מאחורי כל גלגל שלך-עומד רק אתה.

מאת
כותבת
פורסם בתאריך י"ז באב תשס"ח, 18.8.2008

ימים שחולפים,
בין טלפונים ארוכים.
מחשבות מה תגיד,
בפעם הזאת.
שברתי הכל,כדי לרפא אותי
ולהתעורר עוד שנה,שפויה.

(שכבה הוסרה).

בציפיה עטופת יאוש
שמעתי אותך מדבר
אתה איש יקר,חכם,
אך-
קצת דומה.
וכמוהם,עובר.


(צריך להתעורר,
שוב הכל מתפורר)

באותו הקיר,
שוב טיוח שוב צביעה.
בין אנחה למנוחה.
מזיעה קצת ישנה
וקמה בבהלה
להמשיך בעבודה.

                                                                                                       

תגובות

י"ז באב תשס"ח, 23:31
שיר משדר החמצה י אוהב אמת י

בכל מקום שיש בו אתה, יש גם התגלות שכינה. ובכל מקום שיש בו רק אני, יש מעט מאד. חבל.

 

י"ז באב תשס"ח, 23:52
טוב... י חיים ביטון י

אנלי מושג אם זה מתאים לכתוב מה שעולה בגלל השיר הזה כרגע בראש...

אז בערך: פרידה. בית ראשון:
פרידה לשנה ככה. לשיקום עצמי הרוס... - כל יום היית מחכה לצלצול שלו , להודעה ... או משו כזה...
ואז החלטתם להפרד לשנה ככה אחד מהשני... - ולהתעורר עוד שנה שפויה... מי ששברה את הכלים - זו את.

בית שני :
נזכרת בו מדי פעם , מתגעגעת .. וכ' אך מקווה שכמו הצללים הוא יעבור גם.

הבית השלישי - לא מספיק 'כבד' ביחס לשאר השיר... הוא קליל מדי.=) יותר הסגנון שלי =)...

 

י"ח באב תשס"ח, 21:15
החמצה כן,רק הרשה לי לשאול(כן שוב...) על ההבדל בין י כותבת י
אתה לאני....
י"ח באב תשס"ח, 21:29
הבדל גדול י אוהב אמת י
אמר הרבי מקוצק: אם אני אני בגלל שאני לא אתה, ואתה אתה בגלל שאתה לא אני, אז אני לא אני ואתה לא אתה, אבל אם אני אני בגלל שאני אני ואתה אתה בגלל שאתה אתה, אז אני אני ואתה אתה.

י"ח באב תשס"ח, 21:52
ו...עכשיו בעברית י כותבת י
מצטערת, לא הבנתי....
י"ח באב תשס"ח, 22:05
אשתדל להסביר י אוהב אמת י
אומרים: טובים השנים מן האחד. למה? כי כל אדם
יש לו נשמה מיוחדת. דווקא ההבדלים ביננו
עוזרים לנו למצוא את דרכנו. היחס בין אדם לרעהו
לא צריך להיות מבוסס על זהות מתוך אנוכיות
אלא על הבדל מתוך אחדות.





י"ח באב תשס"ח, 22:29
אבל- י כותבת י
מאיפה הגעת לזה זהו הגישה שלי???.
י"ח באב תשס"ח, 22:37
לא הבנתי י אוהב אמת י
י"ח באב תשס"ח, 22:31
כמטר לקחי- י כותבת י
נסיון נחמד לפרש את השיר...
אבל אפשר לומר שרק הבית הראשון כמעט מדוייק,
הבית השני לא מדבר על אותו אחד,מעבר לזה הוא בכלל לא על אהבה מאותו סוג.
מבחינתי אתה יכול לפרש את השיר איך שאתה רוצה,ואיך שעושה לך הכי טוב.
הצלחה בהכל....
י"ח באב תשס"ח, 22:47
תודה... י חיים ביטון י
|נרגש|
י"ח באב תשס"ח, 22:56
עיין ערך:התגובה הראשונה והאחרונה שלך.... י כותבת י
רשמת שם,על העניין שאדם מסתכל על האחר בצורה אנוכית,ואני הבנתי שאם אתה מציין את זה דווקא פה כנראה שיש לזה קשר מקרי למה שכתבתי.... 
י"ח באב תשס"ח, 23:18
הכוונת אלי? י חיים ביטון י
|ממצמץ בתימהון...ובחוסר הבנה|
י"ח באב תשס"ח, 23:20
*התכוונת י חיים ביטון י
י"ט באב תשס"ח, 11:06
שאלה י אוהב אמת י
למה את ממקמת את תגובותיך בראש השורה?
את לא חושבת שזה לא מבלבל, שלא לדבר מזלזל?

י"ח באב תשס"ח, 23:29
לא... י כותבת י
י"ט באב תשס"ח, 11:46
---- י כותבת י

אף פעם אל תצא מנקודת הנחה שלאדם שמולך יש כונוות רעות עפ"י רוב זה חוסר הבנה,
מה שאתה רואה כזלזול לא נראה בעיני ככזה,אז קודם כל שוה לברר,ממש אשמח להבין מה בדיוק מזלזל בזה....

