הפעולה המרכזית בימי ההכנה לפסח היא עשיית סדר: אנו מסדרים את הבית ומתכוננים ל"ליל הסדר". בחג החירות אנו משתחררים מהתחושה שהחיים הם בלאגן והחמצה; ועושים זאת בכך שמכניסים סדר לחיים וממצים אותם; מבערים את החמץ ואוכלים מצה. בספר שמות נאמר ביחס לשולחן לחם הפנים (אחד מכלי המשכן) "וערכת את ערכו", מתרגם אונקלוס: "ותסדר ית סדריה". המילה "ערך" והמילה "סדר" הן קרובות משפחה. בעת שאנו נכנסים לבית והוא לא מסודר סימן שלאף אחד אין ערך, לאף אחת לא אכפת מה קורה בבית. לעומת זאת בעת שהבית מסודר סימן שלמישהו יש ערך, למישהו יש משמעות שהכיסא יעמוד דווקא כאן ולא במקום אחר. מאפיין נוסף לסדר הוא אור. בעת שיש חושך הבלאגן חוגג, כדברי הנביא איוב: "אופל וצלמוות – אין סדרים"; אור מאפשר לראות ולסדר את הדברים. תקופת פסח תשפ"ה תיזכר בהיסטוריה כתקופה של גילוי אור ועשיית סדר. השמרנים האמריקאים עושים סדר בעולם לאחר התוהו ובהו שהותירו הפרוגרסיביים; מדינת ישראל משיבה את ההרתעה ועושה סדר במזרח התיכון; והחברה היהודית מתחילה לעשות סדר בכוחות הדיפסטייט שבמשך שנים פעלו באפילה וכעת נחשפים לעין כל. חלק מהאנרכיסטים, עם גלימה ובלי גלימה, עוד לא מבינים שתם העידן שהם עשו בלאגן ושיעבדו פה את כולנו; אל חשש, הם עוד יבינו. נעשה פה סדר. בעזרת ה' יהיה בסדר. חג כשר ושמח.