לחברה פורטפוליו מוצרים רחב, פרי פיתוח עצמי, המשמשים מספר רב של תעשיות בארץ ובעיקר בעולם, לרבות מזון, טיפוח, טואלטיקה ופארמה. לתורפז יש יתרון תחרותי אסטרטגי המבוסס על פיתוח המשרת כמה תחומי ליבה. בנוסף לכך יש לחברה דריסת רגל מקומית בשוקי הפעילות והיכרות מעמיקה עם מאפייני ביקושים ייחודיים המאפשרים לה לספק פתרון מקיף ואיכותי ללקוחות. כל אלו תורמים לבידול פעילות החברה ביחס למתחרים ויוצרים תשתית להמשך צמיחתה. תחום הטעמים והריחות הגלובלי מוערך ביותר מ־30 מיליארד דולר, והוא כולל שתי קבוצות עיקריות של יצרניות – חברות גלובליות גדולות, המשרתות תאגידים רב־לאומיים, וחברות בהיקפים בינוניים וקטנים, בדומה לתורפז, המשרתות מספר רב של לקוחות מקומיים קטנים עד בינוניים. שוק הפעילות מתאפיין במיזוגים רבים של חברות, ובקצבי צמיחה גבוהים יותר לחברות הקטנות והבינוניות, כפי שמתבטא בתוצאות תורפז. חסמי הכניסה בתחומי הטעמים והריחות הם גבוהים, לאור מערכות יחסים ארוכות שנים, חשיבות לאמינות המוצרים, שילוב של מאפייניהם ייחודיים, דרישה לרמות השקעה ושירות גבוהות, כוח עבודה מיומן וקושי תפעולי ביצירת שרשראות אספקה גלובליות. חסמי כניסה אלה מקטינים את הסיכונים לחברות בתחום ומגבילים את התחרות. עוד באותו נושא: על הנייר תורפז היא שחקנית בולטת בתעשייה נוכח קצב הצמיחה החריג שלה, המיוחס לגידול אורגני ורכישות, עם עלייה בהכנסות וב־ EBITDA (רווחיות תפעולית לפני פחת) המתואם בקצב שנתי ממוצע של כ־68.5% וכ־75.6%, בהתאמה, בשנים 2023-2018. בשלושת הרבעונים הראשונים של 2024, המומנטום החיובי בפעילות נמשך, עם צמיחה של כ־43% בהכנסות וגידול של כ־50% ב־ EBITDA המתואם. החל מ־2017 תורפז אימצה אסטרטגיית צמיחה, שמבוססת על המשך גידול אורגני ורכישות, שמטרתה הכפלת היקפי ההכנסות מדי ארבע שנים והגעה לרף הכנסות של 400 מיליון דולר עד 2027. מתחילת יישום האסטרטגיה החברה ביצעה כמעט 20 רכישות, כאשר קצב הצמיחה בפועל מהיר ביחס ליעדים. הרכישות התבצעו במחיר אטרקטיבי ביחס לשווי הפעילות (מכפיל), והן מגלמות פוטנציאל להצפת ערך כתוצאה משיפור סינרגיות בקבוצה בשילוב עם העמקת דריסת רגל במדינות הפעילות. אחד מהיתרונות המרכזיים של תורפז, שתורמים למימוש מוצלח של אסטרטגיית הצמיחה שלה, הוא ההנהלה האיכותית של החברה, בהובלת קרן כהן חזון, המכהנת כיושבת ראש ומנכ"לית החברה. כמו כן, ניסיון נרחב בתעשייה, בשילוב עם צוות עובדים מנוסה, לצד תהליכי בקרה קפדניים, תורמים גם הם למהלכי ההתרחבות ולמיצובה של תורפז בשוק. ב־2024 השלימה תורפז ארבע עסקאות לרכישת חברות בתחום הטעמים הפועלות במדינות דרום אפריקה, בנלוקס (בלגיה, הולנד, לוקסמבורג), גרמניה ואנגליה. התרומה המצרפית של הרכישות, בשנת פעילות מלאה, נאמדת ביותר מ־90 מיליון דולר בהכנסות וביותר מ־20 מיליון דולר ב־ EBITDA , והן צפויות להוביל לגידול משמעותי בתוצאות גם ב־2025. תורפז מציגה ביצועי יתר משמעותיים ביחס למדד ת"א 125 מתחילת השנה ובשנה האחרונה, הודות לצמיחה המשמעותית בתוצאות, אסטרטגיית הרכישות המוצלחת, שהחברה ממשיכה ליישם באופן שוטף, ואופק הצמיחה העתידי. במבט קדימה, תורפז צפויה להמשיך להתמקד בביסוס הפעילות בטריטוריות הקיימות, תוך שילוב הפעילויות החדשות שנרכשו, שיתרמו להגדלת היתרון לגודל ולשיפור הסינרגיות בקבוצה, זאת לצד שיפור תמהיל המוצרים, בפרט בתחום חומרי הגלם. במקביל, תורפז צפויה להמשיך במסע הרכישות, ולהערכתנו פוטנציאל הצמיחה שלה רחוק ממימושו, מה שעשוי להציף ערך נוסף במחיר החברה. הכותבת היא אנליסטית קמעונאות מזון בלידר שוקי הון - אין לראות באמור שום המלצה ו/או ייעוץ המותאם לנתוניו, צרכיו ומטרותיו של כל אדם . אין לראות במידע זה משום המלצה או הצעה לביצוע פעולות כלשהן בניירות ערך