההוא? מה כל כך חשוב שאת מספרת לנו עליו?

נקודה למחשבה.

(השתדלתי לא להעליב. אם פגעתי, בבקשה תגידי לי.)

ט' בניסן תשס"ח, 09:36
תשובה^^ י מיטל! י
א. לא פגעת.. כל אחד והמחשבות שלו.

# לכל שיר שאני כותבת יוצא לי לעשות מיד ניתוח ספרותי (בע"פ) יכול להיות שלא שמת לב לדברים שרציתי להעביר:

יש תהליך בשיר- מלבד התהליך של השקיעה ואז השמיים מכחילים- גמר השקיעה,
יש את התהליך של הכותב/ המספר עצמו.
השיר מתחיל במן אווירה פסטוראלית של ים שמיים אבל אח"כ הוא מתהפך לשמיים מכחילים= נעשים יותר כהים שנושקים לאדמה- למשהו שבלי הגשם, בלי טיפוח היא יבשה, סדוקה ולא מניבה כלום.
- בהתחלה המספר קורא להם החברה' ואח"כ רק 'הם'. זה מראה את הריחוק מהם. כנראה הם פגעו בו או עשו לו משהו שגרם לריחוק הזה. אנחנו רואים שהוא מנסה להתקרב ב"הלב פועם בעצמה" זה סימן של התרגשות, של לנסות משהו עוד פעם..
אני אסביר לך למה כתבתי את זה--
אני לא אוהבת את הכיתה שלי, אני לא נהינת ואין לי שם אף בת שאני באמת יכולה לסמוך עליה. ניסיתי מספיק פעמים וכל פעם נפגעתי מבחדש. ועכשיו דיי נמאס לי. אני משלימה עם המצב שככה זה ויש לי להיות ככה רק עוד שנה וחצי ואפילו פחות (אני בכיתה י"א עכשיו..).
מקווה שהבנת ואם לא תמשיכי לשאול ולהאיר...
ט' בניסן תשס"ח, 10:06
וואו. אוקיי. י בת שמש י
אני כורעת לפנייך ומנשקת את רגליך. כאילו, באמת. עם ההבנה של הניתוח זה מדהים.
ט' בניסן תשס"ח, 10:07
זה הכי חשוב.. שמבינים על מה זה נכתב זה משנה את הכל י מיטל! י
ט' בניסן תשס"ח, 12:38
מדהים. י הסנה-בוער י
ט' בניסן תשס"ח, 16:14
יפה מאוד!! י דמוסתנס י
ט' בניסן תשס"ח, 18:07
מיטל, את כותבת פשוט מדהים! י חיוכים י
אין לי מילים!!
ט' בניסן תשס"ח, 20:20
תודה רבה לכוווווולם! י מיטל! י
י"א בניסן תשס"ח, 14:20
אהבתי. י משה י
לא כ"כ הבנתי באמת מה את מנסה להעביר, אבל מסתבר שאפשר לאהוב גם את מה שלא מצליחים להבין.

יפה
י"א בניסן תשס"ח, 14:59
אם לא הבנת אז תסתכל באחת התגובות הקודמות שלי... י מיטל! י
שם הסברתי את השיר ואז מבטיחה לך שתבין הכל..
י"ב בניסן תשס"ח, 00:12
תוכן מול צורה י אנונימי י    הודעה אחרונה
אני גם עושה את זה הרבה פעמים.
גם אם השיר נכתב עם רעיון עמוק ויפה, ועם התפתחות אלגנטית, ומעברים מעניינים ביחס לתוכן שהם מעבירים, הקורא הרגיל רואה לפניו שיר שמזכיר מאוד את "ׁיש ערמה של חבר'ה על הדשא" רק בגרסה מצונזרת, או אולי "נשב בחוץ כל־כך יפה הליל".  למרות שיש חידוש בתוכן, החידוש בצורה קשה מאוד לאבחנה.

הצורה בשירה חשובה בסופו של דבר לפחות כמו התוכן.  הרעיונות של הנביאים הם אולי המטרה, אך הדרך להחדיר אותם לעם היא אסתטית חוויתית.  אין חוויה - אין רעיון.