מתוך "הכל בכל מקום בבת אחת"
מתוך "הכל בכל מקום בבת אחת"באדיבות סרטי יונייטד קינג

תדמיינו את הסרט הכי מופרך ואבסורדי שאי פעם ראיתם, ועכשיו תוסיפו לו לפחות עוד שלוש-ארבע רמות של אבסורד ושתיים-שלוש סצנות אנימציה מופרכות. גם מבלי לדעת מאיזה סרט התחלתם והאם הלכתם על שלוש או ארבע רמות אבסורד, אני עדיין אקח את הסיכון ואהמר שהתוצאה לא מתקרבת לקרסוליים של "הכל בכל מקום בבת אחת".

הסרט, שנכתב ובוים ​​על ידי דן קוואן ודניאל שיינרט (או פשוט "הדניאלס"), מתחיל בנקודת הפתיחה הכי רחוקה שיכולה להיות ממחוזות האבסורד אליהם הוא יתגלגל בהמשך – בעלת מכבסה אמריקאית ממוצא סיני בשם אוולין וואנג (מישל יאו) שמגיעה למשרדי רשות המיסים לביקורת שגרתית. אבל זהו, כאן בערך נגמרת השגרתיות של הסרט.

בעלה של אוולין מספר לה במעלית שהוא בכלל לא בעלה אלא דמות ממימד אחר, שם הוא נשוי לאוולין אחרת, ושאם היא לא תעשה בדיוק מה שהוא אומר העולם יושמד. לכאורה, פתיח לסרט מדע בדיוני קלאסי, אבל יש שלושה נקודות שהופכות את "הכל בכל מקום בבת אחת" לסרט שלא דומה לשום דבר אחר שראיתם בחיים.

הראשונה היא העומס. כמו שמבטיח שם הסרט, יש בו את הכל, וזה קורה בכל מקום ובבת אחת. חוץ מהתקציר שהבאתי פה בקצרה יש גם גירושין, ובן עם תסביכים, ואבא נוזף ופקידה אימתנית וסצנות אקשן ללא הפסקה ומעבר בין צירי זמן ודמויות מתחלפות ועוד ועוד ועוד. 139

דקות (שלמעט הרבע שעה הראשונה) כל כך גדושות בתוכן והתרחשויות שהן ידרשו את כל תשומת הלב שלכם ויסחפו אתכם לחוויה שגם אם היא לא תמיד מהנה, היא בהחלט מטלטלת.

הנקודה השנייה היא היצירתיות של צמד הדניאלס. הקולנוע מלא בסרטים שחוקרים, או מנסים לחקור, את רעיון המולטי-וורס. רק בחודש האחרון מארוול עשו את זה עם 'ד"ר סטריינג' בממדי הטירוף', אבל אם מארוול הסתפקו ביקום מקביל שההבדל בינו ליקום שלנו זה ששם חוצים באדום (דוגמה אמיתית, הדניאלס כבר לוקחים את זה למחוזות שעדיין לא ראינו כמותם ובוראים ממש עולמות חדשים.

והנקודה השלישית, והיא גם זו שמצליחה לקחת את העומס ולהפוך אותו לנסבל לצפייה, היא ההומור. מלא הומור, בכל מקום. בבת אחת. מסצנות אקשן קומיות שבמקור נכתבו לג'קי צ'אן (לפני שהדניאלס החליטו להסב את הדמות הראשית לאישה?), דרך סצנות אנימציה ופאנץ' חוזר על הסרט רטטוי ועד האיום מפניו אוולין צריכה להציל את העולם – בייגל. כן, כן, הזה העגול עם החור. כך נראה סוף העולם לפי הדניאלס.

ההומור הזה גם משמש את הדניאלס להעברת המסר העיקרי ועוזר לשנות לאט לאט את נקודת המבט של הצופה, להבין שהבייגל לא כאן כדי להרוס את העולם, אלא שיש כאן משהו אחר, עמוק יותר שנוגע לדמות של אוולין. ודרכה, ודרך הסרט, אל הצופה עצמו.

"הכל בכל מקום בבת אחת" הוא לא סרט לכל אחד, אבל אם יש לכם רצון לעבור חוויה קולנועית מזן קצת אחר, וגם, לא פחות חשוב, יש לכם שעתיים וחצי פנויות וכמה תאי מוח מיותרים לשרוף על רקון שמושך לטבחים בשיער, "הכל בכל מקום בבת אחת" הוא בהחלט הסרט בשבילכם.