לחשוב כמו קרן השקעות, להשפיע כמו ארגון חברתי. זה לא סתם סלוגן – זו תפיסת עולם חדשה שמובילה קרן צליר, אשר מאז הקמתה בולטת בתמיכתה במיזמים ועמותות שמבקשים לא רק לעזור, אלא לשנות מציאות.
כעת, עם השקת “צליר 10X”, הקרן קוראת לעמותות לחשוב בגדול – פי עשרה יותר גדול.
בעקבות אירועי השנה האחרונה, ובמיוחד מאז פרוץ מלחמת “חרבות ברזל”, החברה הישראלית מלאה במיזמים אזרחיים. מאות קבוצות, יוזמות ועמותות קמות מדי חודש ומנסות לתת מענה למצוקות חדשות – שיקום נפגעי חרדה, תמיכה במשפחות שכולות, העצמת בני נוער בדרום ובצפון, ליווי לפצועים, סיוע לעסקים קטנים שנפגעו ועוד ועוד.
רבות מהיוזמות האלה מגיעות לציבור דרך קמפיינים של גיוס המונים. אך בעוד שחלקם מצליחים והופכים לוויראליים, לרובם פשוט אין את המשאבים לעשות את זה כמו שצריך: עיצוב, כתיבה, וידאו, פרסום ממומן, דפי נחיתה, דיוור, פלטפורמות סליקה, ניהול קהילה ותקשורת עם התורמים – כל אלה דורשים מיומנות וכסף.
כאן בדיוק נכנסת תכנית הדגל החדשה של הקרן – “צליר 10X”. כך זה עובד:
עמותות נבחרות יקבלו מענק של 50,000 ש”ח, שמיועד כולו למימון קמפיין גיוס המונים – אבל זה רק ההתחלה. המטרה היא לגייס לפחות 500,000 ש”ח מתורמים חדשים, דרך ליווי אסטרטגי צמוד שכולל:
- סיוע בבניית אסטרטגיית גיוס
- שירותי קריאייטיב ושיווק מקצועיים
- גישה לכלי הפצה ופלטפורמות טכנולוגיות
- מנטורשיפ אישי מאנשי הקרן
- שיתוף פעולה מלא עם פלטפורמת JGIVE המובילה
קרן צליר לא רואה את עצמה כ”גוף פילנתרופי קלאסי”, אלא כשותפה לדרך. "אנחנו לא מחפשים עמותות שזקוקות לכסף – אלא כאלה שרוצות לגדול, לצמוח ולבנות תשתיות שיחזיקו לעשור קדימה", אומרת עו”ד צילית יעקבסון, מייסדת ויו”ר הקרן. "המטרה שלנו היא לא לממן פעילות, אלא להאיץ תהליכים ולעזור לעמותות להתרחב פי עשרה".
חמישה נבחרו – ועוד חמישה בדרך
בסבב הראשון של התוכנית, שנערך בתחילת 2025, נבחרו חמש עמותות שפועלות לשיקום נפגעים ומילואימניקים בעקבות המלחמה. הן עברו הכשרה מקצועית, הקימו קמפיינים מוצלחים, והגיעו לקהלים חדשים שמעולם לא שמעו עליהן קודם.
כעת, נפתח מחזור חדש של התוכנית, ובו ייבחרו חמש עמותות נוספות – הפעם עם דגש מיוחד על חינוך בפריפריה.
"בחרנו להתמקד הפעם בתחום שבו ההזדמנות להשפיע עצומה", מסבירה יעקבסון. "ילדים ונוער ביישובים המרוחקים זקוקים לכלים, לגישה, ולחלומות. אנחנו רוצים לסייע לעמותות שעובדות איתם להגיע לשלב הבא – להפוך מתוכנית מקומית ליוזמה ארצית, מצוות קטן למנוע שינוי רחב".
רלוונטי לכם? הנה איך מצטרפים
ההרשמה למחזור השני של תכנית “צליר 10X” נפתחה השבוע, ועמותות מוזמנות להגיש מועמדות דרך האתר של קרן צליר. בתהליך ההרשמה תידרש העמותה להציג את תחום פעילותה, חזונה, מוכנותה לקמפיין ציבורי, ורצון לצמיחה.
לדברי יעקבסון, "אנחנו בוחרים עמותות לא לפי גודלן, אלא לפי הפוטנציאל שלהן לעוף. זה יכול להיות ארגון עם שלושה עובדים, או עמותה ותיקה – כל עוד יש שם תעוזה, חזון, והבנה שצריך לעשות דברים אם אתם פועלים בשטח, בונים עתיד, ומאמינים שהגיע הזמן לפרוץ קדימה – ייתכן ש”צליר 10X” זה בדיוק מה שחיפשתם".
כי בעידן שבו האתגרים הולכים וגדלים, צריך גם לחשוב – לפחות פי עשר יותר גדול.