שִׂיחַ אֲבָנִים

פורסם בתאריך כ"ד באב תשס"ח, 25.8.2008

מְשִׂיחָה לִי הָאֶבֶן בִּשְׁתִיקָה

אֶת הֲגִיגַי.

מַבִּיטָה עָמוֹק אֶל תּוֹךְ עִוְּרוֹנִי.

דּוֹרֶכֶת הֵיטֵב מַחְשְׁבוֹת

פְּתַלְתַּלוֹת.

 

קְנוֹקֶנֶת קְטַנָּה חוֹבָקְתָּה בְּגַסּוּת אוֹהֶבֶת.

הֵן זְחוּחַ הַלֵּב לֹא יָבִין; וַיַּחְשְׁבוֹ לְצֶמַח חֲטוֹטֶרֶת

אֲשֶׁר עַל גַּבּוֹ לָהוּט הַעֶרְגָּה יִשְׁזֹר אַט אַט

נַחְשׁוֹל מַכְאוֹבָיו.

 

וַאֲנִי עָיַפְתִּי מֵרְאוֹת.

 

~~~

נִקְרְעוּ הַשָּׁמַיִם בְּקוֹל שָׁאוֹן.

הִבַּטְתִּי מַעְלָה.

הִקְשַׁבְתִּי לְקוֹל צְחוֹקוֹ שֶׁל

הַבָּז

הַמְפַלֵחַ עוֹלָם

אֲשֶׁר לוֹ שַׁיָּךְ-

 

 

 

צפה ב-EXIF

תגובות

כ"ד באב תשס"ח, 17:30
איזה מילים משובחות! י הסהר האיתן י
נהנתי למרות שיש מילים שלא הבנתי..
כ"ד באב תשס"ח, 17:34
מה לא הבנת? י הביצה שהתחפשה י
כ"ד באב תשס"ח, 17:43
מה זה קנוקנת? י הסהר האיתן י
כ"ד באב תשס"ח, 17:45
חלק שנראה כמו חוט בצמחים מטפסים י הביצה שהתחפשה י
בס"ד

וזה נכרך סביב צמחים אחרים, חפצים וכו'.
כ"ד באב תשס"ח, 17:48
אני לא בטוח שהבנתי עד הסוף את תפקידו של הבז י יעקב רובין י
אלא אם כן יש כאן משחק מילים,
אבל דבר אחד נותר לי.

תודה שפרסמת.
כ"ד באב תשס"ח, 18:38
ואוו!! אושרית התקדמת פוול!!!! י תפוזה 1 י
כ"ד באב תשס"ח, 18:47
תודה תודה, יקירתי! י הביצה שהתחפשה י
בס"ד

כיף לשמוע!
כ"ד באב תשס"ח, 18:59
כתוב מעולה, ועשוי נכון י משה י
1. ניכר שהיטבת לנצל את יכולותיו הגרפיות של האתר ומצאת לנכון להשתמש בתמונה חדה ואיכותית עבור דף הבית ובכלל. אודה כי אני אישית נמשכתי לשיר בעיקר בעקבות התמונה.
 
2. עברית - השליטה בשפה ניכרת היטב. נהנתי מכל מילה.
השיפור המדהים באיכות הכתיבה שלך בולט.
 
3. אולי נכון היה להפריד מעט יותר בין הבית השני לשלישי - היכן שהשתמשת בטילדות(~) על מנת להפריד.
 
 
ישר כח. תמשיכי כך !
 
 
משה.
כ"ד באב תשס"ח, 19:15
תודה, משה! י הביצה שהתחפשה י
כ"ד באב תשס"ח, 22:38
חשוב על שני המובנים של המילה. י הביצה שהתחפשה י
בס"ד

ומשחק המילים מודגש...
*פסיחה.*

אוהב אמת- שיחה, כי בעצם האבן מאירה לאדם את הנפש שלו עצמו. האדם לא רוצה להקשיב לאבן הדוממת, אבל זה לא מונע ממנה "לדבר".
[אוך, אני שונאת לנתח שירים שלי.]
כ"ד באב תשס"ח, 22:51
בסדר גמור י אוהב אמת י
אבל משירך משתמע בדיוק מה שכתבת: שהאדם לא מקשיב לאבן. לכן, הפניתי אותך לשיר של לאה גולדברג, הנחל שר לאבן, בו היא מתארת יחס של האזנה בין המשורר לדברים.
כ"ד באב תשס"ח, 22:04
שיח? י אוהב אמת י

לטעמי, כשאת כותבת פשוט, את כותבת טוב יותר.
הרעיון של שיח טוב, אבל השיר נשמע כהתבוננות יותר מאשר כשיחה.
ראי למשל איך משוררים שיח בשיר: הנחל שר לאבן / לאה גולדברג.

 

כ"ה באב תשס"ח, 07:52
פשוט נפלא! י אהובה קליין י

ללא מילים!

כישרון- מתנת אלוקים!!

כ"ה באב תשס"ח, 10:03
כמה בעיות י אנונימי י

1. איך אבן יכולה לדרוך?
2. "קְנוֹקֶנֶת קְטַנָּה חוֹבָקְתָּה"
איך קנוקנת יכולה לחבוק אבן?

ובקיצור יש פה הרבה אי דיוק.

הרעיון נחמד אבל צריך לשפץ את השיר.

כ"ה באב תשס"ח, 10:07
בשדה האנולוגי אולי. י יעקב רובין י
דימוי לא תמיד חייב לדייק עד הסוף,
לא כל שיר חייב לעבור את מבחן השכל,
אבל את מבחן הרגש...
כ"ה באב תשס"ח, 10:18
אבל לפי זה י אנונימי י
אפשר לכתוב מה שרוצים.
אם לא מדייקים פחות או יותר
ניתן לכתוב מגילות על גבי מגילות
תאמין לי אני יודע על מה אני מדבר.
כשנוחתת עלי רוח כתיבה
אם אני לא אנתב את מחשבותיי ואנסה
ליצור דיוק בשיר אני יכול לכתוב
עשרים שירים תוך שעה.
אבל, בעיניי הם לא יהיו שווים דבר.
הדיוק זה מה שעושה את ההבדל
בין שיר טוב לשיר סתם.
הסגנון פה היה יפה וגם אני אהבתי אותו
אבל החוסר דיוק פה הרס הכל.
כ"ה באב תשס"ח, 10:58
כל דבר במידה, אין ספק. י יעקב רובין י
אבל שלושה הערות נקודתיות נראה שקצת הפכו להיות מהות השיר
כ"ח באב תשס"ח, 10:06
ובמילה אחת- וואו!! י מיטל! י    הודעה אחרונה

זה שיר מדהים... השליטה שלך בשפה מדהימה..

התחברתי לכל מילה

שכוייח!

ו.. .שבת שלום