מחקר ייחודי העוסק בתרומה ובהשפעות פעילויות מוסיקליות-טבעיות של ילדים על התפתחות מיומנויות סנסו-מוטוריות קוגניטיביות ומיומנויות חברתיות, שבוצע על ידי הדוקטורנטית עידית סולקין באוניברסיטת בן-גוריון, עשוי להעשיר ולפתח את היכולות המוטוריות והקואורדינציה וכן לחזק את הביטחון העצמי של הילדים.
מהאוניברסיטה נמסר לערוץ 7 כי המחקר של סולקין בוחן את ההשפעה של שירי משחק ושירי מחיאות כפיים על פיתוח מיומנויות הלמידה והבשלות החברתית בגיל הרך ובשלבים המוקדמים של חיי בית הספר. המחקר, שהבשיל בימים אלה לתקליטור (D.V.D), בשם "שעה עם עידית ומר שבלול", כולל שירי משחק, דקלומי משחק וריקודים לילדים בגילאי 1-5 שנים. המוסיקה והפעילויות בתקליטור הן פרי פיתוחה של סולקין, מומחית לחינוך מוסיקאלי בגיל הרך וחוקרת-דוקטורנטית בתחום המוסיקה והתפתחות הילד, במחלקה לאמנויות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, בהנחיית דר' וורן ברודסקי, מומחה בתפיסה וקוגניציה מוסיקאלית. קטעים מתוך התקליטור, משודרים מידי יום בערוצי הילדים "הופ" ו-"לולי" בשעות הבוקר וגם אחה"צ.
פיתוחה של עידית סולקין נולד מתוך ניסיון שטח רב שנים שבוצע בעבודה עם ילדים, הורים ואנשי חינוך, תוך הסתמכות על מחקרים חדשניים, המצביעים על קשר הדוק בין ביצוע פעילויות מוסיקליות באופן אקטיבי לבין שיפור התפתחות הילד בגיל הרך. התקליטור, המבוסס על המחקר, מציע מלודיות קליטות ונעימות, עיבודים תוססים, עכשוויים ומקפיצים, והפעילויות בו נבנו באופן המגרה את הילדים לעשייה מפתחת ומאתגרת.
בתצלום: עידית סולקין מדגימה את השיטה שפיתחה.
צילם: דני מכליס, אוניברסיטת בן-גוריון
מהאוניברסיטה נמסר לערוץ 7 כי המחקר של סולקין בוחן את ההשפעה של שירי משחק ושירי מחיאות כפיים על פיתוח מיומנויות הלמידה והבשלות החברתית בגיל הרך ובשלבים המוקדמים של חיי בית הספר. המחקר, שהבשיל בימים אלה לתקליטור (D.V.D), בשם "שעה עם עידית ומר שבלול", כולל שירי משחק, דקלומי משחק וריקודים לילדים בגילאי 1-5 שנים. המוסיקה והפעילויות בתקליטור הן פרי פיתוחה של סולקין, מומחית לחינוך מוסיקאלי בגיל הרך וחוקרת-דוקטורנטית בתחום המוסיקה והתפתחות הילד, במחלקה לאמנויות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, בהנחיית דר' וורן ברודסקי, מומחה בתפיסה וקוגניציה מוסיקאלית. קטעים מתוך התקליטור, משודרים מידי יום בערוצי הילדים "הופ" ו-"לולי" בשעות הבוקר וגם אחה"צ.
פיתוחה של עידית סולקין נולד מתוך ניסיון שטח רב שנים שבוצע בעבודה עם ילדים, הורים ואנשי חינוך, תוך הסתמכות על מחקרים חדשניים, המצביעים על קשר הדוק בין ביצוע פעילויות מוסיקליות באופן אקטיבי לבין שיפור התפתחות הילד בגיל הרך. התקליטור, המבוסס על המחקר, מציע מלודיות קליטות ונעימות, עיבודים תוססים, עכשוויים ומקפיצים, והפעילויות בו נבנו באופן המגרה את הילדים לעשייה מפתחת ומאתגרת.
בתצלום: עידית סולקין מדגימה את השיטה שפיתחה.
צילם: דני מכליס, אוניברסיטת בן-גוריון