דלג על ההקדמה
דלג על ההקדמהיח"צ נטפליקס

כיום קשה לנו לדמיין צפייה בפרק מסדרה בנטפליקס מבלי להשתמש בכפתור 'דלג על ההקדמה', למעשה, לפי הנתונים של נטפליקס ביום ממוצע לוחצים על הכפתור הזה 136 מיליון פעמים. או, אם לתרגם את זה לזמן שנחסך - 195 שנים שיכולות להיות מנוצלות לדברים מועילים יותר מלשמוע שוב את אותו פתיח מוכר.

אבל לפני שש שנים, זה היה עדיין רק רעיון. הכפתור, שעכשיו חוגג חמש שנים, התחיל בכלל מפיצ'ר אחר – הלחצנים שמאפשרים לנו לדלג קדימה ואחורה עשר שניות. קבוצת מפתחים שעבדה בנטפליקס פיתחה אותם כדי לסייע לצופה למצוא רגע מסוים שהוא אהב - סצנת אקשן מדהימה, החשיפה של הטוויסט הלא יאומן או לצפות מחדש בבדיחה אהובה.

כל אלו מצדיקים כמובן את הלחצן שמדלג אחורה, כי אולי הוסחה דעתך והחמצת רגע מסוים, אבל הם ניסו לחשוב למה שצופה ירצה לדלג קדימה 10 שניות? ובכן, אולי כדי לדלג על הקרדיטים בפתיחה.

קמרון ג'ונסון, מנהל חטיבת החדשנות נזכר איך כל פעם שהוא ניסה לדלג על הקרדיטים ולקפוץ ידנית ישר לתוך הסיפור זה התגלה כמשימה מתסכלת למדי. לפעמים הוא היה מדלג רחוק מדי, ולפעמים הוא היה מדלג קרוב מדי, והוא, יחד עם חבריו לקבוצת המפתחים, תהה אם גם אנשים אחרים מרגישים אותו דבר.

"עשינו מחקר" הוא מספר, "וגילינו שבערך ב15% מהמקרים צופים דילגו באופן ידני בחמש הדקות הראשונות של הפרק, וזה נתן לנו את הביטחון שבאמת מדובר בצורך ושהרבה אנשים מעוניינים לדלג על המבוא. אז במקום לבנות פתרון למטרות כלליות שעשוי לעזור מעט בכמה צרכים שונים, כמו הכפתור שמדלג קדימה 10 שניות, תכננו פתרון למטרה יחידה. פתרון שעושה רק דבר אחד – אבל עושה אותו ממש טוב".

כדי למצוא שם ללחצן ג'ונסון וחבריו עשו סיעור מוחות, במהלכו עלו כמה הצעות כמו 'דלג על הקרדיטים', 'קפיצה קדימה', 'דלג על המבוא' או אפילו פשוט 'דלג', ואז הם התחילו לבדוק את התכונה על מדגם אקראי של מנויים.

אחת ההצעות המוקדמות לפיצ'ר החדש. 2017
יח"צ נטפליקס

בהתחלה, הפיצ'ר החדש הוסף לגרסה האינטרנטית של נטפליקס והיה זמין ב250 סדרות בלבד, לא כולל סרטים, וגם זה רק בארה"ב, בריטניה וקנדה. הרעיון הפשוט כבש את לב הקהל, כשהשם 'דלג על הקדמה' הפגין את הביצועים הטובים ביותר ולכן גם היה השם שנבחר.

כפתור 'דלג על הקדמה' נוסף גם לטלוויזיה באוגוסט 2017, ולאפליקציה בנייד במאי של השנה שלאחר מכן תוך שהוא זוכה לפידבק חיובי נרחב ברשתות החברתיות. כפי שאמר אחד המהנדסים, "אני לא בטוח שאם תשים כפתור שאומר 'קאפקייק חינם' הוא יקבל יותר קליקים מאשר 'דלג על הקדמה'".

"זה היה משמח לראות את 'Skip Intro' הופך לתכונה אהובה שאומצה על ידי שירותי סטרימינג רבים אחרים" מסכם ג'ונסון, "ומביאה רגע קטן של עונג לקהלים מגוונים ברחבי העולם".