מחווה ירושלמית

מאת
בדולח
פורסם בתאריך י"ז בתמוז תשס"ח, 20.7.2008

בס"ד
                 
אל תברור בידיך הקרירות שלא טעמו חומה של אבן,
בין תמימות דמעות עניי ירושלים של בית שני לדמעות אחרים
שתיהן מתקבלות בזרועות פתוחות אצל אבא
גם אם אתה אינך מאמין בכך .

מלא ראותיך שפע אוויר מהרי ירושלם ,
לסלק הבחילה העולה במעלה גרונך הניחר
באמת אינך מבין שרגליך הצועדות על אבני ,
נתבעות על חותם דם יהודים .

אל תתביש לצרוח במלוא הגרון בתפילותך למעני ,
עשנן של עצמות יבשות אינו עולה באפך הסתום,
משטויות והבלים , בנגינות עולם המעשה
אבקש שתארוג ממחשבותיך פרוכת בית דוד .

האם זו בקשה גדולה מדי? 

 


 

תגובות

י"ז בתמוז תשס"ח, 14:35
הכותרת - הולמת את השיר! י אהובה קליין י

הסיום מצא חן בעיניי במיוחד.

כל הכבוד!

י"ז בתמוז תשס"ח, 18:17
יש כאן חומר מאוד טוב אבל משלבי שפה קופצים כאן. י יעקב רובין י
גם האבקש לקראת סוף השיר בשילוב השאלה מוזר לי,
נראה שהיית צריכה להוריד את היידוע.
לשונית זה מתבקש...
י"ז בתמוז תשס"ח, 18:59
(: י בדולח י
י"ז בתמוז תשס"ח, 19:02
לא הבנתי בדיוק תסביר? י בדולח י
י"ז בתמוז תשס"ח, 22:47
ליעקב הסבר בבקשה? י בדולח י
י"ז בתמוז תשס"ח, 22:55
שינתי י בדולח י
י"ז בתמוז תשס"ח, 23:04
אנסה. י יעקב רובין י
בס"ד

אל תברור--> עולם של בישול
בידיך הקרירות שלא טעמו חומה של אבן,
---> חוש מישוש

בין תמימות דמעות עניי ירושלים של בית שני לדמעות אחרים--> עולם הראייה והרגש

[אגב, מה פירוש תמימות דמעה?]


שתיהן --> מדובר בשתי דמעות בודדות?

מתקבלות בזרועות פתוחות אצל אבא
גם אם אתה אינך מאמין בכך .
--> עולם של רוח

מלא ראותיך שפע אוויר מהרי ירושלם ,
--> עולם של מקום

לסלק הבחילה העולה במעלה גרונך הניחר
--> חושים
באמת אינך מבין שרגליך הצועדות על אבני ,
נתבעות על חותם דם יהודים .
---> מעבר חד מאוירה נינוחה של השיר לדם.

אל תתביש לצרוח במלוא הגרון בתפילותך למעני ,
עשנן של עצמות יבשות אינו עולה באפך הסתום,
משטויות והבלים , --> שפה יומיומית

בנגינות עולם המעשה
אבקש שתארוג ממחשבותיך פרוכת בית דוד .

האם זו בקשה גדולה מדי?

י"ח בתמוז תשס"ח, 00:24
יעקב , שטויות והבלים מי אמר את זה? י בדולח י
זה אתה אמרת את זה
ועכשיו תמציא לי מילה חדשה(:

בקשר לדמעות מדובר בשתי סוגים של קבוצות .

תמימות דמעה זה מושג מטאפורי של דמעה עם רגש חד לא דמעה שיש בה מטרה כל שהיא

אהבתי את ניתוחך שלא קלע לגמרי לכוונתי אבל ניחא יעקב ניחא

י"ח בתמוז תשס"ח, 00:30
אבל לא ניתחתי כלל י יעקב רובין י
רק הצגתי שיש כאן עולמות מתנגשים בצורה לא אחידה, את ביקשת שאסביר, לא?

שטויות והבלים זה לא ביטוי מקורי ממני אבל בהחלט לא ברור לי איך הוא הגיע כל כך מהר לשיר,
ביחד זה יוצר שלושה ביטויים ממני, אני אמורל יהות מוחמא ? :-P

תמימות דמעה זה עדיין לא מטאפורה מדויקת במיוחד לא אם את מדברת על רגש חד.
י"ח בתמוז תשס"ח, 00:35
אולי תכתבי במקום סכינות דמעה או קוצניות דמעה או י הסהר האיתן י
שלשלאות דמעה.
י"ח בתמוז תשס"ח, 00:38
אני אחשוב על זה אשמח לעוד רעיונות י בדולח י
י"ח בתמוז תשס"ח, 00:35
בטח , יעקב יוסף אף אחד לא מתנגש כאן י בדולח י
אולי מחר בשעה יותר סבירה אנתח לך את השיר

אף אחד לא מתנגש(:

אתה צריך להיות מוחמא?

אני צירה להיות מוחמאת שיש לי עורך כזה מדהים שנותן לי השראה לשירים.

י"ז בתמוז תשס"ח, 21:18
מעלה מחשבות. י ההיא מהחוף י

ומצטרפת ליער. יש כאן חומר מעולה.

את יש לך רעיונות.. בלי סוף!

יישר  כח!

י"ז בתמוז תשס"ח, 22:44
זו מחמאה? י בדולח י
י"ז בתמוז תשס"ח, 22:58
כן. זה לא ברור? י ההיא מהחוף י
י"ז בתמוז תשס"ח, 23:04
לא חשבתי משהו אחר (: י בדולח י
י"ח בתמוז תשס"ח, 11:38
השיר השתפר למובן אך יש לך חשבון עם מישהוא למה ? י אנונימי י    הודעה אחרונה
להכניס בשיר שכל כך מקסים,חשבונות אישים עקיצות
חבל שיר מקסים מלבד מילים לא במקום,הנכנסות לפסים אישים מעט,חבל
י"ז בתמוז תשס"ח, 23:45
או! התחלת לכתוב ברצינות. י אוהב אמת י

יישר כח!