בעקבות 'תחקיר הקוטג'' שביצע אזרח ערני סביב משקלם של גביעי הקוטג', פנה איציק אלרוב - האיש שיזם את מחאת הקוטג' ולאחרונה מונה ליועץ שר הכלכלה אריה דרעי - אל הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, עו"ד תמר פינקוס וביקשה לבדוק את התנהלות ''תנובה''. במכתבו לממונה, כותב יועץ השר דרעי, כי "אמש התפרסם כי חברת תנובה ביצעה לכאורה עבירות על חוק הגנת הצרכן והציגה מצג מטעה של משקל מוצר ביחס למשקלו האמתי, אגב גריפת רווחים גדולים לכיסה. אין באפשרותנו כרגע לדעת האם מדובר בטעות נמשכת או באירוע חד פעמי, מה היקף הנזק לצרכנים והאם הפיצוי הנטען אכן הולם את חומרת הנזק". אלרוב מוסיף, "שר הכלכלה אריה דרעי ביקש לבדוק את הטענות כנגד החברה ובכלל זאת להציג מענה מתאים על השאלות לעיל, ובמידת הצורך להפעיל את הסמכות ולפעול לאכיפת החוק להגנת הצרכן". יועץ שר הכלכלה מסביר כי עמדת השר היא שהחברות יבינו כי הדרך להרוויח היא באמצעות מוצרים חדשניים, טובים, בריאים ותחרותיים. "הצרכן הישראלי לא מסכים עוד להיות הפרה החולבת של התאגידים הגדולים, והאחריות על כך היא לא רק של הצרכן, אלא גם על הרגולטורים השונים. מדיניות המשרד היא אפס סובלנות להטעיות צרכניות". אלרוב מסכם את מכתבו כי "בכוונת שר הכלכלה אריה דרעי, לשים קץ לתופעות בהן חברות מרוויחות על חשבון הצרכן דרך הטעיות שונות כגון הקטנת גודל האריזה, הפחתת כמות פריטים באריזה, הצגה מטעה של משקל ועוד". אתמול הודתה חברת "תנובה" כי ייתכנו שינויים במשקל הקוטג' באריזות "קוטג' אישי" שאמורות להכיל 125 גרם. בימים האחרונים סערה הרשת החברתית לאחר שהגולש אורן יצחקיאן פרסם פייסבוק סרטון בו הוא מראה כי שתי קופסאות קוטג' שרכש מכילות פחות קוטג' בצורה משמעותית. "בעקבות פניית הצרכן אורן יצחקיאן אלינו, ביצענו עם צאת השבת בדיקה ראשונית של מוצרים מדגמיים ולא איתרנו תקלה", נמסר מתנובה. ''כפי שהתחייבנו בפניו ובפני הציבור, ערכנו הבוקר בדיקות מקיפות ומעמיקות יותר הן בקו הייצור והן במאות מוצרים במחסני החברה וברשתות השיווק. ''לצערנו גילינו כי קיימת שונות רנדומלית במשקל בקו המייצר את הקוטג' והגבינה הלבנה באריזות 125 ולצד מוצרים רבים תקינים מצאנו גם מוצרים בתכולה חסרה. התקלה אותרה ומטופלת באופן מיידי'', אמרו בחברה. מנכ״ל תנובה, אריק שור, הורה על הקמת ועדת בדיקה בראשה יעמוד מומחה בעל שם, ד״ר שמואל אבן, במטרה לאתר את הגורמים לתקלה ולהפיק לקחים. "אנו מודים למר יצחיקאן על שהפנה את תשומת ליבנו לתקלה ומבקשים להתנצל בפני ציבור צרכנינו", הוסיפו בתנובה, ''כל צרכן שבידו מוצר קוטג' או גבינה לבנה באריזת 125 עד תאריך פג תוקף 26/7 מוזמן לפנות למוקד שירות צרכנים בטלפון 1-800-666-244 ולקבל פיצוי''.