אחד מהשינויים הללו נוגע לתעשיית הרכב העולמית, בעיקר בגלל ההשלכות המעשיות של "לעשות את אמריקה גדולה" ומדיניות המכסים הנגזרת ממנה. טראמפ מתכוון להקשות על הייבוא מסין, מקסיקו, קנדה ומדינות נוספות שמאיימות, מבחינתו, על התעשיות המקומיות. למעשה הוא כבר חתם על הטלת מס בשיעור של 10% על כל יבוא מסין - מהלך שייכנס לתוקף בתחילת החודש הבא. אלא שמאז נובמבר האחרון רבות ממניות תעשיות הרכב בעולם רשמו ירידות: מניית טויוטה ירדה ב־7% בחצי השנה האחרונה, מניית ניסאן צללה ב־20% בחצי השנה האחרונה, ואפילו מניות מרצדס ופולקסווגן צללו ביותר מ־11%. טסלה, שהיא יוצאת הדופן בענף, זינקה ב־70% בחצי השנה האחרונה. החברה של אילון מאסק נהנית מהצהרות ההגנה על התעשייה המקומית, וכמובן גם מהקרבה האישית של מאסק לטראמפ. זאת למרות שטראמפ אינו נמנה עם חובבי הרכב החשמלי, וכבר הכריז על ביטול הטבת המס לרכב חשמלי – מהלך שידרוש שינוי חקיקה. בעקבות אמירתו ירדה מניית טסלה באמצע השבוע ב־3%. עוד באותו נושא: אמירה של טראמפ שלחה את השווקים לירידות למרות המלחמה: עלייה במספר המשרות ב־2024 כצפוי, הריבית נותרה גם החודש ברמתה הגבוהה הפחתת ימי ההבראה – פחות לבעלי שכר נמוך בני הזוג טראמפ גוזרים קופון קריפטוגרפי ועוד מטראמפ: לא רק את עמדותיו בעניין הרכב החשמלי הוא עדכן, אלא גם את עמדתו בנושא הקריפטו. בעבר אמר טראמפ שמדובר באפיק המתאים לעולם הפשע ולטרור, אבל כבר זנח את העמדות האלה במהלך הקמפיין והזניק את הביטקוין מאז שנבחר. ההפתעה הבאה שלו היא המטבע החדש שהשיק – הטראמפ$ - מטבע שמיד אחרי השקתו זינק לשווי של 6 מיליארד דולר ולאחר מכן השלים עלייה ל־10 מיליארד. עוד לפני שהשוק עיכל את המהלך השיקה מלאניה, רעייתו, מטבע משלה, שהגיע לשווי של 13 מיליארד דולר והפיל ב־50% את שווי המטבע של בעלה. בקהילת הקריפטו לא קיבלו בשמחה את השקת מטבעות המם ( Mem ) הללו, שאין להם ערך אמיתי, בניגוד לביטקוין, למשל, שממלא פונקציה שימושית של בלוקצ'יין. מודי'ס מפרסמת הערכה חיובית על ישראל סוכנות דירוג האשראי מודי'ס פרסמה השבוע (שלישי) דוח על כלכלת ישראל, ובו היא מעריכה שיישום ההסכם עם חמאס יפחית את הסיכונים של ישראל ולא יפגע בהמשך הדירוגים. מהדוח ניתן אף להבין שייתכן שמדובר באפשרות להעלאת דירוג מחודשת. על פניו המלחמה עד כה אכן צמצמה את הסיכונים על ישראל. גם כניסתו של טראמפ לכהונתו השנייה כנשיא מאותתת על צמצום נוסף של סיכוניה של ישראל באזור. הכותב הוא העורך הראשי של ערוץ הכלכלה, ערוץ 10 בשלט, www.ch10.tv באינטרנט