מאחורי סוג של של ענווה מפוקפקת (' אחר המחילה מכבוד הרב זיני '), במאמר שלא שכנע אותי שדוקא ענווה בוקעת ממנו ('מהרצאותי כשיעור תורה לשמה, שאני רגיל לתת לציבור מגוון: רבנים, חוקרים, והציבור הרחב בנושאים שונים', ועוד), הוא פוגע בי קשות ברבים, וללא כל נסיון ללמד ולו קורטוב של לימוד זכות. ובכן נשיב לו: 1. אכן אני עומד על כך שאני הראשון שהעיז מבין הרבנים הספרדים לחלוק על הגר"ע יוסף זצ"ל, וכל זה עשיתי אך ורק באשר הוא פגע לא רק במנהגי צפ"א, אלא גם בחלקים רבים של תורת אבותינו. ואם יצאתי למאבק רוחני זה נגדו, ואף לפני הרה"ג שלום משאש זצ"ל, שאתו עמדתי בקשר לאין ערוך יותר מפרופ' עמר, כל שבוע כמעט, בענייני תורה והלכה, בכל מה שחלקתי על הגר"ע יוסף, היה זה בתיאום מלא עם הרב משאש זצ"ל ובהסכמתו, אף לפני שגם הוא יצטרף למאבק זה. 2. במאמרו שלצערי יהירות לא נעדרת ממנו, הוא מאשים אותי ביהירות באשר ציינתי העובדה הנ"ל. אבל למרות דברי ההשפלה שלו, אני מעיר לו שהסיבה שהביאה אותי לציין עובדה זו, היתה הניגוד ממה שעלה בדעתו, כי היא הייתה רק באשר ידוע שהגר"ע יוסף רצה להחמיר על כל ספרדי לאכול חלק, ולא רציתי שיאשימו אותי כמקבל על עצמי דעת הגר"ע יוסף בנידון זה, אלא באשר המציאות הישראלית שונה מהמציאות בחו"ל. עוד באותו נושא: תורה מעוותת באמת מה היא? "על הפקודות המטופשות בעזה אין מחילה" להיאבק כדי שהצבא יהיה מותאם גם לחרדים על 'ספרדיות' ושירות בצבא 3. את כל מה שמסרתי בשם הרה"ג ש. משאש זצ"ל היא עדות אישית, ואם פרופ' עמר מרשה לעצמו להפוך אותי למוסר עדות שקר, אני משאיר את זה לבירור בינו ובין שמיים. 4. אבל כיון שדברים קשים מאד כתב נגדי, אין לי ברירה וחייב אני לומר לו שחוצפה היתה בפיו והיא הגיעה עד שיא: מניין לו שלא נדרשתי? האם הוא חי על ידי? אני עומד בראש קהילה המונה כמה מאות משפחות, ובתוכן רבות ממרוקו, והם הם ששאלו אותי. האם אין זו סוג של גסות רוח לשפוט אותי לחובה אף מבלי לנסות לברר את האמת?! 5. וכאשר ציינתי הבדל בין חוקר לרב, קודם כל לא ידעתי שפרופ' עמאר משמש כרב, הכרתיו רק כחוקר בבר-אילן ולפני כשלושים שנה שוחחנו על עניין בשר חלק ודוקא הסכמנו. לכן כיון שהדברים שפורסמו בשמו נוסחו בלשון המהווה הלכה, ולכן העלולים להטעות הלכה למעשה, הגבתי על מנת למנוע הכשלת רבים בארץ. וכוונתי הייתה דווקא שמחקרית דבריו נכונים, אך מעשית לא, וזה אכן הבדל ידוע וקבוע בין חוקרים רבים ובין רבנים. וההשוואה בין חוקר לרב לא באה במטרה לפגוע בו, אף אם הניסוח היה יכול להיות יותר זהיר על מנת שלא יתייחס אליו כפגיעה כפי שחשב. ודוקא הדגשתי 'מכובד ככל שיהיה', כי רציתי דוקא לחלוק לו כבוד כחוקר דגול! 6. ובאשר למתרחש בבתי מטבחיים אין לו מה ללמד אותי, כי אני בא ממשפחה שדורות על גבי דורות אנו שוחטים, ילדיי ותלמידיי שוחטים כולם, והוא מעיז להאשים אותי במה שהוא עצמו לא יודע?! נוסף על כך הוצאתי חיבורים הלכתיים שלע"ד יש בהם די כדי להוכיח שענייני שחיטה רחוקים מלהיות זרים לי, ודי בכך. עוד באותו נושא: מכנסי הבד של הבבא סאלי מוצעים למכירה תחנות חייו של בבא סאלי כך הבבא סאלי עצר את הספינה מלטבוע כוסות עם תמונת הבבא סאלי בלב ג'נין 7. ואם היה מראה קורטוב של הבנה נכונה היה מבין שדוקא אישרתי את עדותו, אלא שכרב המנהיג הלכתית רבים, רציתי למנוע מהם מכשלה הלכתית, ולא להטיל דופי בעדותו, אלא רק העמדת האמת על מתכונתה הנוכחית. לסיכום: עם משפחת אביחצרא שסבי היה ידידו הטוב מילדות לבבא סאלי, הוא התנצל ככל הנראה מפאת תגובות חריפות או מסיבות אחרות, אבל מרוב יאוש ככל הנראה הוא החליט שלא לשפוך את כעסו על עצים ואבנים ולא על מפרסם דבריו ללא הסכמתו, אלא רק עליי בהאשמות חסרות כל שחר וכל בסיס, דן אותי לכף חובה והלבין את פניי ברבים. כמה דקות לאחר פירסום תגובתו לדבריי, הפנו תשומת ליבי אליהם. ניסחתי מיד תגובה לאין ערוך יותר חריפה, אך לאחר שנודע לי שפרופ' עמאר משמש כרב, ריככתי תגובתי מפאת כבוד תורה בלבד בימי תשובה אלה. אבל אותו אני מזמין לחזור בו מפגיעותיו, נשאר לו כמעט חודש לכפר על פגיעתו הקשה והבלתי מוצדקת.