אשר סוזין, מרצה בחוג לפוליטיקה ותקשורת במכללה האקדמית הדסה י-ם, לא מתפלא שהיום ישנם בני נוער רבים מהציבור הדתי לאומי שמשתתפים בטקסים לזכר רבין. "יש דור שנולד לאחר רצח רבין כשהלהבות קצת כבו וההאשמות ההדדיות פסקו. חניכי בני עקיבא הולכים היום לכיכר רבין והם לא חשים את האווירה המתוחה שהייתה לפני הרצח ולאחר הרצח כשהציבור הדתי לאומי הואשם שתמך ברצח''. לדברי סוזין, בשנים האחרונות המתח ירד ולהבות השנאה כבו. ''היום האופי של הטקסים שונה, יש יותר מעגלי שיח על החברה ועל השסעים וניסיון לאחד, היום מבינים טוב מאוד שלא כל מי שחובש כיפה סרוגה תומך חלילה במעשיו הנפשעים של יגאל עמיר". לדבריו הציבור הדתי לא רואה ברבין דמות להערצה, "לציבור הדתי לאומי יש דמויות מופת. יצחק רבין לא היה כזה לא לאחר מכן ולא לפני כן, ואם כבר מדברים על רבין מדברים על רבין הרמטכ"ל של ששת הימים ועל מלחמת העצמאות או רבין באינתפיאדה שאמר בלי 'בג"ץ ובלי בצלם' ושנשבור להם את הידיים והרגליים, את הרבין ההוא זוכרים". סוזין סבור כי אין סתירה בין היותך דתי לאומי לבין הגעתך לעצרת הזיכרון לרבין, "העובדה שנוער בני עקיבא מגיעים לעצרת זו החלטה אמיצה מתוך ראייה כלל ישראלית, בדיוק כפי שבני קיבוצים באים למרכז מורשת מנחם בגין או למרכז ז'בוטינסקי. יש היום נכונות לשמוע דעות אחרות".