בס"ד
אל תברור בידיך הקרירות שלא טעמו חומה של אבן,
בין תמימות דמעות עניי ירושלים של בית שני לדמעות אחרים
שתיהן מתקבלות בזרועות פתוחות אצל אבא
גם אם אתה אינך מאמין בכך .
מלא ראותיך שפע אוויר מהרי ירושלם ,
לסלק הבחילה העולה במעלה גרונך הניחר
באמת אינך מבין שרגליך הצועדות על אבני ,
נתבעות על חותם דם יהודים .
אל תתביש לצרוח במלוא הגרון בתפילותך למעני ,
עשנן של עצמות יבשות אינו עולה באפך הסתום,
משטויות והבלים , בנגינות עולם המעשה
אבקש שתארוג ממחשבותיך פרוכת בית דוד .
האם זו בקשה גדולה מדי?
תגובות
הסיום מצא חן בעיניי במיוחד.
כל הכבוד!
נראה שהיית צריכה להוריד את היידוע.
לשונית זה מתבקש...
אל תברור--> עולם של בישול
בידיך הקרירות שלא טעמו חומה של אבן,
---> חוש מישוש
בין תמימות דמעות עניי ירושלים של בית שני לדמעות אחרים--> עולם הראייה והרגש
[אגב, מה פירוש תמימות דמעה?]
שתיהן --> מדובר בשתי דמעות בודדות?
מתקבלות בזרועות פתוחות אצל אבא
גם אם אתה אינך מאמין בכך .
--> עולם של רוח
מלא ראותיך שפע אוויר מהרי ירושלם ,
--> עולם של מקום
לסלק הבחילה העולה במעלה גרונך הניחר
--> חושים
באמת אינך מבין שרגליך הצועדות על אבני ,
נתבעות על חותם דם יהודים .
---> מעבר חד מאוירה נינוחה של השיר לדם.
אל תתביש לצרוח במלוא הגרון בתפילותך למעני ,
עשנן של עצמות יבשות אינו עולה באפך הסתום,
משטויות והבלים , --> שפה יומיומית
בנגינות עולם המעשה
אבקש שתארוג ממחשבותיך פרוכת בית דוד .
האם זו בקשה גדולה מדי?
ועכשיו תמציא לי מילה חדשה(:
בקשר לדמעות מדובר בשתי סוגים של קבוצות .
תמימות דמעה זה מושג מטאפורי של דמעה עם רגש חד לא דמעה שיש בה מטרה כל שהיא
אהבתי את ניתוחך שלא קלע לגמרי לכוונתי אבל ניחא יעקב ניחא
שטויות והבלים זה לא ביטוי מקורי ממני אבל בהחלט לא ברור לי איך הוא הגיע כל כך מהר לשיר,
ביחד זה יוצר שלושה ביטויים ממני, אני אמורל יהות מוחמא ? :-P
תמימות דמעה זה עדיין לא מטאפורה מדויקת במיוחד לא אם את מדברת על רגש חד.
אף אחד לא מתנגש(:
אתה צריך להיות מוחמא?
אני צירה להיות מוחמאת שיש לי עורך כזה מדהים שנותן לי השראה לשירים.
ומצטרפת ליער. יש כאן חומר מעולה.
את יש לך רעיונות.. בלי סוף!
יישר כח!
חבל שיר מקסים מלבד מילים לא במקום,הנכנסות לפסים אישים מעט,חבל
יישר כח!