שני משרדי ממשלה - המשרד להגנת הסביבה ומשרד התחבורה רבים ביניהם ומי שנפגע מכך הם המשתמשים בתובלה הימית. כך טוען צבי פלדה, יו"ר ועדת התובלה בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל גמא אלומיניום.
פלדה מציין, כי המשרד להגנת הסביבה הורה לנמל אשדוד להתארגן לטיפול בשפכים, נמל אשדוד לא ביצע ההוראה, כתוצאה מכך - הוציא המשרד להגנת הסביבה צו סגירה, כאשר היצואנים והיבואנים הם הסובלים ממהלך זה.
לדבריו, הוראות המשרד להגנת הסביבה פוגעות בתפקודו התקין של נמל אשדוד ומונעות מהמשתמשים לפרוק מטעני סוכר, גרעינים וחומר גלם עבור תעשיית המלט.
הוא טוען כי הדבר יגרום לתגובת שרשרת גם בנמל חיפה והתוצאה תהיה צפיפות בנמלים על כל המשתמע מכך ליצוא וליבוא של מדינת ישראל.
בנוסף הוא מזהיר כי אם לא ימצא כל פתרון לחומרי הגלם עבור תעשיית המלט, עלולים מפעלי המלט להיות מושבתים, בלית ברירה, כבר בימים הקרובים. פלדה מעריך את הנזק בכ-100 אלף דולרים ליום.
יו"ר ועדת התובלה בהתאחדות התעשיינים, דורש ממשרדי האוצר, התמ"ת, הגנת הסביבה והתחבורה, לפעול מיידית לביטול האיסור לפרוק מטעני צובר בנמל אשדוד.
יצויין, כי המשרד להגנת הסביבה הטיל איסור על נמל אשדוד לפרוק מטעני צובר, פרט לגופרית, בטענה של פגיעה באיכות הסביבה.
פלדה מציין, כי המשרד להגנת הסביבה הורה לנמל אשדוד להתארגן לטיפול בשפכים, נמל אשדוד לא ביצע ההוראה, כתוצאה מכך - הוציא המשרד להגנת הסביבה צו סגירה, כאשר היצואנים והיבואנים הם הסובלים ממהלך זה.
לדבריו, הוראות המשרד להגנת הסביבה פוגעות בתפקודו התקין של נמל אשדוד ומונעות מהמשתמשים לפרוק מטעני סוכר, גרעינים וחומר גלם עבור תעשיית המלט.
הוא טוען כי הדבר יגרום לתגובת שרשרת גם בנמל חיפה והתוצאה תהיה צפיפות בנמלים על כל המשתמע מכך ליצוא וליבוא של מדינת ישראל.
בנוסף הוא מזהיר כי אם לא ימצא כל פתרון לחומרי הגלם עבור תעשיית המלט, עלולים מפעלי המלט להיות מושבתים, בלית ברירה, כבר בימים הקרובים. פלדה מעריך את הנזק בכ-100 אלף דולרים ליום.
יו"ר ועדת התובלה בהתאחדות התעשיינים, דורש ממשרדי האוצר, התמ"ת, הגנת הסביבה והתחבורה, לפעול מיידית לביטול האיסור לפרוק מטעני צובר בנמל אשדוד.
יצויין, כי המשרד להגנת הסביבה הטיל איסור על נמל אשדוד לפרוק מטעני צובר, פרט לגופרית, בטענה של פגיעה באיכות הסביבה.