הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, פרסמה בימים האחרונים כי בשנה שעברה 14,127 נהגים היו מעורבים בתאונות דרכים עם נפגעים. על פי הנתונים, עבירות הנהיגה השכיחות ביותר שגרמו לנפגעים בשנת 2011, אי ציות לרמזור -19.8%, אי ציות לתמרור -16.2%, סטייה מנתיב -15.8% ואי שמירת מרחק -9.5%. מנכ"ל עמותת אור ירוק, שמואל אבוהב אומר לערוץ 7, ששוב הוכח שהמהירות היא הגורם מס' 1 לתאונות הקטלניות, "מתוך 547 תאונות קטלניות, 23 אחוזים מהם היו בגלל מהירות מופרזת. בארה"ב ובאירופה בחרו במהירות כאחד משלושה הגורמים המרכזיים לתאונות קטלניות. ככל שהמהירות גדולה יותר, כך מרחק העצירה ארוך יותר, וכל טעות וסטייה בכביש במהירות מופרזת, קשה מאוד לתיקון וזה מה שיוצר את התאונות הקטלניות". לדבריו, הנתונים מחייבים את משטרת ישראל להקפיד על הצבת מצלמות מהירות דווקא בכבישים האדומים, "אלה הכבישים שאין בהם הפרדה, ושם כל סטייה, משמעותה תאונה חזיתית וקטלנית. הצבת מכמונות מהירות ירתיעו את הנהגים העבריינים, ומי שיבחר בכל זאת לנסוע במהירות ולסכן את שאר הנהגים, יצטרך לשלם קנס". אבוהב מסביר שבמדינת ישראל יש מעט מאוד כבישים אדומים וניתן למנוע בהם את התאונות, "מתוך 8,000 ק"מ כביש יש בארץ 300 ק"מ כבישים מסוכנים, צריכים להסביר לציבור בצורה ידידותית שהצבת המצלמות נועדה להציל את החיים שלהם מפני הנהגים העבריינים".