תשעה ילדים (14-0) נהרגו בתאונת דרכים בשעות אחר הצהריים בשנת 2022, המהווים 31% מכלל הילדים שנהרגו בתאונת דרכים בכל השנה - כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס. מהנתונים שניתחו בעמותת אור ירוק עולה כי למעלה מ-2,000 ילדים נפגעו בתאונות דרכים בשנת 2022, כאשר 547 ילדים (27% מכלל הילדים שנפגעו בשנת 2022 בתאונות דרכים) - נפגעו במהלך שעות אחר הצהריים המוגדרות בין 16:00 ל-19:00. מרבית הילדים הנפגעים בשנת 2022, נפגעו בתחומי הערים והישובים – 322 (מתוך 547) ילדים נפגעו במהלך שעות אחר הצהריים בתחום העירוני, מהם ארבעה ילדים נהרגו (מתוך תשעה שנהרגו בשעות האלה בכלל כבישי הארץ- 44%) ו-54 נפצעו באורח קשה מתוך 69 שנפגעו קשה ברחבי הארץ (78%). עוד באותו נושא: אישה נלכדה ברכב וחולצה בחיים אחרי 6 ימים משאית נפלה מגשר ליד בן שמן, הנהג נהרג שתי הרוגות בתאונות דרכים ברחבי הארץ ביקשתי שיראו לי את התלתלים שלו, נשברתי בירושלים נפגעו בתאונות דרכים בשעות אחר הצהריים יותר מפי שניים ילדים מאשר בתל אביב-יפו בחמש השנים האחרונות (2022-2018): 257 נפגעו בירושלים ו-101 נפגעו בתל אביב-יפו. בשנת 2022 הפער בין הערים ומספר הילדים הנפגעים בירושלים היה גדול ביותר מפי שניים ממספר הילדים הנפגעים בתל אביב: 47 נפגעים בירושלים ו-16 נפגעים בתל אביב. עו"ד יניב יעקב מעמותת אור ירוק: "מדינת ישראל נמצאת בראש המדינות המסוכנות לילדים בכבישים. בשעות אחר הצהריים הסיכון גובר כשילדים משחקים ומבלים מחוץ למסגרות החינוכיות ומסתובבים ברחובות ובגנים הציבוריים, בייחוד בחודשי האביב והקיץ בהן שעות האור ארוכות יותר. מיתון וריסון תנועה הן דרכים המוכחות כיעילות בהפחתת הסכנה להיפגעות ילדים בתאונות דרכים בערים בכלל ומקומות שבהם יש ריכוז גבוה של ילדים בפרט". לדבריו, "במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים, וברשויות המקומיות חייבים לפעול למיתון וריסון תנועה בעזרת פסי האטה, הגבלת מהירות והתאמת הדרך למשתמשיה. תאונות דרכים הן לא גורל, המדינה חייבת לקחת אחריות ולהקים תשתיות סלחניות כך שגם אם ילד יטעה ויתפרץ לכביש יהיה לו סיכוי לשרוד ולא להיפגע. במקביך אנחנו בפתחו של ל"ג בעומר ולכן יש להגביר את המודעות בקרב הילדים לסכנות שהכביש מציב בפנים ובמקביל גם בקרב הנהגים החוזרים מההילולה במירון".