י"ט באב תשס"ח, 11:49
לא כוונות רעות חס וחלילה, סתם גאוותנות י אוהב אמת י
י"ט באב תשס"ח, 11:53
טוב.... י כותבת י
אמחול על כבודי,
רק חבל על ההתנסחות הבוטה.
י"ט באב תשס"ח, 11:59
הסבר י אוהב אמת י
שיחה בין אנשים היא פנים אל פנים. באינטרנט,
הדרך היחידה לעשות זאת בכבוד היא שממקיימים את התגובה בהמשכיות למי שרוצים להשיב לו (כלומר בהמשך השורה).
תגובה בתחלת השורה, היא או תגובה כללית או מתחילה נושא חדש. לענות בתחלת השורה תגובה פרטית, ממש לא לענין.


י"ט באב תשס"ח, 12:04
אוהב אמת, י כותבת י

לא הבנת את הנקודה,
מבחינתי לא אכפת לי לא לעשות את זה אם זה מפריע או פוגע במישו,גם אם אני לא מבינה אין לי עניין להתעקש,
סתם הפריע לי הדרך שבה הערת.

י"ט באב תשס"ח, 12:09
מצטער שהפריע לך הדרך בה הערתי. מתנצל על כך. י אוהב אמת י
אבל מה שהרגשת עכשיו, קוראים רבים עשויים להרגיש מצורת הכתיבה שלך (בראש השורה).
י"ט באב תשס"ח, 12:19
--- י כותבת י
אתה מתכוון שכאילו במקום כותרת לכתוב תשובה בכותרת???
(ויכוח עמוק...)
י"ט באב תשס"ח, 12:22
או! ברוך השם! י אוהב אמת י
הבנת נכון. שאלת מה ההבדל בין אני לאתה.
הנה ההסבר:

כל עוד כתבת בתחלת השורה - אני.
וראית אותי כותב בהמשך השורה - אתה.
מרגע שעברת להמשך השורה צעדת מהאני אל האתה,
קיימת מצות ואהבת לרעך כמוך והתקדמת מבחינה רוחנית. ועתה אני כותב בהמשך אליך, מה שרק מחזק את האני שלך.

במלים אחרות, צריך להשתדל תמיד שבמקום הראשון יהיה רק השם יתברך, ונחנו כלנו להיות שניים.
י"ט באב תשס"ח, 12:36
איזה מוזר.... י כותבת י
מוזר לי לחשוב שזה קשור,אבל נגיד,
שאלתי אותך למעלה משו,בלי להתחמק בקשה...
י"ט באב תשס"ח, 12:37
זו היתה התשובה י אוהב אמת י
ואם משהו עדיין לא מובן, בבקשה לשאול ולפרט
י"ט באב תשס"ח, 12:53
---- י כותבת י
בתגובה הראשונה שלך,כתבת שבשיר יש סוג של אנוכיות(אם הבנתי נכון מה שניסית לאמר) ולא הבנתי מאיפה המסקנה,אז זהו זה מה שרציתי להבין מהתחלה.
י"ט באב תשס"ח, 13:00
כרגע אין אצלך אנוכיות י אוהב אמת י
אשתדל לכתוב ביקורת מעמיקה על שירך הבא.
י"ט באב תשס"ח, 13:02
אתם י חיים ביטון י
זוג בוחני כליות ולב!!!!
אולי תהיו רופאים?
טלפתיה אולי?

מה עובר?!
י"ט באב תשס"ח, 13:11
אחחח פישלתי שם למטה.... י כותבת י
י"ט באב תשס"ח, 13:04
משעשע... י כותבת י
לא התכוונתי שתכתוב בכח ביקורת....היה נדמה לי ששמעתי נימה כזאת בתגבות שלך, אתה אומר שלא,אז לא......
י"ט באב תשס"ח, 16:28
נימא י אוהב אמת י
המלה ביקורת נגזרת מהמלה בוקר. יש ביקורת טובה ויש ביקורת שלילית. לפעמים אנחנו מתיחסים לביקורת טובה באופן שלילי, בגלל שלא הצלחנו לשמוע אותה, או כי לא הורגלנו לביקורות טובות.

רבי אברהם אבן-עזרא היה אומר שאינו אוהב את אלה המחמיאים לו כי הם מחזקים את גאוותו, אלא את אלה המוכיחים אותו כי הם מתקנים את דרכו,
ויותר מכל הוא אוהב את אלה הרומזים לו על מגרעותיו בלי לומר אותם במפורש.
י"ט באב תשס"ח, 17:53
מסכימה, י כותבת י
כל ביקורת שמקדמת את האדם,ונאמרת בדרך שמכבדת היא טובנ.
כ"ו בניסן תש"ע, 21:22
הסוף נפלא במיוחד! י חנן.לב י    הודעה אחרונה