
הטלפונים החכמים והטאבלטים אחראים כבר ל-5% ויותר מנפח הגלישה באינטרנט. כך עולה מנתונים ששחררה בתחילת החודש חברת המחקר NetApplications במסגרת הדיווח החודשי שלה אודות שוק דפדפני האינטרנט הגלובלי. בארצות הברית, בה אחוז המשתמשים בטלפונים חכמים ובטאבלטים מבית אפל גבוה יותר מאשר במדינות העולם האחרות, נתח השוק גבוה יותר בהתאם: לא פחות מ-8.1%.
גם ה-iPad רשם לעצמו ציון דרך חדש. הגלישה באמצעות הטאבלט מבית אפל תופסת כבר 1% מהשוק לפי נתוני NetApllications, ובדיקה שערכנו באמצעות הנתונים שמספק אתר GlobalStats רק מחזקת את התמונה הזו. מתברר שנכון לאתמול, בבדיקת השוק לפי מספרי הגרסאות של הדפדפנים השונים, הספארי של ה-iPad הוא הדפדפן העשירי ברשימה עם 1.07% מסך השוק. בבדיקה זו מתמודד ה-iPadמול גרסאות המחשבים של הדפדפנים השונים.
בשוק הטלפונים החכמים, דפדפן ברירת המחדל של הטלפונים המבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד מבית גוגל הוא הדפדפן המוביל מבחינה גלובלית עם 20.21% מהשוק, כשבמקום השני מוצאים את אופרה שהדפדפנים שהיא מציעה תופסים 18.48% מהשוק, בניגוד גמור למעמדה בתחום המחשבים בו היא תופסת כ-2.5% מהשוק בלבד. iPhone נמצא במקום השלישי עם 16.91% ואילו נוקיה עדיין חזק בתמונה עם 14.8%.
אבל בישראל התמונה שונה לחלוטין: ה-iPhone תופס לא פחות מ-43.86% משוק הגלישה באמצעות הטלפונים החכמים, הרחק לפני כל המתחרים. אנדרואיד ממוקם במקום השני עם 29.56% ואילו נוקיה במקום השלישי, אבל עם כ-11% בלבד. בארץ אין כמעט דריכת רגל, לפחות בתחום הגלישה, למכשירי הבלקברי של RIM, ואופרה מגיעה לפחות מ-4%.