בנק לאומי
בנק לאומיצילום: דוברות
בנק לאומי מעלה לאוויר אפליקציה חדשה שמטרתה להביא הצעות ערך מותאמות ללקוחות הבנק ולסייע להם בהתנהלותם הפיננסית.

האפליקציה המתקדמת תנגיש לראשונה ללקוחות, בחודשים הקרובים, את המידע הרלוונטי עבורם מכל הבנקים, ובהמשך גם מחברות כרטיסי האשראי ומגופים פיננסיים נוספים, וכן תאפשר חיבורים מהירים לפינטקים. בכך, מתאים לאומי את האפליקציה לעידן הבנקאות הפתוחה, כחלק מחזון הבנק להיות הבית הפיננסי של לקוחותיו.

נוסף על כך, ייהנו לקוחות הבנק מגישה לתובנות פיננסיות המותאמות במיוחד עבורם, דוגמת: השוואת הכנסות והוצאות, התפלגות הוצאות חודשיות ועוד. מדובר בתפיסת שירות חדשנית, כחלק מחזון לאומי להיות נותן השירות הטוב והמתקדם ביותר עבור לקוחותיו.

בשלב הראשון, כבר בחודשים הקרובים, יוכלו לקוחות הבנק לצפות ביתרות ובתנועות חשבונות העו"ש שלהם – בכל הבנקים, דרך אפליקציית לאומי. לקוחות שיהיו מעוניינים בכך, יוכלו "לייבא" את המידע מהבנקים האחרים ולהציג אותו באפליקציית לאומי באופן מרוכז.

כך, הלקוח יוכל לצפות במקום אחד ביתרות בכל חשבונות העו"ש שלו ובפעולות בכל החשבונות ולהפיק תועלת פיננסית מכך. לדוגמה, לקוח יוכל לקבל התראה והמלצה מתאימה אם יש לו יתרה חיובית בבנק אחד ויתרה שלילית בבנק אחר.

עם כניסת השלב הבא של רפורמת הבנקאות הפתוחה, המתוכנן לינואר 2022, יוכלו לקוחות לאומי לייבא גם את פעילות כרטיסי האשראי החוץ בנקאיים. באמצע 2022, עם כניסת השלב השלישי של הרפורמה, ניתן יהיה לצפות גם בפקדונות בנקאיים בכל הבנקים. בכוונת הבנק להרחיב בהמשך את סוגי המידע המוצג, ככל שהרגולציה תאפשר זאת, ולכלול גם מידע מגופים פיננסיים נוספים.

האפליקציה תנגיש ללקוחות לאומי, טכנולוגיות פיננסיות מתקדמות ושירותים פיננסיים משלימים שפותחו בחברות הפינטק הטובות בישראל, אשר נהנות מצידן מגישה למיליוני לקוחות לאומי וממעטפת שלמה של שירותים בנקאיים וסביבה טכנולוגית מתקדמת דרך פורטל המפתחים של לאומי.

אחד מהשירותים הראשונים שיוטמעו באפליקציית לאומי הוא פתרון לניהול החזרי מס שפיתחה חברת הפינטק הישראלית "Fibo". בזכות שיתוף הפעולה, האפליקציה תיידע לקוחות כאשר קיימת סבירות גבוהה כי הם זכאים להחזרי מס (למשל, עקב יציאה לחל"ת במהלך השנה או עלייה משמעותית בשכר).

הטכנולוגיה של Fibo תאפשר ללקוחות לבצע בדיקת זכאות ולהגיש בקשה למס הכנסה להחזר באופן דיגיטלי, ידידותי ופשוט - ובתנאים מיטיבים ללקוחות לאומי.

תפיסת הבנקאות הפתוחה באה לידי ביטוי גם בעיצוב האפליקציה החדשה. העיצוב שואב השראה מהאפליקציות הפופולריות בעולם ומתרחק מהתפיסה העיצובית שאפיינה אפליקציות בנקאיות עד היום - ומספק חוויית משתמש חדשה לחלוטין: קל יותר להתמצא, קל יותר לחפש מידע ופעולות וקל יותר להגיע ולבצע פעולות בתחומים שמעניינים את הלקוחות.

שמוליק ארבל, ראש החטיבה הבנקאית: "היום קיימת הפרעת קשב פיננסית מבחינת כמות המקומות שהלקוח צריך להיות מודע אליהם כדי לקבל את התמונה הפיננסית הכוללת שלו. כחלק מתפיסתנו, שמציבה את הלקוח במרכז, פיתחנו אפליקציה קלה, פשוטה ונוחה, שתעניק את השירות החכם והמתאים ביותר לצרכיו. האפליקציה המתקדמת שאנו משיקים פותחה מתוך תפיסה שרואה בבנק לא רק ספק שירותים בנקאיים, כי אם גם כלי להנגשה וריכוז העולם הפיננסי במקום אחד עבור הלקוחות. ללקוח תהיה תמונת מצב כוללת על מצבו הפיננסי, לצד ניתוחים, תובנות והצעות ערך שיסייעו לו לנהל את כספו בצורה חכמה ויעילה יותר".

חיים שקולניק, ראש חטיבת לאומי טכנולוגיות: "אנו גאים להשיק את האפליקציה עם היכולות הטכנולוגיות הטובות והמתקדמות בישראל, הפועלת בהלימה עם רפורמת הבנקאות הפתוחה. לצד יצירת חוויית המשתמש הייחודית, אנו מתכוונים להעשיר עבור לקוחותינו את הצעת הערך בכך שננגיש להם שורה של שירותים פיננסיים מתקדמים, אשר פותחו על ידי מיטב חברות הפינטק בישראל".