משטרת ישראל הודיעה כי על מנת שלא להגדיל את העומס והצפיפות בתחנות המשטרה, ניתן יהיה להגיש תלונה ממוחשבת. האם אכן מדובר בפתרון ראוי לתקופה זו של מגפה או שמדובר בפתח לתלונות שווא ועיוותי דין, והאם הפתרון בכלל ישים ונותן מענה למצוקת המתלוננים. עו"ד מעיין חיימוביץ, מתמחה בדין הפלילי, מטילה ספק גדול במענה הזה שאותו מבקשת המשטרה לתת לעידן הזה, וזאת בעקבות פרסום סרטון הסברה בנושא זה בעמוד הפייסבוק של המשטרה. היא מזכירה את המציאות כיום בה "מפלס התלונות האלימות במשפחה ועברות המין כמעט הכפיל את עצמו ותהיתי האם זה הפתרון. מצד אחד צריך להוריד את החשש מסכנת חיים כי תחנות המשטרה הן מקום סגור והרחוב הוא לא המקום הכי בטוח כיום, אבל מצד שני צריך לחשוב מה באמת קורה כשמדובר במצב שבו הנייר סופג הכול". "הרי גם היום מדברים הרבה על עניין תלונות השווא שאינן מעטות, אבל לפחות יש מי שיושב ונותן תלונה מול חוקר מיומן שקורא את שפת הגוף ויודע לסנן מתוך ניסיונות בחיים וההודעות שהגיעו אליו, לפענח סימני גוף וכו', יש מי שיעמוד מול התופעה ויחליט אם יש או אין בעיה. כאן, כשמוגשת תלונה על גב נייר והמשטרה אומרת שניתן לגבות את התלונה במסמכים, עד כמה המסמכים הללו אותנטיים, הרי ניתן לערוך הודעות מוקלטות, לסנן למחוק ולערוך הודעות סמס. אם יש לנו ספק אם המסמכים הללו אותנטיים ולא ניתן לתת על זה את דעתו של מישהו מה הערך של הראיה הזו?". לזאת היא מוסיפה ומציינת את האפשרות שמאחורי תלונה מסתתר מתלונן עם קבוצת יועצים או זוממים המעוניינים לטוות רשת לאדם כלשהו, וגם אפשרות זו אינה יכולה להתגלות בשלב זה של הגשת תלונה מקוונת. עו"ד חיימוביץ' מזכירה כי רבים המקרים בהם נפסלות ראיות בשל החשש שנפגמו, ובמציאות זו של תלונה דרך המחשב האפשרות הזו פרוצה וניתן לשיבוש שבנקל. "יתרה מכך, אחרי שהגשת תלונה במערך המקוון, מי מסנן את התלונה ומחליט אם יש או אין תלונה? מי רואה את מי שכתב את התלונה ומחליט אם להמשך ולטפל או לסגור את התיק? אחרי החלטה זה עובר לתחנה הקרובה למקום מגוריו של המתלונן, כמה זמן זה ייקח? מתי יטפלו בתלונות האלה? המשטרה אומרת שיודעים שהשירות ייקח זמן ולכן הוא לא מחליף את שירות החיוג 100, כלומר שבמקרה חירום תמשיכו להתקשר למוקד 100". מכאן עוברת עו"ד חייימוביץ' להצעתה: "מה יקרה אם במקום להעלות את מפלס הניירת, שלא מתחשבת באוכלוסייה שאין לה נגישות למחשב, ולהקצות לכך כוח אדם נוסף ולקחת סיכון של תלונות שווא או תלונות שלא ניתן יהיה להגיש אותן, ניקח את אותו כוח אדם ונצרף אותו למוקד 100 שם תלונה מזעיקה לזירת האירוע שוטר וחוקר, אנשים עם ניסיון שיחליטו על פי שיקול דעת במקום ויחליטו אם מדובר במריבה של ילד עם אבא שלו שידו קלה על המקלדת או באישה מוכה ומדממת. נחשוב שאישה כזו צריכה לכתוב הודעה ממוחשבת ואולי בעוד חודש מישהו יטפל בזה. זה לא הגיוני". לטעמה "המשטרה רצתה לעשות מחווה נכונה למצב, אבל הקללה יכוה להיות גדולה מהברכה". לזאת היא מעירה ומציינת כי "באותו סרטון של המשטרה מספרים שתלונות שווא, אם יתגלו דינן ענישה פלילית חמורה, אלא שבמציאות ידוע שסטטיסטיקת התיקים על תלונות שווא הוא פחות מאחוז". ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "הגשת תלונה במרשתת הוא שירות נוסף שמשטרת ישראל מעניקה לאזרחים בימים קשים אלה, וזאת בנוסף לאפשרות להגיע לתחנה ולהגיש תלונה כמו בימים רגילים. השירות החדש נועד להקל על אזרחים החוששים לצאת את ביתם ולאפשר להם לדווח למשטרה על עבירות פליליות". "דיווחים שיגיעו יבדקו ואם ימצאו כדורשים המשך בירור יתבצע המשך בירור שבסופו יוחלט על הטיפול בדיווח. כאמור, השירות מגיע בנוסף לשירותים הקיימים היום של הגעה לתחנה להגשת תלונה וכן הזמנת ניידת סיור באירועים דחופים ונועד להוות עוד אמצעי של הנגשת המשטרה לאזרחים", לשון תגובת משטרת ישראל.