
ביקרתי ביום ראשון במפעל בהרצליה של ארגון "אחים לנשק" - מפעל עצום ומרשים של חסד יתכן שמצוות בין אדם לחברו לא צריכות כוונה ויש כאן מצוה גדולה וזכות אדירה.
אבל אסור לנו שלא להקשיב למה שהם אומרים ולהצביע על הסכנה הנוראה מדבריהם.
המסר שלהם ברור: המדינה כשלה (בואו נחליף את הימין דחוף) ואנחנו המושיעים במנהיגות מאחדת (אולי כדוגמת רבין של אוסלו…).
תושבי הדרום המוסתים והמסכנים חונכו שצריכים לחשוש מ"אחים לנשק" (בואו נחליף את הימין מהר) ועכשיו התברר שהכל שקר והאגרוף הקמוץ על השלטים הינו בעצם ביטוי לאהבה. והסירוב להתנדב והחלשת חיל האוויר היה פשוט סירוב זמני עד שיש דרך אחרת להפיל ממשלה ולהחליף את נתניהו.
אני מאמין שאחים לנשק הם יהודים טובים וערכיים וכוונותיהם לשם שמיים ובאמת מאמינים שהם מצילים את המדינה - אבל יצטרכו להבין שגם נריה שאער (שאני עכשיו בדרך להספיד אותו) וגם נתי ארוש הי"ד ( בוגרי הישיבה שלנו שנפלו בעזה) ועוד רבים וטובים היו משוכנעים בדיוק הפוך - שצריכים לחדש את ההתיישבות בצפון הרצועה ובעוד מקומות בעזה ושהמחיר היחיד שירתיע את הטרור זה אם נשנה את הגבולות וניקח עוד ועוד קרקע.
אנחנו מאמינים שהבג"ץ בשיקול דעת מוטעה חיזק את הטרור ושהחלפת שלטון לאחר המלחמה לממשלה שתביא אוסלו ג' ורשות פלסטינית בעזה זה חילול המוות שלהם!
חתירה כוחנית ונחושה עם אגרופים קמוצים וסירובים על מנת להפיל את הממשלה יפלג אותנו. לא הייתה קונספירציה מהשמאל או בתוך הצבא לערער את שלטון נתניהו על ידי פיגוע חמאסי. לא נחשדו ישראל על כך חלילה, ומי שמעליל וחושד הוא חושד בכשרים ובעל לשון הרע בצורה הכי חמורה. אבל יש קונספירציה עכשווית לנסות לעשות הכל ב'יום שאחרי' להפיל שלטון נבחר. אנו צריכים לדאוג שלא יצליחו.
אני קורא לאחיי מאחים לנשק להתחייב לשלושה דברים ברורים:
א. להוריד את האגרופים מהשלטים ומהלב.
ב. לקבל כללים מוסכמים וגבולות סולים לשיח -למשל סירוב והחלשת הצבא.
ג. לכבד מלכות ומדינת ישראל גם כשזה מנוגד להשקפותיכם ולהבין שאי אפשר לדבר אחדות וקבלת האחר ולפסול את מי שאני בוחר..
אני מצידי מתחייב:
א. להיפגש עוד ועוד לשמוע ולהשמיע (כמה שזה חשוב לדבר - ולא יכלו דברו לשלום הביא למכירת יוסף)
ב. במשך שלוש השנים הבאות שהימין בשלטון לחתור לקונצנזוס יהודי ולהסכמה כמה שיותר רחבה תוך כדי שדואגים ליהודה ושומרון וחבל עזה.
ג. לכבד מלכות ומדינת ישראל גם כשזה מנוגד להשקפותיי.
מעשיכם רצויים אך כוונותכם דרושות בדיקה. בעזרת ה'.