שר התחבורה, ישראל כץ, השתתף בוועידת "PORT2PORT 2014" שהתקיימה הבוקר (שני) בתל אביב, והבהיר כי לא יכנע לעובדי הנמלים.
"נמלי הים מטבע אופייה של המדינה הם השער המרכזי לייבוא וייצוא סחורות, 99% מהסחורות עוברות דרך הנמלים. במשך שנים אנחנו הכנו, מעבר לניהול השוטף, את אותה תכנית של רפורמה בנמלים שבמרכזה, בניגוד לעבר, בניית שני נמלים חדשים, שהם גם צורך כלכלי במדינה והם גם נמלים שיתחרו בנמלים הקיימים", אמר כץ.
לדבריו, "לא תכננו את זה כדי להעניש ועדים או לטפל בוועדים, אבל בהחלט כאשר במסגרת הניתוח הכלכלי, היה ברור שיש צורך בבניית הנמלים החדשים, אז הקפדתי מאוד לוודא שמלכתחילה יהיה ברור שהם ייבנו ולא יימסרו לידי אותן ידיים שנמסרו אליהן נמלים בעבר, ולכן לא היתה בהם התועלת האמיתית מבחינת כללי תפעול הנמלים".
כץ האשים, כי "ועד עובדים שתפקידו לייצג עובדים השתלט על הנמל, ליו"ר הוועד היה עניין אישי ועסקי ואת ענייניו הוא קידם על חשבון העובדים. הוא הפך את הנמל לכלי למקסום משאביו הפרטיים. יו"ר הוועד כפה על חברות לעבוד עם גורמים עסקיים בעלי אינטרס וזה חמור מאוד".
כץ ציין, כי אם סך המכולות באיזור יירד אנחנו נדאג לרשת ביטחון לעובדים אבל זה לא פר נמל – רק אם אנחנו טעינו בחישובים ובהנחות היסוד שלמעשה מביאות אותנו להקמת הנמלים, נישא באחריות. כמובן שאם נמל מסויים לא יעבוד ולכן לא יהיה רווחי, לא נתמוך בו. את הוועדים זה כמובן לא מעניין כי הם כלל לא רוצים את הרפורמה. הם רוצים לקבל שוחד על מנת שנקנה את הסכמתם – וזה לא יקרה".