ראשי רשויות ביו"ש קראו למשרד התחבורה לאשר את תוואי כביש 39 ולהכניס את פרויקט בניית הכביש לתעדוף. כביש 39 הוא כביש רוחב עתידי שיחצה את השפלה והרי ירושלים ממערב למזרח, ויקשר בין כביש 6 לבית שמש, לאשדוד ולמערב ירושלים. הכביש מיועד ליצור דרך גישה חדשה ומהירה לירושלים. תוואי הכביש יחצה את כביש 38 ויעבור בקרבת כביש 375 בין צומת האלה וצור הדסה, דרך עמק האלה. עבור תושבי ביתר עילית מדובר בבשורה של ממש: על פי המתווה, הכביש אמור לעבור באזור צור הדסה, ומשם לכיוון שכונת מלחה בירושלים. מדובר בכביש דו מסלולי, דו נתיבי, שיכלול גם רכבת להסעת המונים. תושבי ביתר עילית שיבקשו לנסוע לירושלים, יוכלו לצאת מהעיר לכיוון צור הדסה, שם לעלות על הכביש החדש ולהגיע לירושלים במהירות. אלא שבניית הכביש התעכבה במשך שנים ארוכות, בשל בעיות תקציביות. לאחרונה החליט משרד התחבורה לפצל את תכניות הבניה של הכביש. ע"פ המתווה המוצע, קטע אחד מכביש 10 (בית שמש) ועד לכביש 60 (המנהרות) יקודם, ותנועת הרכבים בכביש תופנה לכיוון כביש המנהרות. כיוון שעל פי תכנון זה, תנועת הרכבים בכביש המנהרות תהיה מסיבית פי כמה וכמה מכמות הרכבים הנוסעת בו כיום – הצפי הוא לפקקי ענק ולחסימה כמעט מוחלטת של האפשרות לנסוע מביתר לירושלים באופן מהיר וישיר. בשל המציאות המתוארת לעיל, ביוזמת רה"ע ביתר עילית מאיר רובינשטיין התכנסו בתחילת השבוע בכירי הרשויות המקומיות שנוגעות לענין, ביניהם ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן, ראש עיריית בית שמש עליזה בלוך, ראש מועצת אפרת עודד רביבי, יו"ר מועצת מטה יהודה ניב ויזל ועוד בכירים רבים ברשויות המקומיות, שביקשו למצוא פתרונות לתכנית המוצעת. עבור תושבי ביתר, התכנית המוצעת כעת בעייתית במיוחד. הפקקים בכביש המנהרות קיימים ממילא, וניווט של אלפי כלי רכב נוספים לאותו הכביש תהפוך את הנסיעה מביתר לירושלים ובחזרה, לבלתי אפשרית. כמו כן, בקרוב צפוי אכלוס של אזור התעשיה היער האנגלי בביתר עילית – כאשר תנועת הבאים אל העיר תתגבר עוד יותר. בסיומה של הפגישה הוחלט לפנות בשם הרשויות באזור למשרד התחבורה בבקשה להכניס את הכביש לתיעדוף ולשמר על התכנית המקורית במטרה לאפשר לתושבי האזור כביש גישה חדש לירושלים ולא להעמיס עוד יותר את תנועת הרכבים בכביש המנהרות.