לקראת יום הכיפורים ויציאת המוני רוכבי אופניים לכבישים במרכזים החילוניים, עמותת אור ירוק מפרסמת כמה נתונים וקוראת לרוכבים לנקוט במשנה זהירות ברכיבה על אופניים. בכל שנה נפגעים בממוצע כ-250 בני אדם בתאונות דרכים לאחר שרכבו על אופניים, אופניים חשמליים, קורקינטים, גלגליות וסקייטבורד במהלך יום הכיפורים. מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בעשור האחרון (2011-2020) נפגעו 971 ילדים ובני נוער בגילאי 0-19 בתאונות דרכים כשהם רוכבים על אופניים, 29 נהרגו וקרוב ל-300 נפצעו באורח קשה. בשנת 2020 נפגעו 81 ילדים ובני נוער רוכבי אופניים, עליה בנפגעים בהשוואה לשנת 2019 וכן לשנת 2018. עוד באותו נושא: אחד מכל שני נהגים: שתיתי אלכוהול ונהגתי משרד התחבורה יוזם צמצום שיעורי נהיגה ירושלים בראש רשימת ההרוגים בתאונות 15:00-16:00 השעה המסוכנת בכבישים מרבית הילדים ובני הנוער בעשור האחרון שנפגעו כרוכבי אופניים נפגעו בתחום העירוני – 932 נפגעים, מהם 22 הרוגים. העיר שבה נפגעו הכי הרבה ילדים ובני נוער רוכבי אופניים בעשור האחרון היא תל אביב-יפו שבתחומיה נפגעו 113 רוכבים, בירושלים נפגעו 83 רוכבים, 45 נפגעו בבני ברק. ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר כי "ילדים ובני נוער רבים ינצלו את יום הכיפורים לרכיבה על אופניים וקורקינטים וחשוב מאוד להגביר את המודעות לסכנות שברכיבה על כלים דו גלגליים ביום הזה. תחושת הבטיחות ברכיבה ביום זה מטעה וגם בשל התחושה המוטעית רבים נפגעים ביום זה בתאונות דרכים". לדבריו, "בהיעדר אמצעי מיגון ובטיחות כמו שלדת הרכב וחגורת הבטיחות בכל מפגש בין הרוכב לרכב פרטי הרוכב תמיד יפגע. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לשים בראש סדר העדיפויות את בטיחות הרוכבים, לא רק ביום הכיפורים אלא בכל השנה. צריך להתחיל להתחשב ברוכבים ולסלול עבורם שבילי רכיבה ייעודיים שיפרידו אותם מכלי הרכב על הכביש ויסייעו להגברת ביטחונם ולהפחתת מספרי הנפגעים. במקביל, יש להגביר את המודעות לחשיבותה של הקסדה כאביזר מציל חיים. האופניים הם כלי תחבורה ירוק, זול, נוח ומתאים לפעילות גופנית אך הרוכבים חשופים לסיכון רב ועל כן חייבים לדאוג לתשתיות מתאימות עבורם שמצילות חיים".