המועצה האזורית גוש עציון מצטרפת לערים השונות ברחבי הארץ בשילוב מוקד 106 עירוני, ומציעה לתושביה מענה ושירות יעילים במשך 24 שעות לאורך כל השנה כולה. המוקד נפתח בתחילת השבוע במטרה לשפר את השירות ולתת מענה לפניות התושבים מול כלל גורמי המועצה הרלוונטיים לכל בעיה או מפגע. בארבעת החודשים האחרונים, עסקה מועצת גוש עציון בהטמעת מערכת מוקד 106. לאחר תהליך של אפיון, בחינה ובדיקת הצעות, המועצה בחרה מערכת ממוחשבת, המשפרת את השירות וההיענות לפניות התושבים תוך שיתוף מרב הגורמים לפתרון של כל בעיה ומפגע במועצה. מדובר בשדרוג – שכן המוקד יהווה סנכרון מלא בין אגפי המועצה והעברת מידע מדויק מהשורה הראשונה, מיצוי משאבים, וכמובן המשך עמידה בהתחייבויות באמנת השירות לתושב. בין היתרונות הבולטים של המוקד עבור התושב ניתן למנות עבודה במתכונת 24 שעות ביממה, לאורך כל השנה; יכולת זיהוי חד פעמית במערכת; קבלת SMS על קליטת הבעיה וכן סיום הטיפול בבעיה; מספר טלפון ברור וקליט; ממשק אינטרנטי; וכן יכולת להעביר בעיות או תלונות, באמצעים השונים. רועי וולר, מנכ"ל המועצה ציין כי במהלך חמשת השבועות האחרונים ביצעה המועצה הרצה של המערכת, על מנת לראות האם קיימות עוד בעיות, וכן על מנת לתת לעובדי המועצה הזדמנות לעבוד באופן זה. "ידענו לפתור את הבעיות שצצו תוך כדי עבודה, ביצענו הדרכות בפורומים שונים, וכעת המערכת מוכנה לפעילות למול הציבור", אומר וולר. בתחילת השבוע החל קמפיין חשיפה ראשוני במטרה להביא לידיעת הציבור את המהלך ולהציג בפני התושבים מספר הטלפון של המוקד (106 מכל טלפון סלולארי וקווי). בתוך כך, לוחות המודעות בישובים השונים נתכסו בפרסומים, נציגים חילקו מגנטים ועצי אלון ריחניים לרכבים עם מספר המוקד החדש. ראש מועצת גוש עציון, דוידי פרל אמר "מדובר במהפכה של ממש בגוש עציון, מעתה יש כתובת ומספר טלפון אחד לבעיות ושאלות של תושבי המועצה בתחומי התפעול, הבטיחות, האשפה, המים, הביוב והחשמל, בעלי חיים משוטטים, תיקונים בישובים ובמוסדות החינוך וכדומה. שיפור השירות לתושבי המועצה איננו סיסמה מבחינתי, אלא יעד שאליו אנחנו מצעידים את המועצה, והמוקד הנו גולת הכותרת של הפעילות. בשנה החולפת כתבנו אמנת השירות לתושב, ביצענו השתלמויות לעובדים נותני שירות לקהל במועצה, שידרגנו את אתר האינטרנט של המועצה, אנחנו ממשיכים במפגשים של הנהלת המועצה בישובים השונים, מדיניות ה"דלת הפתוחה" ממשיכה ואנו ממשיכים להתייעל ולהשתפר. מדובר בצעד משמעותי וחשוב, אני מזמין אתכם לפנות למוקד במצבים הרלוונטיים, אנו עומדים לרשותכם תמיד ושמחים לתת שירות".