בראיון ליומן ערוץ 7 סיכם ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, את השלב הנוכחי במאבק על השלמת הכבישים העוקפים, שלב חנוכתו, במעמד ראש הממשלה ושר התחבורה, של כביש עוקף נבי אליאס לפני יומיים. בדבריו מזכיר דגן כי בטקס בו השתתף גם סגן שר הביטחון בירך הוא עצמו את ברכת 'מציב גבול אלמנה' מתוך תחושה ואמונה שמהלך חנוכת הכביש כמוהו כביקור בישוב חדש, "אני חושב שזה אותו דבר". "מעבר להשתתפות ראש הממשלה שחשובה בפני עצמה, הכבישים אסטרטגיים לא פחות מהבניה. בראייתי נושא הבטיחות גם ליהודים וגם ערבים חשוב וגם נושא הביטחון. ניתן לראות אל אזור מזרח גוש עציון לפני כביש ליברמן ואחרי כביש ליברמן זה עולם אחר מבחינת הביקוש והנהירה של אנשים לגור שם, אבל בעיקר הכביש עוקף נבי אליאס והעוקפים הנוספים ישנו את מפת ההתיישבות ויהיו גורם מרכזי בדרך להגעת מיליון תושבים ביהודה ושומרון". לתפיסתו של דגן מה שיגרום למהפך המיליון הוא שילוב של "תכניות מתאר, הקמת ישובים חדשים ובניה במאסות והכבישים. אנחנו ב-2018 ואנשים מצפים לכבישים מהירים, טובים וזמינים ללא סכנה בטיחותית עם תאורה וקליטה סלולארית והדברים הולכים ביחד עם הבניה". על כל זאת נשאל דגן אודות ההתנגדות הקדומה של ההתיישבות לרעיון הכבישים העוקפים, מיזם שהחל בתקופת רבין ונועד להכשיר את המציאות להקמתה של יישות מדינית פלשתינית עצמאית. דגן משיב: "אוסלו היה דבר נוראי שמדינת ישראל שילמה ומשלמת עליו, גם בממד הערכי-ציוני וגם בממד הביטחוני כלכלי. ''ההתיישבות התנגדה לכבישים העוקפים כי המוטו היה שנוסעים בכל מקום. ברגע שחלק מהכבישים לא נוסעים בתוך כפרים ניתן לראות שבמקומות שכן נשארו כך יש הבדל גדול גם במספר תאונות הדרכים וגם בפיגועים וגם במספר התושבים שמגיעים לגור במקומות הללו". דגן מחדד ומבהיר כי צדקה ההתיישבות כשהתנגדה לאוסלו באותם ימים, אך משנוצרה מציאות שבה קיימים כבישים עוקפים ניתן לראות את ההבדל ההתיישבותי בין מקומות שהדרך אליהם עקלקלה, מיושנת ועוברת בתוך כפרים לבין ישובים שאליהם ניתן להגיע בכבישים מהירים, מוארים, רחבים ונגישים. את דבריו חותם יוסי דגן בדברי הערכה לשותפיו למאבק על הכבישים העוקפים והראשונים שבהם הם בני המשפחות השכולות "שהעירו אותי ואת חבריי, אבי נעים ומלאכי לוינגר, שיחד היינו איתם בשביתת הרעב והמחאה". בנוסף הוא אומר: "אני מצדיע לראש הממשלה שהוכיח מנהיגות ראויה לציון מיוחד ונפרצה הדרך לכביש עוקף נבי אליאס כבר לפני שנתיים לאחר רצח בני משפחת הנקין. ''ישבנו עם ראש הממשלה ושר התחבורה כדי לקדם את העניין עד שהכביש נחנך בשעה טובה, וגם עכשיו ארבעת הכבישים העוקפים הנוספים – עוקף חווארה, עוקף אל ערוב, עוקף לובאן ושיקוע קלנדיה – אמורים לשנות את המפה. אני מצדיע על זה לראש הממשלה, למשפחות השכולות ולאבי נעים ומלאכי לוינגר. זה מהלך משלים את תכניות המתאר לבנייה והקמת ישובים חדשים". על עמדת ראש הממשלה בסוגיה זו וראייתו את הכבישים כמנופים להתיישבות אומר דגן: "ראש הממשלה וכל הממשלה תומכים בהתיישבות ומבינים את חשיבותה. הכבישים טובים לכלל התושבים בהיבט הביטחוני והבטיחותי ומכל הסיבות הדבר הזה נכון והכבישים הללו יביאו תנופה של גדילה ומשפחות נוספות". על סוגיית הקליטה הסלולארית שעודה משובשת בחלק מכבישי השומרון הוא מציין את פעילותו של חבר הכנסת מוטי יוגב בסוגיה זו ומציין כי "חלק מההסכם שהיה על הכבישים העוקפים כלל סעיף שנוגע לקליטה הסלולארית והתאורה ואני מקווה ומאמין שנתקדם גם בזה בזמן הקרוב".