אלי רוזנבאום, דובר הישוב עטרת, מספר בראיון לערוץ 7 על אירועי סוף השבוע הסוער שעבר על הישוב, אירועים שהחלו ביום חמישי בערב והגיעו לשיאם במהלך יום השבת החולף והניבו גינוי מראשי מערכת הביטחון. "ביום חמישי הערבים התחילו לעשות הפרות סדר על ציר 465 שחוצה את בנימין ממזרח למערב. היו זריקות אבנים, בקבוקי תבערה וצמיגים והצבא הכיל את האירוע", מספר רוזנבאום. האירוע הלך והסלים עד ש"בשעה עשר בלילה הציר היה חסום לשלוש שעות. מי שהגיע ממערב עצר בנווה צוף, הישוב השכן, עד שהציר ייפתח, כי הצבא לא הגיב בחומרה. במקום יד קשה הגיבו בכדורי גומי ורימוני הלם, באו בכוח קטן שלא היה מסוגל להדוף כמות גדולה של אנשים, וזו הייתה התוצאה". "ברוך ה', לא היו נפגעים בנפש אבל כלי רכב רבים נפגעו מבקבוקים, אבנים ומוטות ברזל", אומר רוזנבאום ומציין כי הכפר אום-צפא ממנו יצאו הפורעים הוא "כפר שיודע לייצר זריקות אבנים, אבל בדרך כלל היה שקט בתקופה האחרונה". הסיבה לפרוץ האירוע כולו, מספר רוזנבאום, מבחינתם של ערביי הכפר היה "ארבעה רועי בקר יהודים שהגיעו לחווה שנמצאת ממערב במרחק שני קילומטר ממערב לכפר. הם רעו באדמות הוואדי שמתחת לכפר, לא באדמות פרטיות". ביום שישי נמשכו הפרות הסדר, אבל הצבא היה ערוך הרבה יותר והגיב באופן משמעותי וחזק הרבה יותר. "בשבת בצהרים המואזין קרא לתושבים לצאת ולשחוט את היהודים. יש אצלנו מי שמבינים מה הוא אומר. הם גם כתבו את זה ברשתות החברתיות. ב-12 בצהריים בשבת יצאו מהכפר כארבעים ערבים כדי לפגוע באותם רועי בקר עם מקלות, מוטות ברזל ואבנים. הרועים הזעיקו עזרה מעטרת. הגיעו למקום כמה חבר'ה שהדפו את המתקפה, אבל זה חוזר שוב, ובהמשך אותם רועים מזעיקים חברים מנוער הגבעות שמגיעים והודפים את המתקפה הבאה של הפורעים הערבים. הם לא עוצרים בהדיפת המתקפה ומצליחים להיכנס לתוך הכפר והם מציתים שם שני בתים וכמה מכוניות". "אנחנו מוקיעים את הדבר הזה. אנחנו בטוחים שזה אסור הלכתית ומוסרית וגם פוגע ביטחונית ותדמיתית בהתיישבות", מחדד רוזנבאום ומוסיף כי "בסופו של דבר זה מה שהיה ואחרי שהם מבצעים את הדבר הזה הם בורחים לעטרת ומתחבאים במקומות שונים בישוב. במוצאי שבת הגיעו כוחות צבא ושב"כ בהובלת המח"ט. הם נכנסו כדי לחפש את החבר'ה האלה וזו נקודה שמאוד הכעיסה אותנו כי אותו מח"ט שהגיב ברפיסות ובחולשה מול המתקפות שלושה ימים, פתאום כשיהודים מגיבים תגובה שהיא חמורה ואסורה, מגיעים כל הכוחות והמח"ט עצמו בודק רכב אחרי רכב באופן אישי כדי לבדוק שהם לא בורחים. הוא עשה את זה אישית". "אדוני המח"ט, אנחנו אוהבים אותך ומוקירים אותך, אבל אם היית נוהג באותה תקיפות ומחפש את המחבלים באום-צפא לא היה כל האירוע הזה", אומר רוזנבאום ומוסיף כי "מאז הטבח בחומוס אליהו היו בגזרת בנימין מעל 150 פיגועי טרור, ומה שהוא עושה זה לחפש את אותם חבר'ה? חמור מאוד מה שהם עשו, אבל בשביל זה יש משטרה שתטפל בזה". "בהמשך המשטרה ניסתה לגרור את כלי הרכב של אותם נערי גבעות. חסמנו את שער הישוב כדי למנוע את גרירת הרכבים לאות מחאה ולא כי אנחנו תומכים במעשה. זו הייתה מחאה על כך שהדם שלנו נשפך כמים וזה לא מזיז לאף אחד וכשיהודים עושים משהו כולם קופצים ומגיעים. אנחנו לא מוכנים לקבל את המציאות הזו. כולנו משרתים בצבא בסדיר בקבע ובמילואים ואנחנו לא מוכנים לקבל את האדישות הזו מול שפיכת הדם הזו". את הבידוק שביצע המח"ט באופן אישי לכל רכב שיצא מהישוב מגדיר רוזנבאום כבידוק משפיל וקפדני. המשך ההפגנה שהובילו תושבי הישוב גררה את סתימת הישוב ליציאה לחלוטין. כך או כך להערכתו של רוזנבאום אותם נערי גבעות שהסתתרו בישוב מצאו זה מכבר את דרכם החוצה ממנו, אם כי הוא אינו יודע לומר זאת בוודאות, שהרי אין מדובר בתושבים של הישוב עצמו. על המצב כעת אומר רוזנבאום כי "הצבא תיגבר את האזור של עטרת אום-צפא בפלוגה של גולנצ'יקים. אנחנו מברכים ומחזקים את ידיהם ומקווים שבהוראת המח"ט הם ינקטו ביד קשה. הרמטכ"ל המפכ"ל וראש השב"כ הוציאו הודעת גינוי לטרור היהודי. גם אנחנו מגנים, אבל הגיע הזמן שינקטו ביד קשה כלפי הטרור הערבי ושיפסיקו להכיל אותו, שיתנו את החופש לחיילים לעצור את הטרור. אל תהפכו אותם לברווזים שסופגים בקבוקי תבערה ובקבוקים. שר הביטחון מדבר על ידו הארוכה של צה"ל שתשיג את המחבלים. אנחנו לא רוצים יד ארוכה אלא יד קשה", דברי רוזנבאום.