"המוטציה החרדית חושפת מעבר לצורת החיים החדשה של מיעוט החי על חשבון זולתו, טפיל כלכלי", כך כותב היום (חמישי) פרופ' אסא כשר, מי שהיה שותף לניסוח הקוד האתי של צה"ל וזכה בפרס ישראל לפילוסופיה. "הערה על תוצאות הבחירות לכנסת. מעניינת אותי במיוחד תמונה אחת שהתגלתה בבחירות שעברנו השבוע: תמונת פרצופו של 'העם היהודי היושב בציון', החי בישראל. דמותו של העם היהודי, המוכרת לנו מילדותנו, מן החינוך שקיבלנו, מן החיים שהיכרנו, מן הסיפורים ששמענו, אינה הדמות הנוכחית", כתב כשר. "לפנינו שתי מוטציות של העם היהודי: "המוטציה החרדית חושפת מעבר של צורת החיים הגלותית של מיעוט החי את חייו בפני עצמו, שומר על אורחותיו ולא מתגרה בשליטים הנכריים ("דינא דמלכותא דינא") לצורת החיים החדשה של מיעוט החי על חשבון זולתו, טפיל כלכלי, משתמט בטחוני, מנוער מאחריות אזרחית, ללא כבוד ממשי למשטר הדמוקרטי ולעקרונותיו". "המוטציה הלאומנית חושפת מעבר מצורת החיים הדתית של חיים שיש בהם דבקות בעקרונות של צדק והגינות, יושר וחמלה, מתוך יראת שמים, אבל בהתנהלות אנושית אחראית ("מוסר הנביאים") לצורת חיים פרועה, זדונית, המקדשת את הארץ ומשליטה את עצמה באלימות על יושביה, בשיטות שאין בהן צדק ואין בהן חמלה ואין בהן מוסר ויש בהן יותר מכל פולחן אלילי של הארץ, העם והמנהיגות המושחתת שלו". עוד באותו נושא: הנשיא מאריך לנתניהו את המנדט בעשרה ימים ש"ס תחתום היום על ההסכם הקואליציוני לא כיסאולוגיה, לא כבוד וגם לא "חזירות" "מנגנון פריטטי": גוש דתי-חרדי מול הליכוד "העם היהודי שאלה פניו אינו העם היהודי שלי, אינו העם היהודי שאני מעוניין להימנות על בניו. אני נשאר אדם בעל מוצא יהודי. תמיד אהיה כזה. המוצא שלי והזהות שלי הם היהדות הבריאה שקדמה למוטציות החולניות, הממאירות, הגסות והדוחות, שלנגד עינינו. "כל קריאה לאחדותה עם היא בעיניי קריאה פסולה, בשוגג או בזדון, ואף פעם לא תראו אותי נענה לה. ההבדלים ביני לבין עממי המוטציות אינם שוליים, הבדלים שצריך להתעלם מהם למען מטרה נעלה. להיפך, ההבדלים הללו הם חשובים מאין כמותם, הביטוי שלהם הוא מטרה נעלה שמן הראוי לשרת עכשיו. אין אחדות אמת וגם לא תהיה".